Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få PwnageTool 2.0.2 att hindra uppgradering av baseband?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 08:40

2.0.2 är nu tillgänglig från blog.iphone-dev.org | Good Morning!

Jag tänkte nu uppgradera min iPhone 3G till firmware 2.0.1. Men jag hittar inte någon inställning/instruktion som hindrar iPhone från att det nya firmwaret uppgraderar baseband. Kanske hindras detta per automatik?

Någon som vet?

varför vill man hindra det?

För att man vill ha en telefon som fungerar sämre?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-09 11:34
Ursprungligen av kia2:

2.0.2 är nu tillgänglig från blog.iphone-dev.org | Good Morning!

Jag tänkte nu uppgradera min iPhone 3G till firmware 2.0.1. Men jag hittar inte någon inställning/instruktion som hindrar iPhone från att det nya firmwaret uppgraderar baseband. Kanske hindras detta per automatik?

Någon som vet?

Du kan inte hindra baseband uppgraderingen som det ser ut just nu utan du måste ta den om du vill uppgradera till 2.0.1

  • Medlem
  • 2008-08-09 13:30

Rekomenderat att inte uppdatera till 2.0.1 för 3G. iPhone Dev Team jobbar på att knäcka baseband updateringen för 3G i 2.0.1 as we speak.;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 18:14
Ursprungligen av wrls:

Du kan inte hindra baseband uppgraderingen som det ser ut just nu utan du måste ta den om du vill uppgradera till 2.0.1

Är du någon källa på det?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-08-09 19:08
Ursprungligen av kia2:

Är du någon källa på det?

Inte mer än vad dev team säger, vänta med uppdateringen till 2.0.1 då de inte vet vad baseband uppdateringen gör förrutom att uppenbarligen ge lite bättre 3G signalstyrka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 19:26
Ursprungligen av wrls:

Inte mer än vad dev team säger, vänta med uppdateringen till 2.0.1 då de inte vet vad baseband uppdateringen gör förrutom att uppenbarligen ge lite bättre 3G signalstyrka.

Dev team säger väl inte det? De säger att PwnageTool 2.0.2 skall klara av att hoppa över uppgraderingen av baseband (vid uppgradering till firmware 2.0.1). Frågan är bara om detta görs per default eller hur man ställer in det. Hittar inte några detaljer kring hur det fungerar i praktiken.

Citat:

do not update your 3G device with iTunes unless you do it via PwnageTool 2.0.2 (this means you’ll need to create a custom .ipsw with PwnageTool 2.0.2 and install it using iTunes)

källa blog.iphone-dev.org | OMG!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-09 14:13

Jag kommer att jailbreaka min 2.0.1a snart. Bryr mig inte om basebanduppdateringen eftersom jag har tänkt köra Telia på min all the way.

Men, visst borde denna tråd ligga i forumet Upplåsning? Eller?

Ursprungligen av kia2:

2.0.2 är nu tillgänglig från blog.iphone-dev.org | Good Morning!

Jag tänkte nu uppgradera min iPhone 3G till firmware 2.0.1. Men jag hittar inte någon inställning/instruktion som hindrar iPhone från att det nya firmwaret uppgraderar baseband. Kanske hindras detta per automatik?

Någon som vet?

I expert mode (pwnage tool 2.0.2), under fliken general är enable baseband update urbockat per default,!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-09 18:40

Jag uppdaterade som vanligt och det funka bra MEN nu får jag upp "Restore from the backup of: (gamla backuper) eller "Set up as a new phone" i iTunes vad jag än gör. Restor'ar flera gånger men kommer bara tillbaka dit och inte längre :/

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2008-08-09 19:00
Ursprungligen av Matsaki:

Jag uppdaterade som vanligt och det funka bra MEN nu får jag upp "Restore from the backup of: (gamla backuper) eller "Set up as a new phone" i iTunes vad jag än gör. Restor'ar flera gånger men kommer bara tillbaka dit och inte längre :/

Jag hade samma problem. Fick göra det 5 gånger för att komma förbi detta! Valde då min senaste backup varje gång!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 23:04

Nu har jag uppgraderat med hjälp av PwnageTool 2.0.2, och mitt baseband är fortfarande detsamma som tidigare. Dvs 01.45.00. Kryssade inte i någon särskild ruta, utan det fungerade av sig självt.

1
Bevaka tråden