Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag var tänkt att uppdatera min pappas ipod touch till 2.01 men upptäckte att det skulle radera allt som han har på den. Han har ungefär 12gb med musik som han har importerat från cdar och sedan raderat från sin dator. Jag undrar alltså om det går att kopiera all musik från ipoden till hans dator? på förhand tack
Uppdatering. testade just själv i windows xp. Den vill ha en uppgradering av .net innan programinstallation. Gjort det och programmet kommer in, får upp ipoden och hittar i filträdet itunes control/music där musikfiler ligger. Tyvärr så är mapparna benämnda F00, F01 etc och musikfilerna BBM och andra bokstavskombinationer så kanske valet av program inte bör bli detta. Däremot är filerna kodade med rätt musikinfo såsom artist etc. Det är filträdet jag inte blir klok på men ipoden kanske lägger filerna så här?
Om inte jag minns helt fel så tittar iTunes i filernas ID3-tag om man säger att den skall konsolidera bibliotket och kopiera in allt dit. Har du mycket HD skulle jag kopiera allt som finns iPod:en (i disk mode) till den lokala HD:en. Därifrån skulle jag importera dem till iTunes efter att vara säker på att inställningarna är att iTunes skall kopiera filerna.