Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag tänkte nu uppgradera min iPhone 3G till firmware 2.0.1. Men jag hittar inte någon inställning/instruktion som hindrar iPhone från att det nya firmwaret uppgraderar baseband. Kanske hindras detta per automatik?
Jag tänkte nu uppgradera min iPhone 3G till firmware 2.0.1. Men jag hittar inte någon inställning/instruktion som hindrar iPhone från att det nya firmwaret uppgraderar baseband. Kanske hindras detta per automatik?
Inte mer än vad dev team säger, vänta med uppdateringen till 2.0.1 då de inte vet vad baseband uppdateringen gör förrutom att uppenbarligen ge lite bättre 3G signalstyrka.
Inte mer än vad dev team säger, vänta med uppdateringen till 2.0.1 då de inte vet vad baseband uppdateringen gör förrutom att uppenbarligen ge lite bättre 3G signalstyrka.
Dev team säger väl inte det? De säger att PwnageTool 2.0.2 skall klara av att hoppa över uppgraderingen av baseband (vid uppgradering till firmware 2.0.1). Frågan är bara om detta görs per default eller hur man ställer in det. Hittar inte några detaljer kring hur det fungerar i praktiken.
Citat:
do not update your 3G device with iTunes unless you do it via PwnageTool 2.0.2 (this means you’ll need to create a custom .ipsw with PwnageTool 2.0.2 and install it using iTunes)
Jag uppdaterade som vanligt och det funka bra MEN nu får jag upp "Restore from the backup of: (gamla backuper) eller "Set up as a new phone" i iTunes vad jag än gör. Restor'ar flera gånger men kommer bara tillbaka dit och inte längre :/
Jag uppdaterade som vanligt och det funka bra MEN nu får jag upp "Restore from the backup of: (gamla backuper) eller "Set up as a new phone" i iTunes vad jag än gör. Restor'ar flera gånger men kommer bara tillbaka dit och inte längre :/
Nu har jag uppgraderat med hjälp av PwnageTool 2.0.2, och mitt baseband är fortfarande detsamma som tidigare. Dvs 01.45.00. Kryssade inte i någon särskild ruta, utan det fungerade av sig självt.