- mendezzz
- Medlem ●
- Stockholm
En stor eloge till personalen på Kungsgatan i Stockholm som jobbade till klockan halv sex på morgonen för att betjäna alla som köat. En stackars Telia-kille så helt trasig ut och uppgiven för att han var tvungen att börja jobba halv nio igen. 200% OB-tillägg fick de i alla fall (och förhoppningsvis en gratis iPhone)
Hatar att köa. Kom till närmsta butiken vid 10tiden. En kö på cirka 50 personer. Väntade en stund och räknade att det kan ta upp till fem timmar med den hastigheten som kön rörde på sig (i regn och blås). Hade min femåriga sonen med mig den dagen och och det var avgörande. Den unge klarar det aldrig. Tillbaka till bilen och efter en timme var vi framme i en mindre ort (dock med Teliabutiken). Deras kö på 10 personer var redan borta och en trevlig Teliakille hade några vita kvar så en av de är nu min!!! Som önskat!!
Ännu gladare av det att jag lyssnade på lite musik bakom ratten i två timmar istället för att stå i regn i fem!
Köade i 20 minuter i morse i Ume, nr 22 i kön och knep sista (eller möjligtvis näst sista) 16gigaren. I fart fall ropade de ut "endast 8gigare kvar" när jag gick ut därifrån.
Köade i Luleå, från ca 7.50, plats nummer 7 (som förvandlades till 9 pga några snyltare som trängde sig in före).
När jag gick förbi där klockan 12 idag var det 1 person i kö
Köade på kungsgatan, personalen gjorde ett grymt jobb! Köade i 6 timmar fick en 16GB vit, ville helst ha en svart men den vita är faktist riktigt snygg den med.
Vakterna, DJ:en, personalen, alla ska ha en varsin iPhone!
Kom till en av de två Telia-butikerna i Umeå c;a 8.30. Blev nr 29 (tror jag) i kön. Fick mig en vit 16GB. Jag tror att det var någon av de sista. De svarta 16Gb var slut, men tydligen fanns det ganska många 8 GB kvar när jag lämnade butiken c:a 11.15
Köade på Frölunda Torg i morse. När jag kom dit vid 9.20 var det ca 40 pers på plats. Tror det var uppåt 100 som mest, men en del droppade av på slutet. Fick min vita lur 11.20, så två timmars köande totalt. Fanns ett fåtal svarta 16 gb kvar då, men desto fler vita.
Andreas Th och jag spenderade natten på hotell. Dock inte så romantiskt som det kan verka, då vi var på min arbetsplats och häckade med trådlöst internet, kaffe och mat. Vi hade Telia-butiken mitt emot och höll ständig koll.
Vi satt på hotellet från kl 00 till kl 06 ungefär och var först till butiken.
Jag blev intervjuad av Helsingborgs Dagblad och Lokaltidninger:
hd.se - Iphone-kö i Helsingborg
Lokaltidningen / Nyheter / Helsingborg / Köande för att lägga vantarna på en ny Iphone
Köade 4 timmar i Visby.
Femma i kön.
De flesta började dyka upp efter kl 8.
Kom till butiken i växjö strax efter tio. Strax efter tolv kom jag in och köpte en av de sista 16GB (blev en vit, de svarta tog slut nån halvtimma innan).