Draags: om du vill ha något gjort, gör det själv . Jag menar detta med all vänlighet även om det låter bryskt.
Själv håller jag på med ett projekt och det kommer säkert ta mig 1 år tills jag blir klar med det och under tiden håller jag på att lära mig objective-c prorammering, iphone sdk osv ..
själv håller jag på med en musik applikation till iphone och haft en lång förstuie och analyserat i detalj hur många Mflops iphone klarar av .. vilket är 7.7 Mflops . (10% av hastigheten på en PowerMac G5 1.6Ghz)
eftersom du pratar om mikrofonen så antar jag att din ide är audio relaterad vilket även min är.
Mflops är det viktiga när det kommer till ljud på iphone eftersom ljudkodning bygger med flyttalsberäkningar . så genom att analysera hur många Mflops iphone klarade av vet jag hur många funktioner jag kan ha i min mjukvara .
iphone har runt 90 MB i användar RAM att arbeta med för din Applikation.
att arbeta med iphone är både tidskrävande och utmanande och därför är det bäst att du kanske gör det själv . jag började med 0 kunskaper inom objective-c men om det inte hindrade mig skall det väll inte hindra dig ?
jag kan tipsa om att iphone faktist kan få ut mer kräm än vad min första musikdator klarade av. det rikigaste med iphone är just att man måste börja tänka som programmerare och utvecklare gjorde för .
idag med dagens snabba datorer är många program skrivna riktigt slarvigt och användare långt mycket mer processor kraft än vad som krävs.
Mitt mål är att få ut min mjukvara inom 1 år och ribban ligger långt långt över Band och BeatMaker.