Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows uppdatering till 2.0 superenkelt - Winpwn

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Japp jag fixade min 2g iphone med detta igår!

kan du berätta hur du gick till väga, vad du hade innan osv.

*puff*

Någon som har testat?
Vad riskerar jag? - Att få en icke fungerande telefon fram tills WinPwn 2.0 kommer eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-24 06:23

Jag uppgraderade en polares telefon bara genom att ta den .ipsw fil som jag hade "fixat" i pwnage 2.0.1 och manuellt uppgradera genom iTunes. Hans telefon var bara upplåst med iLibertyX, fungerade klockrent!!

Alltså, man tar en .ipsw som är tillfixad i pwnage 2.0.1 och manuellt uppgraderar i iTunes...oo vipps så är det klart!!

Det fungerade för oss i alla fall utan problem.

Peace!!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-24 09:17

WinPwn 2.0 är nu släppt.

Windows iPhone 3G jailbreak tool released - Engadget

WinPwn.com

WinPwn 2.0

- Support for both 1.1.4 and 2.0

- Custom Image Support

- Custom Payload Support

- 3g iPhone support

Kan säga att det är knappt man behöver Winpwn (nästan)laddade ner en ipsw fil från nätet och installerade den på en fulklt fungerande telefon.

Busenkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 16:50

Kan nån fixa en guide om detta? Skulle vara grymt tacksam.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-24 17:08
Ursprungligen av Kroox:

Kan nån fixa en guide om detta? Skulle vara grymt tacksam.

1. Få tag i en modifierad "hackad" version av firmware 2.0 som någon har byggt med Pwnage tool för OS X (måste vara gjord för samma variant som du har, 2G el 3G, samt ha de options du vill ha, dvs unlock, activate mm).

2. Sätt din iPhone i DFU-mode.

3. Starta itunes, håll nere alt och klicka på "återställ" på din iPhone. Välj filen du skaffat i steg 1.

Ursprungligen av rhesus:

1. Få tag i en modifierad "hackad" version av firmware 2.0 som någon har byggt med Pwnage tool för OS X (måste vara gjord för samma variant som du har, 2G el 3G, samt ha de options du vill ha, dvs unlock, activate mm).

2. Sätt din iPhone i DFU-mode.

3. Starta itunes, håll nere alt och klicka på "återställ" på din iPhone. Välj filen du skaffat i steg 1.

Var får man tag i en hackad version av firmware 2.0 till 3G?

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-07-24 17:47

Sök på nätet efter "iPhone1,1_2.0_5A347_Custom_Restore.ipsw". Tog mig 2 minuter att hitta på google.

Jag hade min uplåst sen innan med zipphone men det fungerade perfekt att bara sätta den i "recovery mode" och sedan återställa i itunes med custom firmware. Hade problem innan med att min inte hittade nät efter en updatering sedan nedgradering. Men nu när jag gjorde så här fungerade det perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-24 18:03
Ursprungligen av Exstaz:

Sök på nätet efter "iPhone1,1_2.0_5A347_Custom_Restore.ipsw". Tog mig 2 minuter att hitta på google.

För 2G
"iPhone1,1_2.0_5A347_Custom_Restore.ipsw".

För 3G
"iPhone1,2_2.0_5A347_Custom_Restore.ipsw".

Nu har jag jailbreakat den, men den vill ha simkort för aktivering..

Hur gör jag då? Har inget telia-kort.. Trodde jailbreaken skulle aktivera också.

Senast redigerat 2008-07-24 19:37
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-24 20:53
Ursprungligen av Plexmar:

Nu har jag jailbreakat den, men den vill ha simkort för aktivering..

Hur gör jag då? Har inget telia-kort.. Trodde jailbreaken skulle aktivera också.

Det går inte att låsa upp en iPhone 3G, bara jailbreaka. Alltså du kan ha egna program på den men sim-kortet är fortfarande låst till operatören.

Ursprungligen av kainen:

Det går inte att låsa upp en iPhone 3G, bara jailbreaka. Alltså du kan ha egna program på den men sim-kortet är fortfarande låst till operatören.

Jo, jag vet. Jag vill aktivera den, inte låsa upp den. Den frågar efter ett giltigt simkort, jag kan bara ringa nödsamtal nu.

Varför aktiverar inte jailbreaket iphonen på 3G versionen?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 06:52
Ursprungligen av Plexmar:

Jo, jag vet. Jag vill aktivera den, inte låsa upp den. Den frågar efter ett giltigt simkort, jag kan bara ringa nödsamtal nu.

Varför aktiverar inte jailbreaket iphonen på 3G versionen?

Aktivera + Jailbreaka skall den göra...
Inte låsa upp den. (Låsa upp = annan operatör än telia).

Ursprungligen av kainen:

Aktivera + Jailbreaka skall den göra...
Inte låsa upp den. (Låsa upp = annan operatör än telia).

Men den aktiverar inte. Telefonen vill ha ett giltigt simkort så att den aktiveras.

Räcker det om jag stoppar i valfritt simkort med telia-abonnemang eller måste jag ha simkortet som följde med telefonen? Har nämligen köpt den privat...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 06:58
Ursprungligen av Plexmar:

Okej. Så det går inte om jag använder WinPwn 2.0.0.2 heller då? För isf behöver jag inte ens försöka..

Nej inte än, men ge det lite tid så kommer det nog att gå när dom har klurat ut hur man skall göra

Ursprungligen av kainen:

Nej inte än, men ge det lite tid så kommer det nog att gå när dom har klurat ut hur man skall göra

Nu pratar jag om aktiveringen, inte upplåsningen.. så att vi inte missförstår varandra Känns som vi gjorde det lite hehe.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 07:09
Ursprungligen av Plexmar:

Nu pratar jag om aktiveringen, inte upplåsningen.. så att vi inte missförstår varandra Känns som vi gjorde det lite hehe.

Aktiveringen skall gå, har du följt en guide till punkt o pricka?

"iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications)."
Källa: blog.iphone-dev.org

Ursprungligen av kainen:

Aktiveringen skall gå, har du följt en guide till punkt o pricka?

"iPhone (3G) with 2.0 - Activated, Jailbroken (with support for third party applications)."
Källa: blog.iphone-dev.org

Jag följde inlägg #9 i denna tråden..

EDIT: Provade med winpwn och nu fungerade det!

Senast redigerat 2008-07-25 07:46
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-07-24 17:54

Sålänge ni har hackat den på något sätt innan går det att bara uppdatera med en redan fixad FW.

Är det bara jag som tycker att det är ganska kul att Exstaz redigerar sitt inlägg med orsaken "stav fel"?

jag får hela tiden upp när jag ska uppdatera i iTunes när den är satt i DFU-läge:

iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1).

Gaah!!!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-24 22:13

Jag får exakt samma fel som ovanstående person. Grymt irriterande :/
Ingen som vet vad som är fel då?

Har följt anvisningarna man fått här uppe. Att sätta den i DFU läge osv.

Senast redigerat 2008-07-24 22:37
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-24 23:03

hm, kanske kan vara en fördel om man har senaste iTunes också hehe.. nåja, installerade itunes 7.7 nu istället. Verkade bli skillnad för det tog längre tid med ipsw-filen men har blivit ett annat fel medelande nu istället.
Efter att itunes försöker återställa telefonen i ca:2min så kommer det upp ett medelande som lyder:
"iPhone-enheten "iPhone" kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1601) "

Någon som har nån idé? Vore fruktansvärt hyggligt

för er som fått felmeddelande "16**" och motsvarande, testa med att ta bort allt innehåll i mappen "C:\Users\Användarkonto\AppData\Roaming\Apple Computer\iTunes\Device Support" (windows vista). hade samma problem som er innan, sedan fungerade det (använde mig då av itunes 7.7, winpwn etc).

glöm inte bort att pwna itunes innan ni kör dfu -> återställning

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-24 23:49

Hade faktiskt glömt att pwna itunes innan, men verkar inte funka ändå nu när jag gjort det. Har
även testat att resnta Device Support-mappen :/

Antar att det är det där Cyndia-installations felet som jag råkat ut för. Får vänta tills imorgon.

fast rensa mappen först, sen pwna. det var då det fungerade för mig. plus att det är viktigt att du är i riktigt dfu-mode (helt svart skärm)

Plexmar
gjorde du hela den guiden bara? vilken isåfall? jag får samma fel hela tiden. den vill inte...

Tja, jag låste upp min iPhone (inte 3G) här om dan med winpwn 2.0 men har lite problem när ngn ringer mig å jag sen lägger på så låser den sig nästan varje gång. Den blir bara svart., och det funkar inte att trycka på ON/OFF eller HOME jag måste hålla in båda knapparna för att starta om den. ngn som har samma problem?

Bevaka tråden