Må hända, men då ska du starta upp Monkey Ball och flasha
Tja... vad säger man.
Om jag får vara lite spydig så skulle jag kunna replikera såhär:
1. Jag har köpt en telefon för att i första hand använda den som telefon och relaterade funktioner (inkl. att kunna skicka/ta emot filer/information/etc. som mera är telefonrelaterat).
2. Valde iPhone då den tillgodoser även iPod-funktionalitet samt går att surfa på, prenumerera på rss-strömmar, push-uppdatering av kalender, adressbok etc.
3. Om jag vill spela, så lånar jag min sons Nintendo DS.
Om jag skall vara lite mindre spydig så kan jag replikera såhär:
Visst, kul med spel, men den är för mig i första hand ett hjälpmedel för att kunna sköta mitt arbete, varvat med lite "extra features" såsom internet, musik, etc.
Tror inte någon köper en iPhone för att i första hand spela Monkey Ball, det finns liksom konsoler som i första hand är designade för att vara spelmaskiner. Förlåt om jag gör dig ledsen, men jag tror att de flesta nog tycker att det är en liten bonus att kunna spela något enkelt spel - men de flesta vill nog kunna nyttja bra och smarta funktioner som mera är telefonrelaterade. Och där är det bara att inse: Apple har släppt en produkt som är långt ifrån färdig, och många kunder har mer eller mindre blivit grundlurade att de köpt en state-of-the-art-telefon när de i själva verket köpt en telefon som, förutom Internet och Monkey Ball, ligger kring årtalet 2003-2004 och inte 2008...