Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program jag köpt i App Store

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den 11 juli lanseras troligen firmware 2.0 samtidigt med iPhone 3G. Det innebär starten för att köpa program genom App Store. Denna tråd är tänkt att vara en plats där man kan skriva om program man köpt i App Store och framförallt varför man tyckte det var värt att betala för.

Ta med följande:

  • Vilken program du köpt

  • Vad det kostade

  • Varför du köpte det

  • Om det var värt pengarna, om du kan rekommendera det, osv.

Observera: Tråden gäller endast program som kostar pengar att köpa, de program som är fria att ladda ner i App Store är inte intressanta (eftersom vi vill veta varför du öppnade plånboken).

Undvik diskussioner om själva program här, starta nya trådar för enskilda program i så fall. Denna tråd ska främst vara en plats för folk att kunna se vad andra köpt, och varför.

Allt som går att köpa i App Store räknas som program i detta fall (dvs även spel och annat).

Om du vill tipsa om ett program du tror är bra eller som du fungerar på att köpa, använd den här tråden istället.

Jag köpte igår från AppStore:

Etch A Sketch, vv1.0.9.7, 38 kr
Finger Paint, v1.0, 15 kr
Labyrinth, v1.0, 49 kr
Pianist, v1.0, 45 kr
Sketches, v1.0, 55 kr

Mycket att rita med på min iPod touch men så gillar jag det mycket.✍
Får återkomma med hur det fungerar när Software 2.0 kommit.

Har köpt följande;

Bejewled 2
Super Monkey Ball
Brain Challange
Omniplan

Allt för nöjes skull.
En personlig åsikt är att en hel del program kommer dyka inom snar som är mycket bättre än det nuvarnade utbudet (som detta t.ex. The Emperor Has New Clothes)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 16:38

Har köpt Bomberman - 55kr.

Testade det lite snabbt och det var precis så skoj som jag trodde det skulle vara, nu är det bara vänta på multiplayer.

Apple's egenutvecklade variant av Texas Hold'em är helt suveränt snyggt gjord.

Info:
Texas Hold ém
• Utgivare: Apple
• Pris: 38 kronor
• Suveränt snyggt Texas Holdém med multiplayer support (Wlan). Rekommenderas för den vill spela kort utan att förlora riktiga pengar.

Senast redigerat 2008-07-12 20:17

Aqua Forest, svårt att förklara, lösa olika pussel genom att rita på skärmen (jäkligt bra)
Bubble Bash, klassiker som funkar rätt bra på iPhone
Crash bandicoot Nitro kart 3D, bra fart för det mesta men kan lagga rätt ordentligt
Enigmo, klassiskt Mac-spel som är hur kul som helst
Moto Racer
Super Monkey Ball, finns det någon som inte köpt detta?
Trism, finns i demo-version för jailbreakade telefoner. Påminner om Bejeweled.

Har precis laddat ner Crach Bandicoot Nitro Kard 3D, helt underbart, kommer spendera många timmar med det

Ursprungligen av Patrik D:

Har precis laddat ner Crach Bandicoot Nitro Kard 3D, helt underbart, kommer spendera många timmar med det

Samma här! Konstigt versionsnummer bara. 0.7.4. Undra om det är i beta fortfarande eller om bara kör med konstigt versionnummer ändå. Tyckte det laggade en hel del.

Ursprungligen av Rickard A:

Samma här! Konstigt versionsnummer bara. 0.7.4. Undra om det är i beta fortfarande eller om bara kör med konstigt versionnummer ändå. Tyckte det laggade en hel del.

Första gången jag körde det så laggade det också, men numera gör det inte det, det som är bra är att man ställa in känsligheten för gyron, rekommenderar att man sänker det lite, mycket lättare att spela då.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-07-12 17:46

Har köpt:

Super Monkey ball ( roligt som fan, snyggt e det med)

Sketches ( meningslöst men roligt, hade passat bättre som gratis program)

Tuner (Radio, mer behöver jag inte säga)

Motoracer ( rätt skönt motorcyckel spel med fina animationer)

Cro-Mag rally ( lika roligt som det är på macen)

Crash Bandicoot ( inget att ha får jag säga, ser så där ut)

Program jag laddat hem som är gratis:

Phonesaber ( använda luren som ljussabel, tur att det är gratis för det är fasiken inte värt några pengar)

AIM ( Använder jag för att få ICQ i luren)

Tv.nu ( tv-tablåer i sexig förpackning)

Tap Tap ( Guitar hero liknande spel)

Sim Stampler ( skoj för att det e så satans meningslöst, klicka på en häftapparat.)

Remote( styr iTuns eller Appletv men iPhonen, funkar fin fint)

Shazam. ( samma sak som track id på Ericsson telefonerna)

Har laddat ned Software 2.0 nu på min iPod Touch och har prövat:
Monkey Ball
Pianist
Etch a Sketch
ColorTilt
FingerPaint
Sketches
och så några gratisgrejor (fast tråden handlar ju bara om köpta program.

Helkul alla !Som julafton i kubik ! Skulle egentligen göra annat nu lördagkväll men har helt fastnat med min Touch !

Senast redigerat 2008-07-12 19:37
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-12 19:43

Pac-Man 75kr Ganska kul har haft det för kort stund. Men det är som orginalet 75kr är väl inte hela världen så jag säger nog.... Rekomenderas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 20:06

AIM - är dött på min telefon.
Facebook - enkelt och gör sitt jobb
IGN games review - om man kunde sorterat spelen i poängordning så hade det varit... ok.
- NYTimes - buggigt/långsamt på min telefon.
- Remote - super! Fast man skulle ju vilja kunna styra mer, typ EyeTV och Quicktime etc.
- Super Monkey Ball - snyggt, kul och svårt spel.
- Holdem - snygtgt pokerspel från Apple.
- Twitterific - Snygg Twitterapp som gör sitt jobb.

Kan man föresten få in svensk radio med tuner?

Ursprungligen av Axel von Matern:

Kan man föresten få in svensk radio med tuner?

Ja det är frågan, har svårt att hitta information om vad för storts stream det krävs för att kunna lägga in den i Tuner, men det vore coolt med typ Rix FM och dom andra stora kanalerna i Tuner.

EDIT: Lyckades lägga till Radio Seven, skriv in http://www.radioseven.se/128.pls i Tuner.

Nu måste vi hitta fler kanaler

EDIT 2: Det verkar vara shoutcast kanaler som funkar, och det finns väl typ bara Radio Seven i Sverige?

Senast redigerat 2008-07-12 21:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 16:57
Ursprungligen av Patrik D:

Det verkar vara shoutcast kanaler som funkar, och det finns väl typ bara Radio Seven i Sverige?

Än så länge. Jobbar själv i ett företag som sysslar med radiostreaming. 'chansen' att vi fixar stöd för iphone är rätt stor, speciellt när våra stationer går mot icecast/shoutcast streaming i alla fall.. men jag kan inte lova nåt - men _risken_ finns

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-22 11:55
Ursprungligen av Axel von Matern:

Kan man föresten få in svensk radio med tuner?

Wunderradio är bättre strukturerat. funkar helbra för bl a svenska stationer, massa lokalradio under P4, massa olika musikkanaler. Man behöver inte söka några URL för stationerna är listade.

Senaste uppdatera deversionen kopplar upp tll vald station mycket snabbt och ska hantera övergång mellan wifi och3G bättre.

Senast redigerat 2008-11-22 21:17
Ursprungligen av jonasolof:

Wunderradio är bättre strukturerat. funkar helbra för bl a svenska stationer, massa lokalradio under P4, massa olika musikkanaler. Man behöver inte söka några URL för stationerna är listade.

Tack för tipset. Köpte precis programmet och det fungerar utmärkt. Hade aldrig hört talas om det innan (och ingen hade recenserat det i App Store).

Lyssnar på P3 just nu. Äntligen SR:s kanaler (inkl webbradio som P3 Street osv) i min iPhone!

Här är listan över alla svenska radiokanaler för den som undrar.

Har köpt följande än så länge:

Värt pengarna:
* Things
* Enigmo
* Bomberman
* Texas hold em
* Bejeweled 2
* motionx poker
* Linguo

Inte fullt så värt:
* Splashmoney
* Chores

Definitivt inte värt:
* Vicinity (funkar inte)
* Where to?

Har spenderat ca 100 dollar på apps och mer lär det bli.

Dizzy Bee, kul spel.
Kolla filmen:

YouTube - Dizzy Bee Trailer

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-07-13 18:58
Ursprungligen av hugolarsson:

Dizzy Bee, kul spel.
Kolla filmen:

YouTube - Dizzy Bee Trailer

Påminner mig sjukt mycket om Loco Roco som jag hade till PSP. Ska lätt fixas när 2.0 hackas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 21:17
Ursprungligen av wckd:

Påminner mig sjukt mycket om Loco Roco som jag hade till PSP. Ska lätt fixas när 2.0 hackas

Nu är 2.0 jailbreakad. Lycka till med att "fixa" programmet...

Guitar Toolkit
iMetronome (det fanns även en metronom i GuitarToolkit så denna steker jag).
QuickVoice
SpeakEasy Voice Recorder (spelar in för lågt så denna steker jag)
FileMagnet (vaning: försöker man öppna för stora pdf'er så fryser hela luren...och det är ett h-e att starta om den)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-07-13 12:45

Bejewled 2 är riktigt roligt. Tyvärr kommer två dåliga saker ut av detta.

1: Batteriet kommer utsättas för påfrestningar.
2: Tjejen kommer sno luren hela tiden... Får nog fixa en vit till henne...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-13 13:18

++++ Remote. Styr iTunes på valfri dator. Funkar som den ska. No thrills. Gratis.
++++ Starmap. Sygg och kul stjärnkarta. 95 kr.
+++ Things. Snyggt GTD-program. Synkar inte mot sin OSX-kusin än. Men det kommer är det utlovat. 75 kr.
+++ Twitterific. Snygg Twitterklient. Jag tror den gör sitt jobb. Men jag är ingen expert på området.. Gratis.
+++ Facebook. Helt ok. Gör sitt jobb. Kul med chatt som funkar. Gratis.
+++ Shazam. Program som listar ut vilken låt du hör på tex radio. Kul! Användbart? Gratis.
+++ Monkey Ball. Kul men svårt bollrullarspel. Jobbig musik. Omöjligt att spela i sängen. 75 kr.
++ Band. Ser och låter super. Men jag begriper inte riktigt.. Är jag omusikalisk? 75 kr.
+ Sketches. Klotter. Enkelt och snyggt. Är dock svårt att rita med fingrar. Kanske funkar med penna? 45 kr.
+ Mobile News. Sådaär nyhetsbrowser. Gratis.

? Evernote. Klippbok med lite finurliga finesser. Har inte hunnit prova ordentligt än. Känns osäkert med online-lagring. Inget lagras lokalt. Gratis (månadsavgift för mer kapacitet.
? Texas Hold'em. Pokerspel från Apple. Ser snyggt. Går att spela multiplayer. Vet inte varför jag köpte det. Jag spelar ju inte ens poker. 38 kr.

- AIM. IM-klient som jag inte fått att funka. Jag tor jag fick iväg ett meddelande till Seo, men jag var så trött när jag provade så det kan ha varit på macken... Gratis.
--- New York Times. Ful nyhetsbrowser. Funkar dåligt. Gratis.

Uppdatering när jag prövat ett tag=
(kanske något gratisprogram kommit med)

Prisvärda:
Monkey Ball
Pianist
Sketches
Labyrinth
EtchASketch
Bubbles-jättefin grafik, pröva !

Mindre prisvärda:
Finger Paint
Color Tilt
NetSketch

Köp inte:
Finger Paint
Tiny Violin
iAntz
Splat

Köpte Critter Crunch, lite åt pussel-hållet.
Gillar man Bejeweled så gillar man detta.
Bra grafik och ljudeffekter - välgjort.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-14 00:50

Gratis
-------------
Currency - valutakonverterare. Tyvärr alltför USA/Dollar-centrerad för att vara användbar.
Remote - fjärrstyrning för iTunes. Helt suverän.
ToDo - skapar ToDO-lista. Alltför enkel/begränsad.
TV.nu - visar vad som går på TV just nu. Kan bli bra, behöver lite mer inställningar (ta bort kanaler man inte har, visa vad som börjar snart).

Köpta
-------------
iLingo - Japanese - japansk ordbok. 70:-. Bra men endast kvinnoröst.
Lingolook Japan - japansk ordbok. 35:-. Bra men endast kvinnoröst.
Lonely Planet - Japanese- japansk ordbok. 70:-. Bra men burkig mansröst.

Vill ha
-------------
Wikipedia (som webb-appen, fast bättre)
Hotmail-app (med tydligt/läsbart gränssnitt)
Bra ToDo-lista
iPhoneLyrics (som webb-appen, fast bättre)
Hitta.se (som webb-appen, fast *mycket* bättre, inkl. möjlighet att skapa kontakter etc.)
Alarm (klocka) med bra inställningsmöjligheter (flera tider, olika ljudsignaler, påminnelser etc.)
Stoppur med bra inställningsmöjligheter (inkl. nedräkning, ljudsignaler etc.)

Vad Apple borde fixa
---------------------
Svenskt tangentbord med ÅÄÖ
Copy-Paste
Inställning för kort fördröjning innan uppringning (alltför lätt att råka ringa upp)
Liggande tangentbord i alla program

Ursprungligen av kendoka:

Vad Apple borde fixa
---------------------
Svenskt tangentbord med ÅÄÖ
Copy-Paste
Inställning för kort fördröjning innan uppringning (alltför lätt att råka ringa upp)
Liggande tangentbord i alla program

Du har svenskt tangentbord, du håller in på a så kommer å och ä upp. Samma sak på o för ö.
Inställningar för kort fördröjning innan uppringning, onödigt. Du kommer vänja dig snabbt vid telefon programmet. Dessutom, kan du trycka på "Avsluta samtal" direkt du råkar komma åt något. På det sättet ringer han aldrig upp. Det tar någon sekund innan han verkligen ringer upp. Så på sätt och vis har du redan din "fördröjning" där.

Copy-Paste / Liggandes tangentbord, you're right. Det borde de fixa.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-07-19 21:42

Hitta.se jobbar ju med en app. Kolla hitta.se för mer info

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-20 21:51

Backgammon är det enda inköpta hitintills. Och det fungerar klockrent!

Bevaka tråden