Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har programidé för iPhone, kan inte koda

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick en idé igår som vore guld att ha i en iPhone - men jag kan inte programmera.

Någon här som kan så hör av er i privat så kan ni få ta del av den fantastiska idén.

Du får allt ta och fortsätta på den här tråden och berätta för oss andra hur det går i dina nya programmakarskor så kanske vi andra kan följa efter i dina fotspår med våra egna små utvecklingsprojekt.

Men, borde inte tråden ligga under typ, Utveckling?

Jo fast det fanns ingen sådan under iPhone, eller missade jag det.

Problemet för min idé kan vara kvalitén hos iPhones mikrofon.

Draags: om du vill ha något gjort, gör det själv . Jag menar detta med all vänlighet även om det låter bryskt.

Själv håller jag på med ett projekt och det kommer säkert ta mig 1 år tills jag blir klar med det och under tiden håller jag på att lära mig objective-c prorammering, iphone sdk osv ..

själv håller jag på med en musik applikation till iphone och haft en lång förstuie och analyserat i detalj hur många Mflops iphone klarar av .. vilket är 7.7 Mflops . (10% av hastigheten på en PowerMac G5 1.6Ghz)

eftersom du pratar om mikrofonen så antar jag att din ide är audio relaterad vilket även min är.

Mflops är det viktiga när det kommer till ljud på iphone eftersom ljudkodning bygger med flyttalsberäkningar . så genom att analysera hur många Mflops iphone klarade av vet jag hur många funktioner jag kan ha i min mjukvara .

iphone har runt 90 MB i användar RAM att arbeta med för din Applikation.

att arbeta med iphone är både tidskrävande och utmanande och därför är det bäst att du kanske gör det själv . jag började med 0 kunskaper inom objective-c men om det inte hindrade mig skall det väll inte hindra dig ?

jag kan tipsa om att iphone faktist kan få ut mer kräm än vad min första musikdator klarade av. det rikigaste med iphone är just att man måste börja tänka som programmerare och utvecklare gjorde för .

idag med dagens snabba datorer är många program skrivna riktigt slarvigt och användare långt mycket mer processor kraft än vad som krävs.

Mitt mål är att få ut min mjukvara inom 1 år och ribban ligger långt långt över Band och BeatMaker.

Tackar för ditt råd Gotfredsen, jag ska se vilka möjligheter jag har har att programmera framför allt tidsmässigt.

Jag hakar på den här diskussionen också.

Jag kan inte heller programmera. Än. Jag har anställda som kan programmera, men inte i Obj-C. Jag har likt Gotfredsen bestämt mig för att detta får bli min hobby. Jag ska lära mig programmera så jag kan genomföra åtminstone några av de hundratal programideér jag har för iPhone.

Min egen affärsplan går ut på att om det är nödvändigt köpa in avancerad programmering, men tanken är att det hela ska betala sig självt genom att börja med enklare program, men bygga dem på ett sådant sätt att de lockar till sig användare från andra program. Budgeten för min programmeringsstuga har jag satt till vad jag kan tänka mig att lägga ut på en normal hobby +/- några tusenlappar per månad när det behövs.

How We Built an iPhone App for $4873.92 | None | Gifter

Jag är också hyfsat duktig på marknadsföring och eftersom jag kan välja vad för funktioner som ska finnas med blir det betydligt enklare att lägga till sådant som gör att det går att få redaktionell text i samband med att programmet lanseras.

En nackdel för nybörjare som oss är förstås att NDA omöjliggör för förlagen att ge ut böcker om iPhone-utveckling. Om detta verkligen stämmer är det otroligt underligt. Jag kan inte tänka mig att Apple inte vill ha en levande utvecklarkultur med böcker, e-postlistor och diskussionsforum om hur man bygger ditt och datt bäst.

Ursprungligen av thevil:

En nackdel för nybörjare som oss är förstås att NDA omöjliggör för förlagen att ge ut böcker om iPhone-utveckling. Om detta verkligen stämmer är det otroligt underligt. Jag kan inte tänka mig att Apple inte vill ha en levande utvecklarkultur med böcker, e-postlistor och diskussionsforum om hur man bygger ditt och datt bäst.

Detta är inte riktigt korrekt till 100% .. NDA gällde MER när iphone var i beta stadie . visst finns NDA:t kvar men numera efter releasen av 2.0 s är det mer eller mindre fritt att prata om iphone sdk i forum... det var det inte förut .. vad jag vet ..

JAg har hittat enormt myucket resources hur man bygger iphone apps som har dykt upp den sista tiden på nätet ..

Cuppadev
Är bra om du inte tänker gå med direkt i 99 $ klubben iphone developer program

Trails in the Sand
Har mångra bra steg för steg guider hur du gör iphone apps

Cocoa Dev Central
Lär dig att prorgammera för OS X (iphone OS & OS X Mac )

Ursprungligen av draags:

Fick en idé igår som vore guld att ha i en iPhone - men jag kan inte programmera.

Om du verkligen tror på din idé och klarar av allt förarbete (Personas, Use-Cases, Diagram, Ui, Ua, Ux, allt sånt och som resultat en tydlig Spec som sedan kan bli en arbetsorder) så går det förstås att lägga ut själva programmeringen till utomstående utvecklare.

Jag har gjort det flera gånger i olika projekt (Rumänien, Indien och Ryssland), men det har varit för programmeringsspråk som är välkända och där det har varit enkelt att hitta någon expert på hemmaplan om någon av de inhyrda utvecklarstugorna skulle köra i diket rejält.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-19 11:45
Ursprungligen av thevil:

Om du verkligen tror på din idé och klarar av allt förarbete (Personas, Use-Cases, Diagram, Ui, Ua, Ux, allt sånt och som resultat en tydlig Spec som sedan kan bli en arbetsorder) så går det förstås att lägga ut själva programmeringen till utomstående utvecklare.

Jag har gjort det flera gånger i olika projekt (Rumänien, Indien och Ryssland), men det har varit för programmeringsspråk som är välkända och där det har varit enkelt att hitta någon expert på hemmaplan om någon av de inhyrda utvecklarstugorna skulle köra i diket rejält.

Är inte risken väldigt stor att idén stjäls om den är riktigt bra på det här viset? ,
och skydda sig med patent och allt är inte billigt.

Vi kan väl fylla på med bra utvecklingssidor allteftersom vi hittar dem.

Apples egna forum innehåller mycket smått och gått.
Apple - Support - Discussions - Developer Forums

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-19 11:33

TheAppFactory.se erbjuder iPhone-utveckling för spel och program. Kontakta dem! Jag tror säkert de kan komma med några bra tips eller iaf en offert...

På iFun har vi en lista med ett gäng svenska iPhone-utvecklare, där finns det många att kontakta.

Vad bör man kunna för att programmera en iphone app?

Är tokrookie men har signat upp med på lite grundkurser i programmering..

Vad är en bra programmeringsbas att stå på ? Närliggande språk etc?

1
Bevaka tråden