Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Steril och o-charmig. Den ser så där hypermodern ut så att man kommer att tröttna på den när modet för idag ändrat sig Och då blir de billiga. En pipp(!)gul Q key däremot...
Blev jävligt nyfiken på denna då den har samplingar. Kan det vara samplern som har ett VA-upplägg? I så fall kommer jag nog sälja en hel del shit för att få tag i den här.
60 Mb samplingsminns, och "sample based oscillators" låter onekligen som om man kan sätta en sampling som ursprunglig vågform. Och isåfall måste jag köpa mig en Blofeld till. För jag ger inte upp den jag har. Den är så liten och så att man kan sitta varhelst med den. Fåtölj, soffa eller säng.
Ptja, man måste ha något i närheten som kan trigga en not. Men sequencer.. vem behöver melodier och patterns för att roa sig när det finns så här mycket syntes&modulationer att tänka på.
Konstigt. Det är liksom meningslöst med en stor manick utan fler kontroller. Det där med samplingsminne är ju iofs intressant, men jag hade hellre sett en Blofeld Desktop med den funktionen att ställa ovanpå en mer rattförsedd klaviatur.
Jag håller också med lasselu. Hoppas verkligen inte att de skippar Stromberg pga den här. Om den nu verkligen finns i sinnevärlden.
Folk tycker den verkar så billig... Jag tycker inte den verkar speciellt billig. Man få rju en Blofeld för en spottstyver jämfört med denna. Och _sååå_ mycket kostar inte en klaviatur att skruva dit. Ok att det verkar lite intressant med det interna minnet... men inte 7500-8000:- kronor kul.
Den verkar otroligt nice... frågan är hur de löser det där med de 60 Mb... flashminne vore ju GRYMT j*vla bra... förstås... och så någon smidig USB-programvara för dumpar från datorn... jepp, Prophet VS som vi diskuterade härom dagen kan gärna få börja se sitt värde rasa när sånt här kommer.
Ser ju kul ut men nog ere lite tradigt med arp kunde vart lite skojigare med en Evolver seq
i stället! Den verkar nbli en slags Q utan rattar.Undras om det går att i realtid strömma över
ljudet till PC via USB'en? Det vore ju skojj!