Förtydligande: Nej; jag är inte, och har heller aldrig någonsin varit, något fan av Zune.
Jag är dock inte religös åt något håll (vare sig det gäller religon, datorer eller musikspelare), och ville med mitt inlägg visa på att det är inte bara Zune som har (eller rättare sagt *hade*) sin beskärda del av fanatiker. Tycker personligt att det är precis lika töntigt/fanatiskt att tautera in vilken förtetagsloga som helst på sig.
Personligen så tycker jag att, med alla dess brister, att iPod fortfarande är de bästa musikspelarna som finns att köpa (iaf som jag känner till och har testat).
Intressant lärdom/iaktagelse: Något rätt typiskt för sekt/kult-liknande kulturer/grupperingar är väl dock att om man inte är uttalat emot alla alternativ till den enda sanna religonen/åsikten (eller produkten) så är man automatiskt klassad att vara "motståndare" eller att vara ute för att "förstöra" gruppen/friden. Lite synd att det skall behöva vara på det sättet tycker jag.
Skulle det någon dag komma ett klart bättre alternativ till iPod så skulle jag inte ha några problem med lojalitet eller trogenhet emot iPod/Apple som hindrade mig att byta till något annat.