Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för import av iPhones från UK

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-04-05 22:39

har nu möjligheten att få hem en iPhone genom en bekant från england som då beställer hem den från apple.com och sedan tar med sig den hit till sverige.

har det blivit några nyheter ?

tyckte mig läsa att man var tvungen att ha ett särkilt sim-kort?

är det bara att följa nån guide här eller tex iphoneinfo.se och låsa upp den?

den är ju lite dyrare än usa ..men om jag beställt från i-o.com så hade det blivit lite dyrare ändå
med frakt o skatter o tull .känner ingen i usa som kan ta in den åt mig.

mvh r2d2

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-06 00:29
Ursprungligen av _r2d2:

har nu möjligheten att få hem en iPhone genom en bekant från england som då beställer hem den från apple.com och sedan tar med sig den hit till sverige.

har det blivit några nyheter ?

tyckte mig läsa att man var tvungen att ha ett särkilt sim-kort?

är det bara att följa nån guide här eller tex iphoneinfo.se och låsa upp den?

den är ju lite dyrare än usa ..men om jag beställt från i-o.com så hade det blivit lite dyrare ändå
med frakt o skatter o tull .känner ingen i usa som kan ta in den åt mig.

mvh r2d2

Du behöver inget särskilt SIM, men du kan inte använda något från operatören Tre.

  • Medlem
  • 2008-04-06 23:13

ok tack för snabbt svar.. har comviq kontant så då klarar jag mig..läste om en annan med cmoviq kontant som inte hade några problems:p

däremot läser man nu om en ny iphone som är på väg om 2-3 månader...fast iofössig man kan ju sälja den om 1,5-2 månader på tradera blocket till nån som inte bryr sig om 3g för en slant

  • Medlem
  • 2008-04-06 23:16

dom som beställer åt mig i england, dom behöver väl inte skriva på nån abbonemang ?
bara att beställa från apple.com?

läser i http://store.apple.com/Apple/WebObjects/ukstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=74CB2545&node=home/shop_iphone/family/iphone

står bla
(1) 1GB = 1 billion bytes; actual formatted capacity less.
(2) 18-month agreement with O2 required. For personal use only, not for resale. Order quantities limited online.

då måste väl den som handlar skriva kontrakt? ...skiiiit

Senast redigerat 2008-04-06 23:44
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-04-08 17:28
Ursprungligen av _r2d2:

dom som beställer åt mig i england, dom behöver väl inte skriva på nån abbonemang ?
bara att beställa från apple.com?

läser i http://store.apple.com/Apple/WebObjects/ukstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=74CB2545&node=home/shop_iphone/family/iphone

står bla
(1) 1GB = 1 billion bytes; actual formatted capacity less.
(2) 18-month agreement with O2 required. For personal use only, not for resale. Order quantities limited online.

då måste väl den som handlar skriva kontrakt? ...skiiiit

Well, du måste egentligen teckna ett abonnemang för att kunna använda telefonen, ett abonnemang som är avsett att aktiveras i iTunes. Men det är just det steget man kan ta sig förbi med hjälp av ZiPhone etc.

Helt enkelt: du behöver inte bry dig om att de kräver tecknande av abonnemang hos O2.

  • Medlem
  • 2008-04-09 10:20

jaha så min bekant behöver bara beställa från www.apple.com.uk med sitt egna namn och så behöver hon inte göra mer, sjysst.

gör man så här i sverige får man väl räkningar o skit , sjysst bara o strunta i det då.=)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 17:14

Hejsan..

Hur är det med I-o.com? Någon som köpt därifrån hit till sverige? Nån som vet om det funkar bra? leverans tid osv. skatt.. osv, jätte nyfiken!

Tacksam för svar!

Värst vad alla har vänner som bor i både UK och USA... ni har det gott ni

Börjar verkligen klia i fingrarna efter en iPhone nu efter att ha haft en MBP sen nyår, fruktansvärt nöjd med den!

Frågan är bara hur man ska göra, vore ju riktigt nice om man hade någon som skulle åka till London som kunde köpa en åt en... (HINT HINT! )
Eller om man skall vänta och se vad det blir för hiskeligt pris när den kommer till Sverige?

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-15 21:51

iphone köp i uk apple store

hej alla,, tittade lite på apple.uk,, det verkar som man inte kan köpa den i apple store längre,, utan bara hos o2 och car phone wearhouse!! stämmer det??




YouTube - iPhone vs Windows Mobile Pocket PC for Business

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-15 21:52
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-15 23:08

Säger Apples hemsida det så får man anta att det stämmer gissar jag.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-06-15 23:20

ja tyvärr, synd, den butiken på regent street är så hätig, köpte min 8gb iphone där!!men nu verkar det bara som det är o2 och car phone wearhouse som ska sälja iphone 3g

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-17 01:04

Fast tittar vi på Apple Retail Store (United Kingdom) så verkar det som man visst kan köpa den över disk i applestores butikerna, ex regent street. Drar till London nu till helgen och ska se hur det står till.

Edit: Bra att man läser all text på sidan. Skyller på trötthet.

* New 18-month contract required. Qualified customers only; credit check required; must be 18 or older. Current and new iPhone users who now or will receive service under a corporate account and wish to upgrade to or purchase iPhone 3G need to contact O2 directly.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-19 12:07
Ursprungligen av 20hz:

Fast tittar vi på Apple Retail Store (United Kingdom) så verkar det som man visst kan köpa den över disk i applestores butikerna, ex regent street. Drar till London nu till helgen och ska se hur det står till.

Edit: Bra att man läser all text på sidan. Skyller på trötthet.

* New 18-month contract required. Qualified customers only; credit check required; must be 18 or older. Current and new iPhone users who now or will receive service under a corporate account and wish to upgrade to or purchase iPhone 3G need to contact O2 directly.

Ja, det nya med 3G är att man inte längre kan aktivera den som man gjorde med 2G, det vill säga hemma vid datorn via iTunes. Anledningen till detta är väl antagligen att så många struntade i att aktivera och hackade den istället. Nu åker man på ett abb. som måste tecknas när man köper den, i nästan alla länder.

Dock kan man köpa den utan operatörslås i Italien för 499 euro (8 gb) eller 549 euro (16 gb), eftersom de har en lagstiftning som hindrar Apple från att ge försäljningsrättigheter utan möjlighet till operatörsfria köp till endast en och samma operatör.

Det här är fortfarande en ganska outforskad marknad men det verkar som att vad du behöver göra är att fixa någon som bor i Italien och kan beställa en 3G hem till sig och sedan skicka den till dig. Det lär nog dyka upp en del 3G's på italienska Ebay inom en snar framtid, dock lär dessa vara ganska dyra skulle jag tro. Men, vad gör man inte för en 3G? Jag lär köpa en från Italien inom en snar framtid.

Bevaka tråden