Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia.se kraschade snabbt...

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ganska direkt 00.01 så kraschade det hela. Jag fick upp "beställ"knappen och sedan så var det dött och inget svar från servern...

Edit:

Jo, det är nog bäst att rikta in sig på att komma sig iväg till den lokala butiken i Luleå i morgon bitti. Problemet är mest att den ligger i en galleria med 3 olika ingångar. En kompis har kontrollerat läget under veckan och man vet aldrig vilken ingång som öppnas först...

Det här påminner mest om när jag beställde biljetter till Springsteenkonserten som var i helgen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:19

samma här.
usch, jag undrar hur länge man blir sittandes här inatt....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:20

Jupp samma här. Får väl se om de fixar det. Jag har väl inte så bråttom att få min iPhone, men det vore trevligt att kunna beställa den och få den levererad i nästa vecka. Menmen

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 00:22

Felia Felia:cool:

Haha, underbart

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 00:24

Ha! Som om man inte visste att det skulle hända...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:24

jag hoppas att folk börjar tröttna på att de inte kommer in på sidan om runt en timma.. sen skall det nog bättra sig. men fan, så här i efterhand önskar man att man lejt lillebrorsan eller nått att stå nere på kungsgatan åt mig idag...

Suck... varför blir jag inte förvånad. Telia har fan noll koll på driftsäkerhet i något av sina system verkar det som. Bestämde mig just för att det aldrig kommer att sitta ett SIM-kort från Telia i min iPhone 3G.

/M

...men va f*n...jag som så gärna hade velat chatta lite med Telias personal

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:35

Sitter fast/semester i Spanien och har fixat så att jag sitter på en kompis jobb där det finns internet (ett stort lager mitt i stan) så att jag kan beställa en iPhone 3G via Telia.se nu efter midnatt.

F*n oxå... Hoppas att Telias iPhone sida kommer upp snart. Kan inte sitta här på lagret hur länge som helst. Hoppas inte det kommer nån j-vla nattvakt...!

Ganska ironiskt att de inte kunde hålla sin hemsida uppe. >.<

Ironiskt?
Väntat och pinsamt!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-11 00:44

Om man nu beställer en på internet, när får man telefonen då? Kan man gå och hämta ut den i närmsta butik imorrn?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:45
Ursprungligen av bjark:

Om man nu beställer en på internet, när får man telefonen då? Kan man gå och hämta ut den i närmsta butik imorrn?

den skickas hem till dig. om du nu får tag på en idag så säger Telia att den skall vara hos dig i mitten av nästa vecka.

Ursprungligen av bjark:

Om man nu beställer en på internet, när får man telefonen då? Kan man gå och hämta ut den i närmsta butik imorrn?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2008-07-11 00:44

Här funkar det i alla fall iPhone - De Apple iPhone bij T-Mobile
Fast inte på svenska

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-11 00:46

Filmaren i Göteborg lägger fokus på rätt saker ser jag. Faktum var att de pausade sändningen här, lite komiskt

http://flykt.se/telia.jpg

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:49
Ursprungligen av Flykt:

Filmaren i Göteborg lägger fokus på rätt saker ser jag. Faktum var att de pausade sändningen här, lite komiskt

http://flykt.se/telia.jpg

Sweet! Var ju Avatar-material...

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-11 00:55
Ursprungligen av Flykt:

Filmaren i Göteborg lägger fokus på rätt saker ser jag. Faktum var att de pausade sändningen här, lite komiskt

http://flykt.se/telia.jpg

Äntligen en vettig, avstressande pausbild när det blir sändingsuppehåll - hoppas SVT tar efter och lär sig av det "nya" Telia

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-07-11 00:51

Vad ger det att beställa då? Eller hur lång tid kan det ta innan nästa leverans kommer (om vi nu antar att alla tar slut imorrn)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 00:55
Ursprungligen av bjark:

Vad ger det att beställa då? Eller hur lång tid kan det ta innan nästa leverans kommer (om vi nu antar att alla tar slut imorrn)?

Vem vet. Men man kan väl räkna med 2-3 veckor. Med tanke på hur bra detta har gått hittills kan man la räkna med att man får sin i augusti/september. TIdigast..

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-07-11 01:00

Nu är telia uppe igen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:02

Yes!! Jag kom in!
iPhone 16GB beställd med Max 25-abonnemang och fast pris-surf

Nu ska jag försöka sova. Upp till jobbet kl. 06.30

Fan va glad jag är nu!

Puss och kram på allihopa!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:03

Sådärja Finfint

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 01:03

Jepp, nu är en svart 16 gb beställd med 99-abonnemanget.
God natt!

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-11 01:04

"Peter: Måste enheten aktiveras i butik eller kan jag ta med mig telefonen hem och göra det?

Telia: Du kan aktivera terminalen hemma om du har en dator med uppkoppling och iTunes installerad."

Kan man aktivera hemma???

Du kan aktivera hemma

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 21:43
Ursprungligen av Flykt:

"Peter: Måste enheten aktiveras i butik eller kan jag ta med mig telefonen hem och göra det?

Telia: Du kan aktivera terminalen hemma om du har en dator med uppkoppling och iTunes installerad."

Kan man aktivera hemma???

Ojoj, Peter är ju jag! Jag fick ställa frågan tre gånger innan jag fick ett svar.

1
Bevaka tråden