Hejsan gott folk,
Jag har ett litet problem med min trådlösa anslutning som jag hoppas att någon guru här inne har en smart lösning på.
Jag har en Macbook Pro här hemma som jag surfar trådlöst med via en trådlös router från 3com. Jag använder WPA kryptering, och har även ställt in så att min SSID inte sänds ut, allt för att göra det lite mer knepigt för utomstående att tränga sig på. Nu till mitt problem; efter varje omstart av datorn så hittar inte OS X mitt nätverk, utan börjar föreslå ett annat, öppet nätverk i grannskapet. Tittar jag i listan så finns inte mitt nätverk med alls, utan jag får välja "annat..." och skriva in namn och lösenord för mitt egna nätverk, och DÅ går det utmärkt att ansluta. Nu tycker iaf jag att nätverksuppgifterna borde sparas i nån nyckel till nästa gång, men startar jag om datorn måste jag lik förbannat hitta och logga in på nätverket manuellt.
Detta har jag inte behövt tidigare, men kan inten svara på exakt när problemet uppstod, eller om det skedde efter någon OS X-uppdatering.
Någon som kan hjälpa mig? Det jag vill är att OS X automatiskt ska välja mitt egna nätverk och logga in på det när jag startar datorn.
Tack på förhand!