Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera musik från ipod touch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihoppa:)

Jag var tänkt att uppdatera min pappas ipod touch till 2.01 men upptäckte att det skulle radera allt som han har på den. Han har ungefär 12gb med musik som han har importerat från cdar och sedan raderat från sin dator. Jag undrar alltså om det går att kopiera all musik från ipoden till hans dator? på förhand tack

/Tobbe

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-10 12:51

jag uppdaterat min från 2.0 till 2.0.1 och allting e kvar

Men han har 1.1.5 :')

  • Medlem
  • Herrljunga
  • 2008-08-10 14:33

Jag tappa all min musik med när jag uppdatera till 2,0 men allt annat är kvar

/J

Yamipod? Kolla om den funkar för Touch.

Yamipod funkar inte för ipod touch. bara för de som har diskmode. Testa diskaid enligt post på forumet skulle man komma åt filerna där.

DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.

Uppdatering. testade just själv i windows xp. Den vill ha en uppgradering av .net innan programinstallation. Gjort det och programmet kommer in, får upp ipoden och hittar i filträdet itunes control/music där musikfiler ligger. Tyvärr så är mapparna benämnda F00, F01 etc och musikfilerna BBM och andra bokstavskombinationer så kanske valet av program inte bör bli detta. Däremot är filerna kodade med rätt musikinfo såsom artist etc. Det är filträdet jag inte blir klok på men ipoden kanske lägger filerna så här?

Finns ju ett antal att testa på versiontracker

iPod Backup/Copy - iPod / iTunes - Windows - Software Updates - VersionTracker

Senast redigerat 2008-08-10 18:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-10 19:32
Ursprungligen av pepparkaka:

Tyvärr så är mapparna benämnda F00, F01 etc och musikfilerna BBM och andra bokstavskombinationer så kanske valet av program inte bör bli detta.

Om inte jag minns helt fel så tittar iTunes i filernas ID3-tag om man säger att den skall konsolidera bibliotket och kopiera in allt dit. Har du mycket HD skulle jag kopiera allt som finns iPod:en (i disk mode) till den lokala HD:en. Därifrån skulle jag importera dem till iTunes efter att vara säker på att inställningarna är att iTunes skall kopiera filerna.

Tyvärr verkar ju Touch inte ha "disk mode".

1
Bevaka tråden