Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone känner inte av operatör

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 14:32

Hallå där,

Efter mycket meck och pill och test av olika program för att få min iPhone att funka igen, lyckades jag via Windows nedgradera till 1.1.4 utan problem och installera ZiPhone. Vid första installationen lade den aldrig in Installer.app dock, men det löstes med att bara göra om Jailbreak-proceduren. Nu känner jag mig dock vilsen. Den vill inte känna av mitt SIM-kort från Tele2. Den vet att det är SIM-kod på och jag slår in rätt, men får inte fram någonting under "Carrier" bland inställningarna och kan inte ringa någon. Vad kan jag ha missat?

Edit: Och ja, jag har nedgradet BL till 3.9.

Senast redigerat 2008-07-13 14:47
  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 14:58

Har du missat att Ziphone är dåligt programmerat och kan förstöra wifin?

Och sök på forumet. Du verkar spamma här med dina frågor.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 15:29
Ursprungligen av Robo-X:

Har du missat att Ziphone är dåligt programmerat och kan förstöra wifin?

Nog för att jag missat det, men jag lät ZiPhone vara min sista utväg. Har testat med iLiberty+ (där jag kom till steget att sätta min iPhone i "Normal mode", vilket den inte klarade av) och WinPwn. Som min förra tråd dessutom indikerar har det inte alls funkat på Leopard.

Ursprungligen av Robo-X:

Och sök på forumet. Du verkar spamma här med dina frågor.

//Rob

Det var mig en tråkig attityd, Rob.
Har förvisso inte sökt på forumet, men ett antal försök på Google har sagt att "testa AnySIM" (som säger att den inte kan låsa upp. Prövade med v 1.3), "starta om", "jailbreaka igen", osv. Nu snappade jag upp en liknande tråd här på forumet och har aktiverat och slagit av "Airplane Mode". Ingen framgång - det har stått "Searching..." i operatörsfältet i flera minuter nu.
Men jag följer din läxa och testar de andra punkterna nämnda i tråden och återkommer därefter.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-13 16:02

Din fråga har redan besvarats hur man fixar det.

//Rob

nu var det ju inte WiFI'n han hade problem med.

gör om hela grejen igen och prova? testa och kör in 1.1.3 istället annars.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 16:22

Ekar det här inne? Du får ursäkta mig, Robo-X, men du bad mig att söka i forumet, att anstränga mig. Men när du inte ens har orken, eller närminnet, att läsa första meningen i denna tråd så känns det hela rätt menlöst. "Efter mycket meck och pill och test av olika program för att få min iPhone att funka igen, lyckades jag via Windows nedgradera till 1.1.4 utan problem och installera ZiPhone." Jag är förbi problemet som jag hade i min förra tråd. Det är över. Es ist vorbei. E 'finita. It is over. Den här tråden handlar exakt om det som jag hänvisade till med mitt sökresultat, att ingen operatör snappas upp. Jag får en markör i operatörsfältet, precis som stefan.engblom.
Om det nu var så att du inte trodde att jag läst guiderna som Adrian hänvisade till, ja då har du inte läst min förra tråd heller. Jag hänvisar klart till dem i mitt inlägg. Problemet med dem var inte det inte var korrekta, de täckte helt enkelt inte de problem jag fick på vägen. De hänvisade varken till var jag hittade tidigare versioner av iTunes eller vad felmeddelanden som 1604 innebar. Faktum är att guiden du hänvisar till i stort sett skiter i det: "An error 1601, 1602, 1600 or anything else is not ok".

Jag har fortsatt i felsökandet, genom att, inklusive de tidigare nämnda försöken, rengöra SIM-kortet, göra om jailbreak-proceduren tre gånger, nedgradera till 1.1.3 och jailbreaka där. Inget funkar.

Det är inte så att jag inte uppskattar hjälp från dig, Rob. Tvärtom. Men attityd tyder på att så fort det inte passar sig så är det negligeringsfasoner som uppstår. De är inte trevliga, utan i stället väldigt barnsliga. Och tyvärr är det inte första gången.

Testat pwnage?

Annars är det mitt tips. Jag har haft min telefon länge (början av november) och låst upp den med olika metoder. Men den som är enklast och som verkar ha minst problem är pwnage tool.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 19:50

Ja, det har jag och det är det som tragglat mest, faktiskt. Ska göra ett nytt försök med en gång och följa iFuns guide denna gång.

Har även testat med ett Telenor-SIM-kort med samma resultat.

Edit: Okej, det funkade att pwna, men min iPhone dyker inte upp i iTunes och det gör det betydligt svårare att återställa den med den specialbyggda IPSW-filen.

Edit2: Har gjort försök nummer vad-det-nu-blir att återställa telefonen i Leopard och det vill sig inte. 1604 kommer upp gång på gång. Har installerat om iTunes, startat om datorn, bytt USB-port och -sladd (en USB1.0 och en 2.0). Den hittar endast telefonen i iTunes när den är i DFU-läge, men då blir jag tvungen att återställa den. Har provat med 1.1.3 och 1.1.4. Inget funkar.

Edit3: Nu fick jag plötsligt felmeddelande 1015 i Leopard efter en uppgradering av iTunes till 7.7, byte av USB-port och en omstart. Vem vet, nu kanske det går vägen. Detta var med 1.1.3 ska tilläggas.

Edit4: Nej, den specialgjorda IPSW:n från Pwnagetool ville sig inte. Nu är jag fast i ett error-träsk med felkod 1600 gång på gång på gång på gång. Spelar ingen roll, är fast i DFU-läget, oavsett IPSW-val vid återställning.

Senast redigerat 2008-07-13 21:08
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-13 23:40

I morgon har jag tid över och jag gör det enkelt. Jag har gett upp. Om någon känner sig manad att ta sig an problemet och försöka lösa det så vore jag tacksam. Jag bor på Hisingen och ger 500:- till den som lyckas lösa det. Om det verkar vara ett uppdrag för dig, så kontakta mig via PM så snackar vi mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-14 01:24

Prova den här guiden. Det är i princip samma guide men bättre förklarat.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-14 01:47

Jo, det är den jag kört på. Sidan är toppen. Men jag har valt att låta 2.0 firmwaren ligga kvar på telefonen och vänta på att iPhone Dev Team släpper den nya programvaran, så får jag låta en äldre mobiltelefon vara backup tills vidare.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-18 15:38

Fortsätt i denna tråd: http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/247163-fast-i-2-0-med-iphone-2g.html

Flyttade ett inlägg dit också.

Tråd låst.

1
Bevaka tråden