Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone bakgrunder

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har (ska säljas) även en iPod touch och jag gillade verkligen dom Silhuett bilder man kunde välja på att ha som bakgrund, men på min nyinköpta iPhone finns ju inte dessa, är det någon som vet vart man kan få tag på dessa bilder?

Har tyvärr inte de bakgrunderna men tog en bild på min bakgrund på iphonen, någon annan som vill ha den säg till så slänger jag upp bilden!

Ett roligt tips: ta en skärmbild på home-menyn i iPhonen (Home + sleep) och lägg som bakgrund, så ser det lika ut innan du låser upp.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-12 21:10
Ursprungligen av Magnus Krantz:

Ett roligt tips: ta en skärmbild på home-menyn i iPhonen (Home + sleep) och lägg som bakgrund, så ser det lika ut innan du låser upp.

Förutom på klocka, batteri, datum.. Buggigt tips!

Ursprungligen av wckd:

Förutom på klocka, batteri, datum.. Buggigt tips!

Man kan dock göra listen längst upp svart så är det fixat

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-05 17:55
Ursprungligen av Magnus Krantz:

Bra tips;)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 00:09

hade inte haft något emot att kunna ha en bakgrund bakom knapparna.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-13 01:34

Du tycker inte att det blir alldeles för rörigt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 07:06

må så vara, men att byta bakgrund på låsskarmen vår ju inge skoj, den ser man ju bara en halv sekund när man låser upp.

Så ingen vet något om min fråga?

Ursprungligen av erikohman:

Så ingen vet något om min fråga?

Har du din iPod Touch kvar? Isåfall, ta en bild och lägg upp här hur den ser ut så ska jag se vad jag kan göra.

• Medlem
  • Habo
  • 2008-07-13 13:42

Själv föredrar jag att minska ned bilden så den hamnar precis mellan de svarta ytorna uppe och nere. Såhär ser bakgrunderna ut på mina iPhones:

det fanns ngt förut som hette Springboard som moddade luren till oigenkännlighet.
Kolla om det finns fungerande till 2.0...

• Medlem
  • Habo
  • 2008-07-13 14:08
Ursprungligen av Goflorp:

det fanns ngt förut som hette Springboard som moddade luren till oigenkännlighet.
Kolla om det finns fungerande till 2.0...

Summerboard hette det.
Springboard kallas apples orginal-hemmaskärm tekniskt.

Jag har (ska säljas) även en iPod touch och jag gillade verkligen dom Silhuett bilder man kunde välja på att ha som bakgrund, men på min nyinköpta iPhone finns ju inte dessa, är det någon som vet vart man kan få tag på dessa bilder?

Kan man inte bara SSH'a in och dra över dem? (inte för att jag vet exakt var i iPoden de finns, men det är ju bara till att klicka & leta)

Kolla in den här länken: iPod Touch Default Wallpaper - Philippine Macintosh Users Group

Ursprungligen av pjohansson:

Tackar för detta, men fattar fortfarande inte hur jag ska få dom till min iPhone
Men får pilla med det när jag kommer hem kanske!

Tackar för detta, men fattar fortfarande inte hur jag ska få dom till min iPhone

Har du bilderna? synka dom i iTunes med din telefon. Gå sedan in i din iPhone och välj bilden, och sen bakgrundsbild.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 14:59

Har du en mac så dra dom till iPhoto och synka det albumet med iPhone... vips

Försökte synka över bilder men då blev det fel eftersom bilderna inte kan visas på min iPhone. Går heller inte att öppna filerna i ZIP-filen jag laddat ner. Dom har ingen storlek juh..

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-15 17:33

Om zip filen inte har någon storlek så har det blivit fel i nerladdningen... du har inte laddat ner någonting och det förklarar ju varför du inte kan visa bilderna. Prova att ladda ner igen?

ZIP-filen har ju storlek, det har även filerna, men dom är tomma när jag öppna filerna..

Hade visst samma problem med bilderna i zip-filen som erikohman trots allt. Tabbade mig rejält när jag kollade förra gången...

Senast redigerat 2008-07-15 22:37

Någon annan som vet vart jag kan få tag på bidlerna?

Wallpaper.zip - touch - BADONGO

den funkade bra för mig, jag får hem allt.

om det inte går för dig endå kan jag kanske uploada jag någonstans.

Ursprungligen av generuss:

om det inte går för dig endå kan jag kanske uploada jag någonstans.

Du får gärna uploda någon annanstans... funkar fortfarande inte för mig
Ska kanske meddela att jag kan ju ladda ner filerna men dom är tomma...

Senast redigerat 2008-08-02 10:03
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-01 20:05

Det funkar för mig från Badongo.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-08-02 20:14

Rensade upp lite OT inlägg.

Hur ofta får jag bumpa detta tro innan någon blir less på mig?
Gör ett försök för att se!

Bevaka tråden