Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka på forumet köade?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjo

Vilka från forumet köade?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2008-07-11 19:00

Stod i Gävle på plats 46 i kön i två timmar. Kom dit ca 09.35 (lite sent kanske). Fick en vit 16 gig, precis som jag ville.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 19:23

Jag köade hela natten (fyra timmar) i Malmö men 16GB-versionen tog slut innan jag hann fram så jag fick gå hem tomhänt.

Köade i morse igen och nu sitter jag här med en helt fantastisk 16GB iPhone.

Den är sinnesbra!

Jag gick till en affär idag, väntade en timme och gick därifrån med en svart 16GB,

  • Medlem
  • 2008-07-11 19:28

Köade 2 tim i karlstad och fick en 8 Gb som jag ville ha. Fanns 11 st kvar efter min. 16 Gigarna tog slut snabbt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 19:32

Köade i 13,5 timmar i Malmö:) . Trea i kön och fick min svarta 16G. Det var riktigt roligt att köa och jag hade lungt gjort det igen.

  • Medlem
  • 2008-07-11 19:42

Jag och min bror köade i tre timmar i Helsingborg och var bland de 10 första som blev insläppta. Totalt kanske det var en 60 pers som köade. Nu sitter vi med varsin svart 16GB. Kan inte bli bättre. Tack till butikspersonalen på Järnvägsgatan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-11 19:37

Kom till vår lokala iPhone-nasare i karlskoga precis när de öppnade, fick kölapp nr 21. 1 timme och 20 minuter senare hade jag min svarta 16 gig iPhone. (Den sista svarta 16 gigaren). Glad nu.

En stor eloge till personalen på Kungsgatan i Stockholm som jobbade till klockan halv sex på morgonen för att betjäna alla som köat. En stackars Telia-kille så helt trasig ut och uppgiven för att han var tvungen att börja jobba halv nio igen. 200% OB-tillägg fick de i alla fall (och förhoppningsvis en gratis iPhone)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-11 19:57

Hatar att köa. Kom till närmsta butiken vid 10tiden. En kö på cirka 50 personer. Väntade en stund och räknade att det kan ta upp till fem timmar med den hastigheten som kön rörde på sig (i regn och blås). Hade min femåriga sonen med mig den dagen och och det var avgörande. Den unge klarar det aldrig. Tillbaka till bilen och efter en timme var vi framme i en mindre ort (dock med Teliabutiken). Deras kö på 10 personer var redan borta och en trevlig Teliakille hade några vita kvar så en av de är nu min!!! Som önskat!!
Ännu gladare av det att jag lyssnade på lite musik bakom ratten i två timmar istället för att stå i regn i fem!

Köade i 20 minuter i morse i Ume, nr 22 i kön och knep sista (eller möjligtvis näst sista) 16gigaren. I fart fall ropade de ut "endast 8gigare kvar" när jag gick ut därifrån.

Örebro

Köade från kl 08.10 i Örebro och hade ca plats 14 i kön. Det var inga problem att får en svart 16 Gb då.

Köade i Luleå, från ca 7.50, plats nummer 7 (som förvandlades till 9 pga några snyltare som trängde sig in före).

Ursprungligen av BlackSmp:

Köade i Luleå, från ca 7.50, plats nummer 7 (som förvandlades till 9 pga några snyltare som trängde sig in före).

När jag gick förbi där klockan 12 idag var det 1 person i kö

Köade på kungsgatan, personalen gjorde ett grymt jobb! Köade i 6 timmar fick en 16GB vit, ville helst ha en svart men den vita är faktist riktigt snygg den med.

Vakterna, DJ:en, personalen, alla ska ha en varsin iPhone!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 22:02

Köade i Uppsala utanför den mindre av våra två Teliabutiker. Kom dit vid åtta och blev då först i kön, sen trillade folk in ganska snart efter det.

Köade sex timmar i Stockholm, Kungsgatan. Kom runt elva och fick min vita runt fem-snåret på morgonen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-11 23:03

Kom till en av de två Telia-butikerna i Umeå c;a 8.30. Blev nr 29 (tror jag) i kön. Fick mig en vit 16GB. Jag tror att det var någon av de sista. De svarta 16Gb var slut, men tydligen fanns det ganska många 8 GB kvar när jag lämnade butiken c:a 11.15

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-12 00:07

Köade på Frölunda Torg i morse. När jag kom dit vid 9.20 var det ca 40 pers på plats. Tror det var uppåt 100 som mest, men en del droppade av på slutet. Fick min vita lur 11.20, så två timmars köande totalt. Fanns ett fåtal svarta 16 gb kvar då, men desto fler vita.

Andreas Th och jag spenderade natten på hotell. Dock inte så romantiskt som det kan verka, då vi var på min arbetsplats och häckade med trådlöst internet, kaffe och mat. Vi hade Telia-butiken mitt emot och höll ständig koll.

Vi satt på hotellet från kl 00 till kl 06 ungefär och var först till butiken.

Jag blev intervjuad av Helsingborgs Dagblad och Lokaltidninger:

hd.se - Iphone-kö i Helsingborg

Lokaltidningen / Nyheter / Helsingborg / Köande för att lägga vantarna på en ny Iphone

Köade 4 timmar i Visby.
Femma i kön.

De flesta började dyka upp efter kl 8.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-12 13:03

Köade i Karlskoga i tjugo minuter. Efter en lååång väntan i butiken (50 min) hade jag en vit.
Helt otroligt hur många som inte visste vilket abonnemang de skulle ha när de kom fram. Har inte folk Internet...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:07

Kom till butiken i Kista centrum precis efter 10:00 och kom därifrån 2,5 timmar senare med en vit 16GB som jag ville.
När jag kom dit var det ca 50 pers framför i kön och de svarta 16GB tog slut efter 1 timme ungefär.

Kom till butiken i växjö strax efter tio. Strax efter tolv kom jag in och köpte en av de sista 16GB (blev en vit, de svarta tog slut nån halvtimma innan).

Stod utanför Telia butiken i Skövde från 05:30 till 10:00,

Fick en 16 gb svart

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-12 15:19

Min Mor och Far köade åt mig då jag jobbade De stod dock bara i 1h.

Vit 16Gb

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-07-12 15:22

Köade 90 minuter utanför Skrapan i Västerås.

Hamnade som nr.10 i kön och fick med mig en vit 16GB iPhone.

Fullträff!

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-07-14 21:53

Köade i Luleå och är nöjd med min 8 gb även om jag helst skulle vilja ha haft en 16 gb men vem fan orkar vänta när man redan väntat.

Anlände 9.10 till kön i Skövde. Jag fick nummerlapp 35 och näst sista 16Gb, vit.

/Magnus

Ställde mig i kön utanför butiken i Nordstan, Gbg som nr.26.
Kom dit klockan 09.35, gick ur butiken 10.28 som en lycklig ägare till en svart 16GB.
Snabbt och smärtfritt, helt klart lättare än förväntat

Bevaka tråden