Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fast i 2.0 med iPhone 2G

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-07-17 13:31

Jag måste ha haft nån slags solsting eller så, för imorse fick jag den idiotiska idéen att uppdatera min 1.1.4 till 2.0. Självklart kom jag inte att kunna använda den sen då den är så låst som jag kan tänka mig.

Hittar absolut inga verktyg att jailbreaka den och till 1.1.4 vill inte heller iTunes göra en restore (The iPhone "iPhone" could not be restored. An unknown error occured (20).)

Vad ska jag göra för att åtminstone komma tillbaka till 1.1.4?

Du har gjort som jag.. och det är nog kört. Min ligger hemma avstängd och jag har fått plocka upp min gamla gamla gamla Nokia 6210. Sök i forumet och på google. Du kan hitta ngt, men Lither här på 99 har nog provat allt och han har inte lyckats.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 14:43

Det har tagits upp tidigare på forumet.

Det finns ingen säkert sätt att nedgradera till 1.1.4. Du får vänta tills det går att låsa upp firmware 2.0. Förhoppningsvis den här veckan kommer det något men det kan också dröja några veckor.

//Rob

Ni som har gjort detta fatala misstag kan läsa på iPhone News & Review 2.0 to 1.1.4 Downgrade
Naturligtvis görs detta på egen risk...

• Medlem
  • 2008-07-17 15:17

Tack TheSwede! Jag försökte med din länk men detta resulterade i att iTunes 7.5 inte ens kunde starta. Det är nån slags svart skuggad grej på ikonen i dockan på iTunes. Vad kan jag ha gjort för fel då?

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 15:21
Ursprungligen av Azwaw:

Tack TheSwede! Jag försökte med din länk men detta resulterade i att iTunes 7.5 inte ens kunde starta. Det är nån slags svart skuggad grej på ikonen i dockan på iTunes. Vad kan jag ha gjort för fel då?

Det är väldigt komplicerat att nedgradera. Vet du inte hur det fungerar så ska du låta bli. Det är vanligitvis bättre än att försöka något och göra ännu större skada. Det är bäst att du lägger din iPhone i en låda och väntar tills det finns ett sätt att låsa upp den.

//Rob

• Medlem
  • 2008-07-17 15:53

Jag vet inte hur det gick till men jag lyckades återställa min kära 1.1.4 till hur den från början var. Så omöjligt är det som tur är inte.

• Medlem
  • 2008-07-17 16:05

...men oj! Den hittar inte nät nu. Comviq kommer alltså inte upp. Mycket märkligt. :S

• Medlem
  • 2008-07-17 17:31

Så varför fungerar inte comviq nu helt plötsligt!?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 17:32

Har du kört unlock på luren? Med vilket program isf?

• Medlem
  • 2008-07-17 17:48

ziphone, vilket jag alltid har använt annars. konstigt.

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-17 18:03
Ursprungligen av Azwaw:

ziphone, vilket jag alltid har använt annars. konstigt.

Därför att a. ziphone är skit. b. Basebandet är uppdaterat till en nyare version och den har inte nedgraderats. Det kanske går att radera om den men jag skulle verkligen inte använda ziphone.

//Rob

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 17:54

Här finns länkar till några fler guider mm, kolla så att du inte har missat någonting:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/246827-iphone-k-nner-operat-r.html

Låt telefonen ligga så du inte förstör programvaran som är i den fullständigt. Har du PC så låt en polare med mac låsa upp den åt dig när Pwnage släpper 2.0.

• Medlem
  • 2008-07-17 18:07
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Låt telefonen ligga så du inte förstör programvaran som är i den fullständigt. Har du PC så låt en polare med mac låsa upp den åt dig när Pwnage släpper 2.0.

Alltså, jag HAR 1.1.4 nu och ziphone har aldrig misslyckas tidigare men nu...
Ville bara förtydliga ifal att du hade missförstått.

Men var laddar jag ner pwnage? Hittar inte den.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-17 18:22

news:pwnage1dot1_announcement [iPhone Dev Team]

Edit: OT: HAHA Snyggt att det blir en smiley mitt i länken automatiskt.

• Medlem
  • 2008-07-17 18:38
Ursprungligen av kainen:

news:pwnage1dot1_announcement [iPhone Dev Team]

Edit: OT: HAHA Snyggt att det blir en smiley mitt i länken automatiskt.

Jag laddade ner den, tack för länken. Lustigt nog kommer den tillbaka till det tillstånd jag lämnade den i senast utan att iTunes frågar om jag vill återställa den till en specifik backup. Och följaktigen får jag heller ingen kontakt med comviq

(off topic) Ni som uppgraderat era iPhone 2G till software 2.0: Finns alla språkalternativ med eller är dom låsta till språk från de länder där telefonen officiellt sålts? (dvs, finns det samma svenska tangentbord som i iPhone 3G?)

Ursprungligen av air:

(off topic) Ni som uppgraderat era iPhone 2G till software 2.0: Finns alla språkalternativ med eller är dom låsta till språk från de länder där telefonen officiellt sålts? (dvs, finns det samma svenska tangentbord som i iPhone 3G?)

De är ju låsta till AT&T(så vi vet ju inte till 100), men alla språk ska ju finnas med i 2.0.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

De är ju låsta till AT&T(så vi vet ju inte till 100), men alla språk ska ju finnas med i 2.0.

Tänkte inte på att dom inte ens startar utan AT&T aktiveringen. Bara att vänta på Pwnage och se då

för att nedgradera din iPhone om du fastnat i 2.0 kan du gröa så här!

Steg ett

Om du uppdaterat iTunes till senare än 7.5 behöver du nedgradera till 7.5.
Börja med att ladda ned iTunes 7.5 (Windows, Mac) och Firmware 1.1.4.
Steg två

I Windows, gå in i kontrollpanelen -> lägg till/ta bort program och avinstallera iTunes och Apple Mobile Device Support.

I OS X är det lite värre. Här måste man in i Macintosh HD -> Program -> Verktygsprogram ->Teminal.

Kopiera och klistra in nedanstående kommandon, ett och ett, glöm inte enter efter varje rad!

defaults write com.apple.iTunes StoreActivationMode -boolean NO
defaults write com.apple.iTunes StoreGeniusMode -boolean NO
killall iTunesHelper
rm -r /Applications/iTunes.app
rm -r /Library/Receipts/iTunesX.pkg
rm ~/Library/Preferences/com.apple.iTunes*
sudo rm -r /System/Library/PrivateFrameworks/MobileDevice.framework
Steg tre

Installera iTunes 7.5 vi laddade ned i steg ett.
Steg fyra

För att iTunes skall starta måste vi döpa om den gamla iTunes mappen:

Windows:
Byt namn på C:\Documents and Settings\**ditt användarnamn**\Mina Dokument\Min Musik\iTunes till iTunes backup

Mac OS X:
Gå in i musik i din hemmamapp och döp om iTunes till iTunes Backup
Steg fem

Starta iTunes
Step sex

Sätt din iPhone i DFU läge:

1. Koppla telefonen till datorn
2. Tryck på sleep och home knappen i *10* sekunder
3. Släpp sleepknappen men fortsätt hålla in homeknappen tills datorn känner av telefonen.

Steg sju

iTunes kommer upptäcka en iPhone i återställningsläge.
Håll ned Alt knappen på mac, eller shift i windows och klicka på återställ.
Välj Firmware 1.1.4 vi laddade ned i steg ett och vänta medan telefonen återställs.
Steg åtta

iTunes kommer avsluta återställningen med fel 1015 eller snarlikt.
Ger iTunes fel 1600 eller liknande gick något fel, gå tillbaks till steg sex. Kan även prova att ta ut sim-kortet eller byta usb-port.

Nu kan du använda Pwnage Tool guide för att fortsätta upplåsningen. I korthet går det ut på att öppna Pwnage Tool, kör iPwner. Återställ sedan till ditt custom firmware.

När du är klar kan du på mac köra programuppdatering eller i Windows ladda ned iTunes 7.7 för att komma tillbaks till senaste versionen.
Steg nio

Döp om iTunes mapparna till sina orginalnamn igen och musiken är tillbaks.

Windows:
Byt namn på C:\Documents and Settings\**ditt användarnamn**\Mina Dokument\Min Musik\iTunes backup till iTunes

Mac OS X:
Gå in i musik i din hemmamapp och döp om iTunes Backup till iTunes
Musiken är tillbaks och du har en fungerande telefon igen!

OBS! PÅ EGEN RISK!

olovskiij
Du kunde inte bara ha länkat?:
iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4

Ursprungligen av theplague:

olovskiij
Du kunde inte bara ha länkat?:
iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4

men palla, är det så jävla noga? kunde du väl gjort det själv innan då?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 06:46
Ursprungligen av olovskiij:

men palla, är det så jävla noga? kunde du väl gjort det själv innan då?

Olovskii Tänk på språket när du skriver.
Dessutom är det god sed att ange källa varitfrån man har fått informationen.

Denna tråd har varit död i ett par dagar nu så jag antar att alla som hade problem har löst det med guiderna nu.

*Låser* här så denna diskussion inte spårar ur.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-18 01:33

Välkommen till klubben, Azwaw. Jag är tålmodig nog att vänta. Eller snarare sagt: Jag har gett upp. Orken över allt meck har runnit ur mig och kvar finns bara irritation. Jag har följt fem guider, båda i Windows och Mac, nedgraderat hit, uppgraderat dit. Det känns menlöst. Det är som att det kom ett olåstbart baseband i och med att jag uppdaterade som inte vill nedgraderas.
Tiden till releasen av nästkommande Pwnage-version ska inte vara långt borta. Vi pratar dagar, kanske timmar om vi har tur. Hoppas att det löser våra problem. Tiden utan iPhone, efter att ha haft en i ett drygt halvår, är svår att leva med och det har inte gått mer än en vecka ...

• Medlem
  • International user
  • 2008-07-18 09:42

Prova den här guiden. Och det är en patchad version utav ziphone så ladda ner den nya versionen som länkas i guiden!

//Rob

• Medlem
  • 2008-07-18 14:05
Ursprungligen av Robo-X:

Prova den här guiden. Och det är en patchad version utav ziphone så ladda ner den nya versionen som länkas i guiden!

//Rob

ברוך יי
Det funkade! Tack så jättemycket.

• Medlem
  • 2008-07-19 00:39

Uppgradera Iphone 1.1.4 till 2.0

Finns det en tråd om detta?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 10:38
Ursprungligen av tuttinutti:

Finns det en tråd om detta?

1.1.4 till 2.0... Nej det går inte att uppgradera en 1a generation iPhone till 2.0 än så länge, då brickar du den så att den blir oanvändbar.

Använd sökfunktionen och spamma inte trådar med inlägg som inte hör dit.
Det är ANDRA gången jag säger åt dig i samma tråd.

Rensade upp lite inlägg som inte hör hit.

Bevaka tråden