Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar iPhone 3G med Halebop?

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 02:01

Hej!

Jag har tidigare haft mobiler med halebop som varit låsta till telia och det har fungerat.

Någon som har provat att sätta i ett halebop kontantkort i en telia låst iphone 3g?

Mycket tacksam för svar!

Mvh Bylund

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-11 02:12

Kan inte tänka mig att det skulle funka. Halebop använder förvisso Telias nät, men det är inget abonnemang/kontantkort från Telia.

Ursprungligen av lither:

Kan inte tänka mig att det skulle funka. Halebop använder förvisso Telias nät, men det är inget abonnemang/kontantkort från Telia.

Halebop är TeliaSoneras varumärke mot ungdomar. Hur det fungerar i iPhone 3G däremot har jag ingen aning om.

TeliaSonera

/c

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-11 02:15

Det har fungerat kanon på 2 andra telefoner som varit låsta till telia, En nokia och en LG så det är nog inte helt omöjligt

Intressant att iPhone 3G verkar vara samma som säljs i Finland och Sverige, eftersom på baksidan så stod det text på både finska och svenska.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-14 23:55
Ursprungligen av Patrik D:

Intressant att iPhone 3G verkar vara samma som säljs i Finland och Sverige, eftersom på baksidan så stod det text på både finska och svenska.

Är det sant?! Fan va vidrigt! Det blir till å plocka fram sandpappret när jag köpt min, alldrig att jag går runt med finska på luren.

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-11 11:40

Kan inte någon som har köpt en 3D iPhone prova stoppa i ett halebop kontantkort?
Lär inte skada i alla fall.

Jag kan prova lite senare. Nu konverterade jag mitt halebopkort till Telia Vänner men grabbarna mina har också Halebop. Ett nyare kort och det gamla som brukar fungera i Teliatelefoner

Återkommer, håller just nu på med att synka min telefon:)

  • Medlem
  • Mora
  • 2008-07-11 12:22
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan prova lite senare. Nu konverterade jag mitt halebopkort till Telia Vänner men grabbarna mina har också Halebop. Ett nyare kort och det gamla som brukar fungera i Teliatelefoner

Återkommer, håller just nu på med att synka min telefon:)

Låter kanon

Jag har i dagsläget ett halebop kontantkort, precis som du hade innan (?), var det bara att komma med det till teliabutiken och få det "konverterat"? Eller fick man lov att göra det i förväg?

Lite drygt om man kommer och skall köpa en iPhone så måste man vänta flera dagar innan man kan använda sitt nummer

Fungerar! Har provat med 2 halebopkort

Du behöver inte vänta. Jag ändra mitt halebopkort till ett Telia Vänner och det fungerade direkt

--j

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 13:56
Ursprungligen av BlackSmp:

Fungerar! Har provat med 2 halebopkort

Du behöver inte vänta. Jag ändra mitt halebopkort till ett Telia Vänner och det fungerade direkt

--j

Ojdå, var det kontantkortsvarianten de har, eller är det Halebop abonnemang? Då borde ju Telia refill funka direkt också...

Refill...
Telia refill fungerar definitivt även om jag inte har provat. Alla telia-simkort ska fungera

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 16:42

Jag kan bekräfta att även jag kan använda mitt halebop 3g kort i iPhone 3g utan vidare modifikationer

Borde egentligen inte fungera. De är inte så att de är äldre kort ni använt när det har fungerat?

jag har jobbat med att sälja mobilabonnemang (åt en operatör som använder sig av telias nät), och så vitt jag har förstått det så funkar alla kort som går på telias nät i telefoner som är låsta till telia. detta sa våra överordnade, detta sa vi till kunderna, och inga kunder hörde någonsin av sig om att detta var något problem.

Då kan ju jag, som jobbar i en Telia butik, säga att nya kort från Halebop INTE fungerar i Telia låsta telefoner.
Detta gäller då Halebop kort som inte är äldre än 1år, och majoriteten av de låsta telefonerna.
Självklart kan de finnas undantag, men de flesta av mina kunder som försökt har inte fått det att fungera.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-07-13 21:19

En kompis kör med sitt Halebop kort i sin nyköpta iPhone eftersom personen ringer billigare eller nått.

Om det är så att det fungerar även med nyare Halebop kort så måste de vara något spec. med låsningen av iPhone. Kul för dom som vill kunna välja!

Förmodligen så är iPhone 3G nätlåst och inte operatörslåst. I så fall kommer det att fungera med alla operatörer som använder Telias nät.
Alternativ två är att telefonen redan från start är förberedd för att säljas med Halebop.

Att Halebop har fungerat i äldre Telia-låsta mobiler beror just på att de tidigare var nätlåsta. Jag har varit med om kunder som hade Vattenfall som kunde använda gamla Telia-låsta mobiler. Numera är telefonerna som sälja låsta operatörslåsta "på riktigt" vilket gör att de bara accepterar Telias sim-kort.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 08:08

Eller så kollar man noggrannare och ser att telefonen inte är så stor som man tror, utan man står och tittare på kartongen.

Halebop fungerar inte i telia låsta sedan 1 eller 2 år sedan.. var inne och fråga en telia butik...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-23 21:36

Jag lyfter ämnet lite för att klargöra en gång för alla. O:-)

Ursprungligen av wilhelmsson:

Halebop fungerar inte i telia låsta sedan 1 eller 2 år sedan.. var inne och fråga en telia butik...

Nu när telia har ebjudande fram till nyår att få iphonen för 1kr med imini i 24 månader blir man inte mindre sugen.

Är det någon som kan bekräfta att nya halebop kort INTE fungerar i iPhone?

I värsta fall får man stå ut med Telia i ett år:
"Mobiltelefonen är operatörslåst till Telias mobila abonnemang i Sverige i 12 månader. Därefter kan spärren tas bort till en kostnad av 300 kr."

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-11-25 13:53
Ursprungligen av Csoft:

Nu när telia har ebjudande fram till nyår att få iphonen för 1kr med imini i 24 månader blir man inte mindre sugen.

Få och få.... Förhöjd avgift med 80 kr x 24 månader = 1920 kr.
Kontant med iMini 24 månader = 1695 kr.

Fantastisk bra julklapp från Telia. Förr 1695 kr, nu 1920 kr

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-12-18 11:38
Ursprungligen av Jeppe_E:

Få och få.... Förhöjd avgift med 80 kr x 24 månader = 1920 kr.
Kontant med iMini 24 månader = 1695 kr.

Fantastisk bra julklapp från Telia. Förr 1695 kr, nu 1920 kr

MAn betalar bara för telefonen i tolv månader , sedan 299 i abonemangskonstnad i 12 till!

Jag har provat på två iPhones och det funkade skitbra med halebop.

Nyhet Från Halebop:

Citat:

Halebop genomför förändringar gällande mobil surf 3/3

Den 3 mars förändrar vi Halebop Mobilsurf Maxtaxa för kontantkortskunder till att inkludera hela Internet. Det innebär att du kan surfa på vilka sidor du vill, ladda ned klipp från YouTube, skriva så många mail du orkar, läsa hur mycket nyheter du vill och det kostar dig max 9 kr per dygn! Samtidigt låter vi dig göra det fortare, du kan surfa med en hastighet på upp till 1 Mbit/s.

Debiteringsintervallet för mobil surf är 100 kb.

För att läsa mer om vad som gäller i samband med förändringar av tjänster och rätt till uppsägning av kontantkort i samband med detta, se villkor (Telias allmänna villkor, gäller även Halebop).

Förändringen av Mobilsurf Maxtaxa omfattar kontantkortskunder hos Halebop. För abonnemangskunder är nuvarande maxtaxa oförändrad. För vissa tjänster tillkommer en avgift utöver datatrafiken. Avgiften visas alltid i displayen på din mobiltelefon när du köper tjänsten. Du behöver alltid godkänna avgiften innan köp.

Ovan angivna priser gäller så länge du håller dig inom Sverige. När du är utomlands gäller priset för datatrafik hos den aktuella operatören.

Luktar iPhoneerbjudande även från Halebop.

Senast redigerat 2009-02-02 18:46
Ursprungligen av DeeJam:

Luktar iPhoneerbjudande även från Halebop.

Jepp, se den här tråden: Halebop börjar sälja iPhone

Bra luktsinne

Nu drar jag liv i den här tråden.

Det är så att jag funderar på att köpa mig en iPhone nu när Telia säljer de kvarvarande till ett bra pris.

I dagsläget så har jag ett vanligt Halebop 2g kontantkort. Jag funderar på att göra om det till 3g om/när jag köper en iPhone för att använda i den. Och för att slippa att jailbreaka i början så skulle det ju vara kanon om det gick att stoppa i kontantkortet direkt.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-07-24 17:22
Ursprungligen av Csoft:

Hej!

Jag har tidigare haft mobiler med halebop som varit låsta till telia och det har fungerat.

Någon som har provat att sätta i ett halebop kontantkort i en telia låst iphone 3g?

Mycket tacksam för svar!

Mvh Bylund

det funkar säkert,de e bara de att man måste betala för det ändå

Kan inte bekräfta med fysiska papper eller hur man nu ska säga det.. Har däremot frågat i en telia butik och då sa det att efter nyår, för 2 år sedan, så kan man inte använda halebop i telia låsta mobiler.. Skulle gärna se att man kunde använda halebop sim kort i iphone!!

Bevaka tråden