Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Merchandise 2008

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

En liten tråd där man kan visa upp och skryta med sina Apple-Merchandise (alltså, nyckelringar, muggar, kepsar etc...).

Vi kan väl skippa kommentarer kring att den som samlar på sånt här är dum i huvet etc.
Samt att vi kan väl hoppa över bilder tagna från nätet på ANDRAS gunk.

Nä, det skall vara DINA prylar.

Kartonger har en egen tråd - de håller vi där.

Själv kan jag väl inleda med delar av min "samling".
En mugg (Gåva från en tidigare arbetskamrat jag tyckte mkt om; Björn, Göteborgs Datacentral) och en liten Pin.

Är ni snälla barn visar jag mer (Kepsar, nyckelringar etc)

Har du några kul prylar?

PS (*Sur gubbemössa PÅ*)

Det här är min tråd så inga animerade GIFFAR är tillåtna.

(*surmössa AV*)

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-27 20:59

Har några saker också. Väl använda och nästintill söndertvättade.

Tror jag har en sådan nyckelringsrem ngnstans... den kom med ett 128MB Minnepinne....Hmmmm... dags leta.

Coola grejor MatsOlov. Applekläder skall jag försöka hitta mer av (till min frus stora fasa)

Tshirt köpt på 1 Infinite Loop, Cupertino CA.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

En sån fin har jag också. Plus:

- Rund, svart musmatta med vitt äpple.
- Blå sportflaska med vitt äpple.
- Vit gel-penna.

Allt ligger dock i flyttkartonger men när jag packat upp de i januari lovar jag att uppdatera er med bilder!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2008-08-28 02:17

Vet inte om det här gälls då det inte är the real deal men jag fick dom för ett tag sedan.

Undrar om det betyder att folk tycker man är apple-skadad?

apple kalsonger:

MvH Bylund

Ursprungligen av marcushedenstrom:

vad står det på tröjan, jag har vart på moderskeppet eller?

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-28 08:12
Ursprungligen av Goflorp:

vad står det på tröjan, jag har vart på moderskeppet eller?

Japp.

Det här är en skojig tråd, skall leta fram mer när jag kommer hem.

• Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-29 09:13

Den här köpte jag då jag var en ung Mac nörd Nu har jag den bara då det är keynotes

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 10:11
Ursprungligen av calle73:

Den här köpte jag då jag var en ung Mac nörd Nu har jag den bara då det är keynotes

Shit! Clarus!

Jag böjer mig ödmjukast inför en större mac-nörd än mig själv

hur hittar jag Apple-merch? Bara eBay?

Ursprungligen av henkebarn:

hur hittar jag Apple-merch? Bara eBay?

Här finns lite:
The Missing Bite
Red Light Runner

Jag har köpt från båda ställena, men det är flera år sen. De hade mycket större sortiment tidigare.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Här finns lite:
The Missing Bite
Red Light Runner

Jag har köpt från båda ställena, men det är flera år sen. De hade mycket större sortiment tidigare.

Thanks, Jesper!

Superfint!

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-29 10:18

Äger 2st pennor med applelogga på som jag fick tillsammans med en ipod, lunch och fika som när jag företrädde 99mac på Apples högkvarter i London.

http://home.frontslash.org/gallery/Computing/2007-01-19-Apple_Affiliate/PICT3446.JPG

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-08-29 14:53

Hmm, pennor, block, t-shirt, hoodtröjor, pins, 5 st dummy ipod nano, nyckelband, visitkortsställ osv.

Kan ta bilder när jag hittar prylarna för det är inget jag använder dagligen direkt

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 16:54

Jag har T-shirts, både med gamla logon och den nya. Sweat shirts med OS X-logos och annat. Pennor, kaffemuggar, musmattor, nyckelband, ett fult armbandsur, pins och lite annat jox som jag samlat på mig som Macare sedan 1985. En papptub med Think different-affischer, några lite kantstötta, men de flesta i toppskick.
Och så klart, en Apple-dekal på bakluckan på bilen, som lika självklart är en Citroën.

Just det, dekalerna! De hade jag glömt, men de är väl nästan lättast att komma över?

Vissa här har verkligen samlat på sig en hög grejor haha
Jag hade velat ha en affisch och kanske någon rolig tröja..

Allt jag samlat på mig är en applediskett signerad av Wozniak. Fast den är jag glad över, står på skrivbordet (rätt lätt att få tag i).

mera bilder, en penna från Apple Earn&Learn

Har planscherna från Think Different-kampanjen;

Maria Callas , Aldrin (Astronauten), Martha Graham, Einstein. De tre sista hänger i fikarummet på Volvo Lastvagnar.

Har planscherna från Think Different-kampanjen;

Maria Callas , Aldrin (Astronauten), Martha Graham, Einstein. De tre sista hänger i fikarummet på Volvo Lastvagnar.

nice Aldrin hade jag velat ha.

Jag räknar dem som Jobbets numera, känns lite fånigt gå dit och ta ner dem...

Jag har Maria Callas i huset på ön...

Här kommer de övriga tre...

...en svart Keps (av två - den andra har frun på sig när det är hundpromenad och ösregnar...) ... har en grå keps också på jobbet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-03 23:06

Säljs det apple merchandise på Applestore 5th ave? Ska nämligen dit om nån vecka.

Köper du en vit keps till mig får du vad du vill ha för den när du kommer hem.....
KAn sätta in pengar i förskott om du vill....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 00:19

Börjar lite diskret…

…med min Apple-slipsnål i guldpläterad silver!

Fick den någon gång då jag jobbade på Apple i Sverige 89-94

- Torkel

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-04 03:14

Köper du en vit keps till mig får du vad du vill ha för den när du kommer hem.....
KAn sätta in pengar i förskott om du vill....

Var den bollen riktad till mig? Tar det som att det finns gött om merchandise på 5th ave. Pmar dig när jag är där kanske tomten kommer tidigt i år;)

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-09-04 08:37

Nu är det drygt ett år sedan jag var på 5th Ave men jag kan inte påminna mig att det fanns något merchandise där...

Har en snajsig mugg som ja inte sett i tråden här.. Måste bara få tummen ur och fota den.

Bevaka tråden