Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike+iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 14:18

Läste att en del som uppgraderat till senaste iTunes 7.7 fått en flik som heter Nike+. Själv fick jag inte denna nya flik. Vet ej varför...

källa

Hur som helst så är det väl inte så konstigt att Apple, som tidigare haft samarbete med Nike, nu flyttar över Nike+ till iPhone 3G - som har GPS inbyggd. Nike har även bekräftat att det är på gång:

Sport Stuff : Nike+ coming to iPhone and iPod Touch

Än så länge finns, så vitt jag vet, inte någon ytterligare information om iPhone 3G och Nike+. Men det som jag vet är att Apple har ansökt om ett patent för just detta.

MacNN | MacNN | The Macintosh News Network

Så jag antar att det inte dröjer länge innan någon ny applikation dyker upp i App Store.

Mer om Nike+iPod finns här
Apple - Nike + iPod

Tänkte hur som helst att vi kan snacka lite kring vad man kan vänta sig av den nya applikationen. Har du mer information om Nike+iPhone 3G, skriv en kommentar!

Vore riktigt nice!

ja det vore väldigt trevligt om det kom till iPhone! Man får nog skaffa nåt armbandsfodral.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 09:32
Ursprungligen av Andreas Th:

ja det vore väldigt trevligt om det kom till iPhone! Man får nog skaffa nåt armbandsfodral.

De armbandsfodral som jag har läst om har ofta fått dåliga recensioner (går sönder, svårt att komma åt knappar utan att ta ut från fodralet, m.m.) Någon som vet ett bra armbandsfodral till iPhone 3G?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 16:22

Annars finns ju Steps i App Store. Har installerat det men inte hunnit testa det än...

Ursprungligen av Trineo:

Annars finns ju Steps i App Store. Har installerat det men inte hunnit testa det än...

Misstänker att det inte funkar lika bra, framförallt om man springer. Här inte testat dock men nike mäter ju avstånd också, rätt noga också (har mätt upp)

Edit: såg att även steps mäter avstånd, ska testa hur väl det funkar någon gång.
Edit 2: läste recensioner på steps och det verkar inget vidare. Dessutom är nike+ onlinetjänst trevlig som attan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 09:47
Ursprungligen av Andreas Th:

Misstänker att det inte funkar lika bra, framförallt om man springer. Här inte testat dock men nike mäter ju avstånd också, rätt noga också (har mätt upp)

Edit: såg att även steps mäter avstånd, ska testa hur väl det funkar någon gång.
Edit 2: läste recensioner på steps och det verkar inget vidare. Dessutom är nike+ onlinetjänst trevlig som attan

Steps verkar inte vara kopplad till Google Maps, vilket är någonting jag förväntar mig av Nike+iPhone 3G. Dessutom måste man ha iPhone i fickan eller runt midjan (finns det någon produkt för det senare?)

Citat:

To ensure the best accuracy, it is recommended to put your iPhone or iPod touch in your pants' front pocket or wear it at your waist. Steps also needs your device to remain unlocked.

Mer info om Steps och skärmdumpar finns här
Steps - Pedometer software for Apple iPhone and iPod touch - Edovia Inc.

Har provat att koppla in min Nike+, men då säger iPhonen att den inte stödjer det tillbehöret?

Tycker ändå att iPhonen är för tung att löpa med. Kör med en shuffle och min polar för det övriga. Till och med Nanon är precis på gränsen för vad jag vill släpa på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 20:55

Andreas th: Att nike+ mäter avstånd och att det blir precist beror ju enbart på att du tar lika långa steg som den är kalibrerad för och inget annat då sensorn sitter i skoj och är en egentligen simpel stegmätare som snackar med ipoden istället för en display.

Ursprungligen av Trineo:

Andreas th: Att nike+ mäter avstånd och att det blir precist beror ju enbart på att du tar lika långa steg som den är kalibrerad för och inget annat då sensorn sitter i skoj och är en egentligen simpel stegmätare som snackar med ipoden istället för en display.

givetvis är det bara en accelerometer ja, men den sitter som sagt fast i skon och inte tex löst i fickan eller motsvarande. och jag tror nike och Apple mer utformat hela produkten att mäta noga jämfört med endast ett program som bara här kontroll över mjukvarudelen eller så
Nikes system med grafer och deras "Community" är också väldigt trevligt tycker jag säger inte att det år något magiskt med produkten, bara att den antagligen mäter noggrannare än en iPhone i fickan just nu.
Betvivlar inte att steps kan räkna antalet steg dock.

Hoppas det kommer snart tillsammans med ett bra program

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 17:58

Har testat Steps och det är verkligen ingen bra produkt... sen bara det här "Steps also needs your device to remain unlocked"... verkligen illa när den ligger i fickan.

Däremot vill jag gärna ha nike+ till iPhone nu när jag börjar jogga lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 07:47

Har någon testat SynchStep 2.0 som finns i Cydia? Har inte hunnit testa själv. Noterade bara att den fanns där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-21 18:50

Dags att börja ge sig ut i spåret igen, men hur är det, är det fortfarande bara för iPod touch denna funktion finns men ännu inte för iPhone?

Ursprungligen av Fredric:

Dags att börja ge sig ut i spåret igen, men hur är det, är det fortfarande bara för iPod touch denna funktion finns men ännu inte för iPhone?

Det stämmer.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-22 21:21

Flyttade tråden till rätt underforum.
/mod

Som jag förstod det så skulle väl iPhone OS 3.0 ge mer kontroll över tillbehören åt app-utvecklarna, detta borde väl öka möjligheterna för att nike+ ska komma att fungera till iPhone? Nån tomte borta på Nike+ borde väl plita ihop ett app...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 09:53

Testa applikationen RunKeeper (finns som free el pro)

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-05-17 00:08

strands verkade först fungera med nike+, men efter att registrerat sig på deras sida så verkar det mest som att det fungerar från nike+ till strands. fel håll alltså.
vill ha nike+ till min iphone NU. ngn som vet ngt mer?
Till er som tycket att iphonen är för tung för att springa med, ja det får står för er, vi är en hel del som lugnt kan ha iphonen i ett armarmband eller i bältet. Här vill vi mest veta om vi kan få använda nike+iphonen inte att det är klumpigt för er.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2009-06-26 16:56

Precis;)

Har man inte muskler för det?:)

En iPhone utgör bara 0,16 procent av min massa. Bör inte bli några problem.

Själv kommer jag skaffa Nike+ till min kommande 3GS.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-26 21:48

En iphone som sitter i ett band runt armen eller vid midjan blir nog inget problem. Själv sprang man omkring med en Sony Walkman DD på 80-talet. Fick hålla den i handen för om den satt vid höften så hoppade ljudet. Fick ruggig träningsvärk i armen de första gångerna man sprang med den.

Fungerar Nike+ till iPhone nu? Bytte min gamla iPhone 1a gen mot dotterns nano för att kunna köra nike+.

Edit: Kollade med min 3G med 3.0 och det fungerar inte.

Funkar bara på 3GS.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-06-26 21:55

Trevligt, blir ju en uppdatering då den släpps här hemma

Kan ju alltid ladda ner RunKeeper från iTunes. Jag har en IPhone 3G och det funkar fint!
Finns en Free och en Pro version, båda funkar perfekt!! Enda skillnaden är röststyrt och reklamfri flik om jag inte har fel.
Bara och köpa en väska till IPhonen o sen är du igång.
Ska dra te löplabbet och köpa en NATHAN Rock Band.

Nästan exakt som Nike+ om jag inte har missförstått, förutom tävlingen mellan män/kvinnor.
Man kan se info på RunKeeper där man skapar en gratis användare och den visar ens rutt med hjälp av den inbyggda GPS'en.

Nån som har prövat Nike+ och RunKeeper och vet skillnaden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-15 16:13

Tack för Runkeeper-tips!

Låter bättre på alla sätt än Nike+.

1. Slipper köpa nya dojor (och kan dessutom välja fritt)
2. Slipper extra pryttlar
3. GPS!
3.1 Absolut rutt (som theweird skrev)
3.2 Funkar även om man cyklar, åker bil, paddlar kajak med mera
3.3 Säkert mer exakt också

Tackar också för tipset om runkeeper
Ska ut och testa en kort 3km-runda nu tänkte jag. Tar med nanon med nike+ också för att jämföra.

Ursprungligen av Andreas Th:

Tackar också för tipset om runkeeper
Ska ut och testa en kort 3km-runda nu tänkte jag. Tar med nanon med nike+ också för att jämföra.

Gör så; väntar spänt på resultatet.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Gör så; väntar spänt på resultatet.

Well, pinsamt nog glömde jag nikepluppen till min nano, vilket jag inte upptäckte förrän efter min lilla uppvärmningspromenad.
Har hänt några gånger
Så där har runkeeper en fördel, I guess

Men jag sprang faktiskt en runda jag sprungit ett par gånger, och distansen runkeeper uppgav skiljer sig nästan inte alls från nike+.
Måste dock göra ett direkt test sida vid sida för att veta...
Fick samma snitthastighet som vanligt.

Annars gillar jag gränssnittet och informationen med runkeeper.
Trevligt med en karta också på nätet.
En nackdel var att jag tappade satellitmottagning en kort kort stund när jag kom under några träd, så jag vet inte hur bra den kommer funka på mina skogsrundor :S

Men annars verkar det riktigt bra faktiskt. Verkar helt klart vara ett alternativ till nike+.
Ska testa några fler gånger och se om jag tänker skifta eller inte.
Det hänger lite på hur det funkar i skogen också.
[edit]
misstänker ju att nike+ kommer vara mkt bättre när jag springer under träd
[/edit]

Vilken tabbe att jag falerade så med nike+ idag. Speciellt när tanken var att jag skulle jämföra... Men det finns ju fler dagar
Ska ta en tur imorgon också, och då ska jag banne mig inte glömma pluppen

Andra får gärna testa och jämföra med

Senast redigerat 2009-07-15 22:50
Bevaka tråden