Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur många har en iPhone 3G här på 99.se?

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-07-11 00:55

I den här tråden kan man skriva om man har en iPhone.

Men i denna kan du posta att du har en iPhone 3G. Rösta när du har en!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 01:59

Väntar på att den ska synka färdigt. Oj va snygg den är. Svart 16G.

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 02:00

Tycker dock min vita 16 är snyggare :). Väntar med synca musiken vill leka nu :). Byggkvaliteten är helt otrolig!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-11 02:18

Visst är den. Apple kan sina grejer. Och för att förtydliga så är den svarta snyggare

Problem med fingeravtryck på svarta? Gärna bilder.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 03:13

Jag vill se en jämförelse melan den svarta och vita modellen.

Sitter nu hemma med min vita iPhone 16gig, helt fantastisk. Kom inte ens innanför dörren innan min mac och iphone nosade upp varandra och började synka och kela. Helt fantastisk.

"...min mac och iphone nosade upp varandra och började synka och kela..." Jösses !

Väntar mig bara att du ska skriva att macen nedkommer med en liten baby kallad Miph om några månader !:">

Ursprungligen av KaRo:

"...min mac och iphone nosade upp varandra och började synka och kela..." Jösses !

Väntar mig bara att du ska skriva att macen nedkommer med en liten baby kallad Miph om några månader !:">

Det är bara vänta och se, jag återkommer i frågan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 09:37

Enligt gizmodo säljer den vita utomordentligt dåligt. Från bilderna förstår jag också varför.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Enligt gizmodo säljer den vita utomordentligt dåligt. Från bilderna förstår jag också varför.

//Rob

Kan berätta att när klockan var 03:00 på kungsgatan så sa Telia följande:

- Vi har 30 stycken svarta 16GB kvar.
- Vi har 80 stycken vita 16GB kvar.
- Vi har svarta 8Gb så det räcker till hela kön (200 pers kvar).

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 09:43

folk är ju sååå mainstrem, inte konstigt den svart säljer bäst! Klart nån tycker den e snyggare, men sen när va applefolk mainstrem? tror många gamla macnörda kör på vit (iaf jag) för den säger Apple på lååångt håll.

Jepp, blev Telia Max25 och 16gb svart iphone
Sååå jävla nöjd, idag skall jag köra över min M600 med bilen! *phue orka jobba idag*

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-11 09:53

haha, kan du ta min t610 på samma gång

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-11 10:46
Ursprungligen av quackpack:

Jepp, blev Telia Max25 och 16gb svart iphone
Sååå jävla nöjd, idag skall jag köra över min M600 med bilen! *phue orka jobba idag*

Hur mycket fick du betala för det? I kontanta pengar?:$

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 11:38
Ursprungligen av aldabal:

Hur mycket fick du betala för det? I kontanta pengar?:$

Skaffade samma abonnemang. Telefonen gick då på 5198kr.

Ursprungligen av aldabal:

Hur mycket fick du betala för det? I kontanta pengar?:$

Det gick på 5095:- 18mån.
Hon i kassan var lite trött fick med nå avdrag först så skulle betalat 4.700:- men jag var faktiskt ärlig och bad henne dubbelkolla (vill själv inte åka på nå skit ifall det skulle bli strul senare)

Behöver 16gb Vit till tjejen.. någon som vet nån butik som kan tänkas ha kvar? Vi var på Telia Kungsportsplatsen i GBG dock svarta/vita 16gb helt slut bara 8gb kvar

Ursprungligen av quackpack:

Det gick på 5095:- 18mån.
Hon i kassan var lite trött fick med nå avdrag först så skulle betalat 4.700:- men jag var faktiskt ärlig och bad henne dubbelkolla (vill själv inte åka på nå skit ifall det skulle bli strul senare)(

Det hände mig också (valde bingo 99 kronor + Fri datatrafik för 199 kr) som enligt prislistan skulle kosta 5200. Men när hon slog in det blev det 4820 och jag påpekade också att det kanske var fel och att hon skulle dubbelkolla så att det inte kom en obehaglig överraskning sen. Men hon sa att det var lugnt så jag tackade för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 07:58

På mitt kvitto för 16GB står det 5.495:-, sen är det avdraget 300 för Bingo. Jag betalade 5.195:-, det pris som står på Telias hemsida för Bingo. Lite lustigt, jag missade helt i butiken att kolla kvittot, tänkte bara att priset 5.195:- stämde.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det hände mig också (valde bingo 99 kronor + Fri datatrafik för 199 kr) som enligt prislistan skulle kosta 5200. Men när hon slog in det blev det 4820 och jag påpekade också att det kanske var fel och att hon skulle dubbelkolla så att det inte kom en obehaglig överraskning sen. Men hon sa att det var lugnt så jag tackade för det.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-07-12 08:57

Fick också min iPhone billigare. Killen som jag köpte av i Täby Centrum var nyanställd och stressad. Skulle kosta 4220 pix med Telia Mobil 99 och 199 i Prisavtal Fastpris för fri datatrafik. Blev enligt honom bara 3995 spänn så då blev man glad . Verkar som om priserna på Telias hemsida och dem i butikerna inte är samma. Men det gör ju inget så länge man får betala mindre än man trodde man skulle få betala.

// Rosen

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-07-12 22:29
Ursprungligen av Rosen88:

Fick också min iPhone billigare. Killen som jag köpte av i Täby Centrum var nyanställd och stressad. Skulle kosta 4220 pix med Telia Mobil 99 och 199 i Prisavtal Fastpris för fri datatrafik. Blev enligt honom bara 3995 spänn så då blev man glad . Verkar som om priserna på Telias hemsida och dem i butikerna inte är samma. Men det gör ju inget så länge man får betala mindre än man trodde man skulle få betala.

// Rosen

Du råka inte få det med 100kr förhöjd månadsavgift?

  • Medlem
  • Vadstena
  • 2008-07-13 13:30
Ursprungligen av Rosen88:

Fick också min iPhone billigare. Killen som jag köpte av i Täby Centrum var nyanställd och stressad. Skulle kosta 4220 pix med Telia Mobil 99 och 199 i Prisavtal Fastpris för fri datatrafik. Blev enligt honom bara 3995 spänn så då blev man glad . Verkar som om priserna på Telias hemsida och dem i butikerna inte är samma. Men det gör ju inget så länge man får betala mindre än man trodde man skulle få betala.

// Rosen

Hade exakt det abonnemangs konfiguration som du och fick betala 4120 kr för iPhonen.
På kvittot ser det ut som om de har tagit telefonpris och sedan bara dragit av för det man har valt till.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-11 11:41

1st Iphone 3G 1Gb införskaffat samtidigt som jag gjorde om mitt abonnemang från Vänner till Bingo. Här i Övik var det 11 pers före mig i kön 45min innan de öppnade, och när de öppnade var det väl dryga 20 totalt.

Telias datorbaserade säljsystem hade tydligen rasat så alla köp fick ske manuellt, men det gick rätt smidigt ändå, tog mig runt 15 minuter att få telefonen.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-07-11 12:37

Det finns inga vita kvar i Sundbyberg...:(

Huurraaa! En vit 16gb införskaffad i Varberg. "Rätt snygg" är så fel...den är hur snygg som helst. Faktum var att jag bestämde mig framme vid disken...ah va f*n...jag har ju en vit MacBook ju...det måste bara bli en vit iPhone

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-07-11 12:49

Jag hade bestämt mig för en svart. Men när jag kom fram fanns det bara vita. Skitnöjd med det!

  • Medlem
  • 2008-07-11 12:51

Jag har en vit iphone nu

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-07-11 13:04

Blev en vit för min del också. Fick köa 80 minuter vid Telia på Frölunda Torg för den, men det var det värt!
Hade dessutom sällskap av en äldre herre jag träffade i kön, vi lyckades fördriva tiden med att prata hela kötiden, så det var mycket trevligt. Kul att se äldre fans lika peppade som en själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-11 15:13
Ursprungligen av Jetwash:

Kul och se att det är 7st som har en importerad och hackad iPhone 3G, skriv gärna här hur ni gjorde!

Hackad och upplåst? Med vaddå om jag får fråga? Har inte sett något program som kan låsa upp en G3 iPhone. Om det är så att man tänker köpa sig en utomlands och sen hacka så gäller det inte eftersom frågan var hur många har en G3 iPhone och inte hur många tänker köpa en G3 iPhone.

//Rob

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-11 20:18
Ursprungligen av Robo-X:

Hackad och upplåst? Med vaddå om jag får fråga? Har inte sett något program som kan låsa upp en G3 iPhone. Om det är så att man tänker köpa sig en utomlands och sen hacka så gäller det inte eftersom frågan var hur många har en G3 iPhone och inte hur många tänker köpa en G3 iPhone.

//Rob

Nä precis, det var ju det jag menade, det finns ju inga program som kan låsa upp iPhone 3G ännu, varför har 8 personer då röstat att de har hackat sin iPhone 3G. Kan bara utgå ifrån att de har tryckt på fel röstknapp.

Bevaka tråden