Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela upp flashvideo i flash player?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-18 13:26

Jag har köpt en bok i dreamweaver där det ingår video tutorials i flashformat. Har installerat senaste Flash Player (9.0.124.0) men absolut ingenting händer när jag försöker öppna filen/filerna. Har jag missat nånting?? Jag har även Flash CS3 installerat på min iMac intel core 2 duo med senaste Leopard uppdatering (det funkade inte innan den heller) Vad är fel? Hoppas på nån vänlig själ som kan hjälpa till.

Du har inte missat någonting. Flashplayer spelar inte upp flv-filer. För att den ska göra det måste dessa laddas in i en spelare som finns i en swf som flashplayer spelar upp.

Om du vill spela upp enskilda flver i OSX rekomenderar jag VLC(video lan client) som finns på MacUpdate: Apple Macintosh Software & Game Downloads eller quicktime.
Har för mig att quicktime spelar flashvideo "out of the box" nu, annars kan du dra ner Perian från samma sida jag nyss nämde, det gör susen.

Det låter som att det kanske finns någon html-del på skivan du fick med, möjligen med ett gränssnitt för att bläddra sig igenom de olika filmerna(om de är flera). I så fall kan det tänkas att den innehåller en embeddad flashvideospelare och länkar för att ladda in de olika filmerna.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-19 08:05

Tack för svar! Det fanns en indexfil som startade alla lektionerna i Flash Player så jag är nöjd och glad. Dessutom gick det bra att starta varje lektion för sig i Quicktime, jag hade redan Perian installerat. Så tack för infon!

• Oregistrerad
  • 2008-08-22 14:31

Kanske inte så relevant men VLC klarar inte att spola i flash filmer.
Däremot finns det FLV & SWF player till mac, googla lite. Den klarar av att spola utan att man behöver en player.

1
Bevaka tråden