Problemet är äntligen löst. och jag har Epoxus att tacka för allting. Här kommer en liten guide till er som har samma problem som mig! (Läs allting innan du börjar göra något)
1. Köp CRC Elektronikrengöring (Finns på OKQ8 eller Clas Ohlson för 55 kr) Se till att få med pipen!
2. Stäng av din iPhone och ta av locket på elektronikrengöringen.
3. Börja med att spruta lite av medlet på en tops eller piprensare och köra runt lite i 30-pin hålet.
4. Vänta 5 minuter, om meddelandet är borta har du troligen löst problemet redan här.
Om meddelandet fortfarande dyker upp, följ denna guide.
1. Köp CRC Elektronikrengöring (Finns på OKQ8 eller Clas Ohlson för 55 kr) Se till att få med pipen!
2. Stäng av din iPhone och ta av locket på elektronikrengöringen.
3. Sätt på pipen på elektronikrengöringen och spruta försiktigt in i 30-pin hålet. Spruta inte för mycket! Se till att det kommer ut ytterst lite.
4. Vänta 15 minuter, är meddelandet borta är problemet löst!
Bra att tänka på!
- När du sprutar in elektronikrengöringen direkt kan det vara bra att hålla telefonen upp och ner så det rinner ner till diverse kontakter i telefonen.
- När Epoxus gjorde detta fick han fläckar på skärmen. Detta försvann dock efter någon timme!
- Om det inte fungerade, prova den andra guiden igen. Spruta då in mer denna gång.
OBS! Detta sker helt på egen risk! Jag är inte fullt medveten om alla risker, men jag tror inte att detta är någon större fara. Jag gjorde detta och den fungerar felfritt i dagsläget!
Åter igen, TACK EPOXUS!