Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte program som berättar vem som ringer..

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-08 00:59

Är det norska scriptet någon sökning den utför gratis?
Kan det vara så svårt då att fixa för svenska nummer..?
Någon som har koden? Hittar inte.. kunde kolla på den..

Jag fattar ingenting av vad du försöker säga.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Jag fattar ingenting av vad du försöker säga.

Haha, näe inte ett skit...

Min gissning är den här:

H*n har hört talas om något norskt skript/program till iPhone som kollar upp mot nån sorts nummerupplysning vem som ringer och visar det i telefonen när det ringer. H*n tycker att det inte borde vara så svårt att göra en svensk version av programmet i fråga, men hittar inte källkoden till programmet i fråga. Ej heller verkar h*n veta vad det heter. Därför undrar zeba om någon här vet vad det heter alternativt har källkoden och erbjuder sig att se över problemet och eventuellt kunna svenskanpassa det.

Krävdes väl inte så värst mycket fantasi för att lista ut det eller?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2008-03-08 17:42
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Min gissning är den här:

H*n har hört talas om något norskt skript/program till iPhone som kollar upp mot nån sorts nummerupplysning vem som ringer och visar det i telefonen när det ringer. H*n tycker att det inte borde vara så svårt att göra en svensk version av programmet i fråga, men hittar inte källkoden till programmet i fråga. Ej heller verkar h*n veta vad det heter. Därför undrar zeba om någon här vet vad det heter alternativt har källkoden och erbjuder sig att se över problemet och eventuellt kunna svenskanpassa det.

Krävdes väl inte så värst mycket fantasi för att lista ut det eller?

Du får byta ditt nick till Saida.:)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-09 12:29

gabriel.fjellander, du är ju fan ett geni!
Och ni andra? Ni kan väl inte missat att det finns java-program att ladda ner till mobiler som stöder java, som då ett nummer man inte har sparat i telefonboken kontaktar nummerupplysningen i bakgrunden och sedan visar uppgifter på personen i fråga på skärmen efter någon sekund.
Här hittar jag info om den norska varianten:
http://www.ifon.no/lookup-1881.no/versjon-0.5.3a
och då tycker jag ju att det inte kan vara alltför svårt att fixa ett likadant för svenska nummerupplysningen.

Dessa javaprogram-tjänster kostar dessutom, väl 30kr/mån eller nåt, så då frågade jag också om någon vet om detta norska script utför sökningen gratis, eller om det är nån tjänst man måste beställa på.
Och till sist skulle jag vara intresserad av att kolla på källkoden till programmet.

Nåt som blev oklart?

  • Medlem
  • Åmål
  • 2008-03-25 09:48

Ja snälla kan inte nån smart person komma fram med en app eller liknande till iphone! vore guld

Ursprungligen av Alekto:

Ja snälla kan inte nån smart person komma fram med en app eller liknande till iphone! vore guld

det närmaste som jag kommer är att spara numret i en ny kontakt och sedan plocka upp den kontakten i hitta.se applikationen. Men det är inte direkt "realtid" om jag säger som så;)

Jalle

Det verkar ju finnas en liknande funktion hos http://www.adressboken.se/

Från deras hemsida
"Se namn och adress på den som ringer innan du svarar!
När din telefon ringer kommer 118 Adressboken automatiskt att visa dig namn och adressen på den som ringer innan du svarar. Tjänsten fungerar på Nokia series 60 telefoner (6630, 6680, 5500, N och E-serien), Windows mobile och SonyEricsson UIQ."

Verkar alltså vara ont om stöd för iphone, men det kanske någon fiffig person ändra på?

  • Medlem
  • Vara
  • 2008-08-11 10:32

ingen som hittat nåt motsvarande till iphone ännu?

CallData, är det programmet ni letar efter?

vore trevligt att använda i sin iPhone 3G men tyvärr kommer det inte gå inom den närmaste tiden om man inte hackar sin lur.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-09-17 09:06

Kan inte bara Telia erbjuda den tjänsten direkt i abonnemanget? Är ju jätteknäppt att 2008 när alla har tillgång till internet inte kunna se att "Evert" ringer, även om denne inte är i ens telefonbok.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 22:57
Ursprungligen av Rob:

Kan inte bara Telia erbjuda den tjänsten direkt i abonnemanget? Är ju jätteknäppt att 2008 när alla har tillgång till internet inte kunna se att "Evert" ringer, även om denne inte är i ens telefonbok.

Samtalet lär hinna gå till telefonsvarare innan dock.

Finns det något sån här app till iPhone?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-10-13 08:36

API:erna till iPhone tillåter inte denna typen av applikationer, så isåfall måste man ha en jailbreakad lur.
Till android finns det tex från VemRingde och Eniro (tror jag det är)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-13 08:52

Är den jailbreakad så finns en GRYMM app som heter Whoiscalling i Cydia.

Kostar enbart typ 15 kronor och är väl värt varenda slant.

Läs mer om det här: WhoIsCalling

1
Bevaka tråden