Önskan att kunna ha MacBook Air i knät blev för stor.
Efter att ha svept google en timme hittades inte mycket annat än en ful halvmåne på IKEA och en 500 kronors stor bricka med kudde på designtorget. Tyvärr var brickan på designtorget en frukostbricka som var lite väl stor. Dum/smart så bestämde jag mig för att "bygga" en egen.
Kort och gott, Åhlens är din vän!
Planerade inköp genom att försöka få en fin träbricka med böjda kanter. Det visade sig vara lättare sagt än gjort, efter en kvart på köksavdelningen uppenbarade sig en dold hylla med en duglig bricka, precis som i min vision. Därefter fortsatte jakten på tillbehör och kudde. (Tanken var först att sy en egen kudde men hjärnan kom ikapp efter en stund och jag kom fram till att det vore onödigt att uppfinna hjulet en gång till.)
Inköpslista:
1. Bricka, 145 kr
2. Kardborreband, 25 kr
3. Lim 24 kr
4. Hyfsat fin kudde i valfri storlek på "REA" 109 kr
Väl hemma började jag att mäta ut kudden då den var fyrkantig och lite väl stor. Sydde en rak linje med symaskinen och plockade ur lite stoppning och vips hade man en skön kudde.
Sedan var det dags för kardborrefästning. Detta var lite bökigare. Först limmade jag på två stripes på undersidan av brickan. Därefter skulle jag sy fast den andra delen av kardborrebanden på kudden. Väl optimistik gick jag på ögonmått vilket jag fick synda senare genom att sprätta bort en hel stripe, usch.
Slutresultatet blev ändå ganska bra. Brickan är kanske inte optimerad helt till Airens storlek men mindre och billigare än den på designtorget.
I morgon blir det en tripp till en affär som har lite skumgummikulor eller liknande då bomullsfyllningen i kudden är lite väl stiff.
Bifogar lite bilder för nördfrosseri ;).