Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Remote fungerar inte!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla genier. Undrar om någon kan hjälpa mig med att få appen Remote att fungera. Problemet ser ut som följer:

Jag startar Remote i min iPhone. Trycker på "Lägg till bibliotek". En svart skärm med lösenkod dyker upp. Samtidigt dyker min iPhone upp i iTunes under "Enheter". Jag klickar på min iPhone i "Enheter", skriver in lösen. Direkt när jag gjort det finns en bild på en iPhone och texten "Remote kan nu styra iTunes". So far so good tycker jag, men nu till där det går fel.

I min iPhone dyker upp Förnamn Efternamns bibliotek och en "tankesnurra". När jag sen tycker på klar står det "Ansluter till biblioteket Förnamn Efternamns bibliotek" och en "tankesnurra". Slutligen står det "Kunde inte hitta Förnamn Efternamns bibliotek".

Jag har startat om telefonen och datorn. Fjärrkontrollsrutan är ikryssad i inställningar, jag har installerat om Remote, jag har godkänt delning i iTunes, jag har provat att döpa om biblioteket med bara A-Z alfabetet, jag har gått igenom Airport inställningarna... jag har gjort allt, utom det rätta?!?!?

Please hjälp mig, blir galen, det verkar vara en såååå grym funktion.

Stort tack på förhand!

/Oscar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 12:18

Jag tror det är brandväggen.
Prova att öppna den för alla inkommande anslutningar först. Om det funkar och du vill ha brandväggen på så får du lägga till iTunes i åtkomst för specifika tjänster och program.

Tack, det funkar!!!!!! Underbart!!!!!

Jag har precis samma problem som cii03ol2 och tipset som Zoega gav hjälpte inte mig. Någon annan som har fler bra tips på att kringgå detta problem?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 15:39
Ursprungligen av hefatrooper:

Jag har precis samma problem som cii03ol2 och tipset som Zoega gav hjälpte inte mig. Någon annan som har fler bra tips på att kringgå detta problem?

Hur ser ditt nätverk ut? Vad har du för anslutningspunkt till det trådlösa nätverket? Och hur ansluter du datorn som skall styras till nätverket?

  • Medlem
  • 2008-07-17 15:37

Kort och dum fråga:

Funkar remote bara på Mac?

Jag har PC och har inte laddad hem remote funktionen pga att jag trodde det

Sorry nOob frågan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 15:37
Ursprungligen av zn8ke:

Kort och dum fråga:

Funkar remote bara på Mac?

Jag har PC och har inte laddad hem remote funktionen pga att jag trodde det

Sorry nOob frågan

Om du använder iTunes så ska det fungera på PC också.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-07-17 15:38

Fantastiskt !!

Underbart..."laddar ner as we speak..so to speak" hehe

tack Robo

  • Medlem
  • 2008-07-17 15:48

Din iPhone måste ligga på samma subnät som din dator med iTunes. Du kan alltså inte ansluta via 3G utan måste gå via Wifi till samma nät som din dator sitter på.

  • Medlem
  • 2008-07-17 15:51

Tack Robo (och ni andra för att ni öppnade mina gamla trötta pc ögon)

FUNKAR som en dröm för mig. Tyvärr kan jag inte hjälpa tråd författaren

Jävla mög

Suttit i en timma nu och parat efter konstens alla regler.
Den koplar, parar och fattar t o m om jag byter namn på mitt bibliotek - vips så "vet" iPhonen det efter fem sekunder.

ÄNDÅ skriver det jävla Remote att "Kan inte hitta biblioteket"

Fy fan vad jag blir trött.

Jag ansluter via Wifi. ALLT är Apple dessutom ; MacBooken, iPhonen, TimeCapsul'n.
Ställt in att brandväggen skall släppa igenom iTunes.

Ställer in brandväggen på att släppa igenom ALLT och växlar sedan till ett mer stängt läge . DÅ GÅR DET!

Remote är kul, men fan inte en riktig Appleprodukt!

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-20 14:55

hmm, själv får jag upp svarta screenen med 4 siffrig kod på iphone, men...sen då? ser inget i itunes, vad ska hända / vad ska jag göra egentligen?

Ursprungligen av Fv02:

hmm, själv får jag upp svarta screenen med 4 siffrig kod på iphone, men...sen då? ser inget i itunes, vad ska hända / vad ska jag göra egentligen?

Öppna upp i brandväggen för iTunes - annars hittar den inte biblioteket.

Om du sedan får fram siffrorna för parning i iPhonen så skall iTunes i datorn visa en sida med fyra tomma rutor för samma siffror.
Får du inte ens fram det så har du nog brandväggen totalstängd....

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-20 17:45

Tack för hjälpen, men kom precis på vad som gick helt fel...återställde min iphone via backup vilket gjorde att den kom åt wlanet via bredbandsbolaget modemet istället för airportexpressen som hela mitt övriga nätverk var på...så enkelt va det...

1
Bevaka tråden