Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G - Finally unlocked! Såhär låser du upp den idag!

Tråden skapades och har fått 209 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej!
Jag har också införskaffat ett i-smartphone kort och använder 3 det verkar fungera fint, förutom att det inte går att synka med itunes. Finns det något annat sätt förutom att ta ur simkortet, jailbreak kanske??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 22:40

Finns det någon som har koll på det olika sim-adaptrarna?
verkar finnas ganska många och det fungerar olika bra? Jag har en som har funkat ett dygn plus fem minuter, skulle vara trevligt med en sammanfattning om vilka olika kort som finns.

Det är svårsökt på google då allt bara handlar om annonser och annan skit.

Hej!

Måste man aktivera telefonen med Teliakortet innan man kan använda en adapter för att köra med Tele2-kortet?

Jag får det nämligen inte att fungera, det står bara att kortet inte är unlocked. Jag har alltså aldrig haft i mitt Teliakort.

//Irre

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-03 22:55

Har du provat att slå in pin-koden?

Ursprungligen av ihrelius:

Hej!

Måste man aktivera telefonen med Teliakortet innan man kan använda en adapter för att köra med Tele2-kortet?

Jag får det nämligen inte att fungera, det står bara att kortet inte är unlocked. Jag har alltså aldrig haft i mitt Teliakort.

//Irre

Jag var tvungen att sätta i ett telia-kort för aktiveringen. Gick bra med ett flera år gammalt kontantkort (slutat fungera för länge sedan). Det behöver alltså bara vara ett kort som iTunes känner igen enligt sina listor på nätet.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-09-06 09:22

Vad är det som är dåligt med fejk-sim-korten?
Ändras IMEI-numret i telefonen negativt, försvinner orginal-IMEI-numret så att säga?
Kan man inte få garantireparation hos telia för att dom kan se att du har använt detta fake-sim?

Eller är det enda negativa att det kostar en liten slant?

Telia kan inte se om du använt en annan operatör eller ej, så det påverkar inte på något sätt garantin.

Jag har själv kört med i-Smartphone i över 2 veckor nu utan några som helst problem, det fungerar klockrent. Under dessa 2 veckor har jag använt telefonen ganska mycket utan några som helst nerkopplingar/avbrutna samtal. Har heller inte hört att någon inte har lyckats komma fram till mig.

Jag har ett par extra i-Smartphone kort, återkom om det finns intresse.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-08 03:00

Använda i-smarphone kort utomlands

I Sverige fungerar det perfekt, gjorde min första utomlandsresa i helgen och kan konstatera att det fungerar bara sådär bra.... Första stoppet var Frankfurt, Tyskland. Efter ett antal omstarter hittades kortet och en operatör, GPS fungerade inte alls.

Från Tyskland åkte jag till USA, Washington, här fungerar det inte vidare, får ingen täckning enligt iPhonen och därmed inte heller någon operatör. GPS fungerar inte. Känns surt då jag reser en hel del.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-08 18:45
Ursprungligen av samsimba:

I Sverige fungerar det perfekt, gjorde min första utomlandsresa i helgen och kan konstatera att det fungerar bara sådär bra.... Första stoppet var Frankfurt, Tyskland. Efter ett antal omstarter hittades kortet och en operatör, GPS fungerade inte alls.

Från Tyskland åkte jag till USA, Washington, här fungerar det inte vidare, får ingen täckning enligt iPhonen och därmed inte heller någon operatör. GPS fungerar inte. Känns surt då jag reser en hel del.

Det verkar mysko. Kanske fungerar simkortet inte med vissa frekvenser som används i USA. Det suger då. Det bästa alternativet är nog att köpa en olåst iPhone i Italien, Grekland, Belgien eller Hong Kong.

//Rob

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-09 03:19

Har nu haft igång telefonen under 1 dygn, efter ca. 20 timmar så hoppade den igång, fick T-mobile som operatör, ringa och SMS fungerar men inten data uppkoppling, roamingen är aktiverad men den fungerar inte, kör med telenor i APN, antar att man behöver uppdatera till en ny manuellt.

Jag är i england och det tog några timmar innan den hittade operatörer. Nu när jag har vart här i 10 dar så fungerar den felfritt, den byter operatör som vanlig roaming, dock kan man inte manuelt välja vem man vill ha. GPS funkar inte dock. Fattar inte varför apple har gjort GPS:en beroende av nätet

Om någon provat 2.1 med i-smartphone imorn så rapportera det gärna!

Nu är 2.1 här. Nån som provat med i-smartphone kortet eller hört nått?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-12 22:18

i-smartphone och 2.1

Kan rapportera att det funkar med 2.1. Provade igår. 2.1 är en riktigt trevlig uppdatering. Rekommenderas varmt. Nu funkar även GPS perfekt och gsm positioneringen, även utomlands.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-12 22:31

Någon mer på detta forum som har universal sim?
Jag och en kompis har köpt det och tänkte skriva ut hur det går med stabiliteten och liknande när korten kommit

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-13 08:12

Hej jag köpte mitt kort här MrGizmo allt funkar som det ska.
//Jens.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-13 20:13
Ursprungligen av je61:

Hej jag köpte mitt kort här MrGizmo allt funkar som det ska.
//Jens.

Kan du berätta pris och liknande? Hittar inget på deras hemsida!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-17 17:55
Ursprungligen av Sajmoon:

Kan du berätta pris och liknande? Hittar inget på deras hemsida!

Ring till butiken.

any network sim

satte precis any networks v2 simkort. funkade klockrent efter 5 sekunder. däremot går det inte att synka med itunes, säger att jag har ett ogiltigt kort. någon som vet något knep för att komma förbi det?

tack på förhand

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-14 14:51

Slog ihop 2 trådar som handlar om samma sak.
/Moderator

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 11:23

iPhone 3G med sim adapter

Någon som vet ifall såna där sim kort som man stoppar i med sitt eget sim kort fungerar? Har läst att vissa säger att det fungerar utmärkt. Vissa att det inte fungerar allt. Lite svårt att veta vad man ska tro.

Hittade en länk till Any Network som verkar ha utvecklat version 2 av ett chip som tydligen ska fungera utan några problem.

Det står följade på hemsidan:

[left]The V2 device is the only, 100% guaranteed solution to unlocking the iPhone 3g so you can use it with any network in any country worldwide. Our New "version 2 chip" is twice as reliable and so slim you don't have to cut your simcard, you simply placethe device in your iphone tray with your simcard on top and slide it into the iphone.

  • Works out of the box. 100% tested with Apple iPhone 3G.

  • Works with any version of iphone software. 2.0, 2.0.1 and the new release 2.0.2

  • Update, as normal via itunes when new software releases come out without the need to unlock again.

  • Allows your phone to use 3g data as normal.

  • No dropped signal or having to swap sim from phone to phone.

  • Works with all networks worldwide including 3.

  • No need to cut simcard

  • Use your iphone as normal, apps store, gps .... all works as normal.

  • No warranty void with apple or breach of contract with Service Provider.

.. No need to cut your simcard, No need to take apart your phone, No software, No programming, no cables , no future costs. Simply place between phone and sim card.

Någon som har provat just denna och kan varifiera att det funkar?

MVH

Valentin
[/left]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 00:52

Ja det kan vara lurigt det där, många som säger att det kan gå ett par timmar utan täckning, så vill man inte ha det.

Jag har haft täckning i 24h och sen aldrig mer med mitt kort (av okänd modell)...

trial and error i guess...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-20 11:41

jailbreak?

Det går att synka med itunes om man har SIM PIN kod aktiverad och startar om telefonen. Itunes gör tydligen bara en check när programmet startar. Då slipper man ta ut sim kortet vid synkning.

tack, ska genast testa det..

(och för att svara Svindyr, japp, iphonen är jailbreakad )

  • Medlem
  • 2008-09-23 11:12

Lyckas inte synka min 2.1 med i-Sim säger bara att "the SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported", har provat att sätta på och stänga av pin-kod.

vad göra?

tack på förhand!

Ursprungligen av hoffa:

Lyckas inte synka min 2.1 med i-Sim säger bara att "the SIM card inserted in this iPhone does not appear to be supported", har provat att sätta på och stänga av pin-kod.

vad göra?

tack på förhand!

Jag gör så här. Startar iTunes med iPhonen inkopplad. Då får jag upp att sim kortet är ogiltigt. Stänger av iPhonen, iTunes fortfarande igång. Sätter på iPhonen...
Då kommer iPhonen tbx i iTunes och jag kan synka. Funkar för mig även om jag knappar in PIN koden efter att jag startat om telefonen.

Sista varianten är att ta ut sim kortet och synka utan sim kort. Man behöver bara dra ut det 3mm.

  • Medlem
  • 2008-09-23 14:19

Har provat att ta ut kortet samt att göra enligt ovanstående procedur utan framgång - några fler idéer?

Oerhört tacksam för den hjälp jag fått och får!

Ursprungligen av hoffa:

Har provat att ta ut kortet samt att göra enligt ovanstående procedur utan framgång - några fler idéer?

Oerhört tacksam för den hjälp jag fått och får!

Märkligt. Funkar det med Telia kortet då?
Man ska ju kunna synka utan ett SIM kort. Vad får du för felmeddelande utan SIM kort i?

  • Medlem
  • 2008-09-23 15:58

Det står there is no SIM card installed in the iPhone you are attempting to activate, saken är bara att den är aktiverad och allt fungerar som det ska förutom att synka.

Bevaka tråden