Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid upplåsning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag försöker iPwner min Iphone så kommer det upp att jag ska sätta telen i Recovery mode men den är det och den vägrar förstå.. vet inte vad jag ska göra?

/Cris

Du har alltså iTunesloggan med USB-kabel på skärmen?

Vad händer om du istället kör i DFU-mode?

ja precis... hur gör jag det?

provade precis det.. och det fungerade inte heller programet säger samma sak..

När du sätter den i recovery mode, vad säger iTunes samt datorn? Hittar de nån iPhone?
(på min som kör windows XP kommer det upp en ruta nere vid tray-fältet som säger att det finns en iPhone i recovery-mode inkopplad)

itunes säger: iTunes har upptäkt en iPhone i återhämtningsläge.
Du måste återställa den iphonen innan du kan använda den med itunes.

och

Pwnage Tool 2 säger:
Coonect your iPhone/ Ipod and put it into Recovery Mode.

men telefonen är redan i det modet..

Ursprungligen av cristian malm:

itunes säger: iTunes har upptäkt en iPhone i återhämtningsläge.
Du måste återställa den iphonen innan du kan använda den med itunes.

och

Pwnage Tool 2 säger:
Coonect your iPhone/ Ipod and put it into Recovery Mode.

men telefonen är redan i det modet..

Installera senaste versionen av Pwnage Tool?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 01:30
Ursprungligen av cristian malm:

itunes säger: iTunes har upptäkt en iPhone i återhämtningsläge.
Du måste återställa den iphonen innan du kan använda den med itunes.

och

Pwnage Tool 2 säger:
Coonect your iPhone/ Ipod and put it into Recovery Mode.

men telefonen är redan i det modet..

PwnageTool skapar endast firmware filen. Du måste använda iTunes för att installera det nya firmware. Använd ett utav guiderna på forumet.

//Rob

jag har Mac

jag kör med windows Xp har samma problem. iTunesloggan med USB-kabel på skärmen och försöker med ziphone utan något resultat.

Ursprungligen av soran mixbah:

jag kör med windows Xp har samma problem. iTunesloggan med USB-kabel på skärmen och försöker med ziphone utan något resultat.

Men snälla någon, har inte folk för länge sedan insett att ziphone ska man skippa helt.
Winpwn eller QuickPwn är att föredra, eller eventuellt iLiberty+.
Men som sagt, skippa ziphone.

ziphone verkar vara det enklaste. vilken rekomenderar du Windpwn eller QuickPwn ngt skilland? och vilken fungera med windows

Ursprungligen av soran mixbah:

ziphone verkar vara det enklaste. vilken rekomenderar du Windpwn eller QuickPwn ngt skilland? och vilken fungera med windows

Ziphone är det sämsta.
Båda de andra fungerar på windows och är ganska enkla.

hmm nu gjorde jag som du föreslog och tankade hem winpwn och qucikpwn jag har restorat och satt den i dfu mode allting går precis som det ska Fast sen när jag ska låsa upp telefonen med det står hashing Ipsw.. sen kommer det upp ett fönster där det står quickpwn.exe har stött på ett problem och måste avslutas . ända sen jag fick den dära USB loggan på skärmen så har jag inte kunnat upgradera min iphone behöver riktigt hjälp har gjort detta för och allt har gått hur bra som helst fattar varför det inte går nu....

1
Bevaka tråden