Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blofeld nu med kb?

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Yay, snygg!!

Steril och o-charmig. Den ser så där hypermodern ut så att man kommer att tröttna på den när modet för idag ändrat sig Och då blir de billiga. En pipp(!)gul Q key däremot...

två oktaver för stor, tar bara plats ju

Ursprungligen av slakker:

två oktaver för stor, tar bara plats ju

Snarare en oktav för liten tycker jag...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-06 14:27

Fin. Intressant med 60 mb minne för samplingar, det är ju rätt saftigt. Egna eller vad?

Snygg, bra pris. Blir lite nyfiken på hur samplingarna passar in i konceptet?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-06 14:46

Finns den på riktigt? Ingen info på Waldorfs hemsida.

• Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 15:07

Snygg var den och priset var det inte heller fel på!

• Medlem
  • Skövde
  • 2008-09-06 16:40

Blev jävligt nyfiken på denna då den har samplingar. Kan det vara samplern som har ett VA-upplägg? I så fall kommer jag nog sälja en hel del shit för att få tag i den här.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2008-09-06 17:02

ingtressant. men jag håller med slakker lite. för stort klav för min del.
funderar iofs på table-versionen.

Den där skulle jag verkligen kunna tänka mig. Blofeld är ju en toppensynth!. Undrar om den har fler utgångar än desktopen? Snygg!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-06 23:16

Ahh... kul!

Kan nämna att OS 1.04 finns till Blofeld!

Skumt att inte Waldorf annonserade det själva först. Men det var ju samma sak med Elektrons MkII.

60 Mb samplingsminns, och "sample based oscillators" låter onekligen som om man kan sätta en sampling som ursprunglig vågform. Och isåfall måste jag köpa mig en Blofeld till. För jag ger inte upp den jag har. Den är så liten och så att man kan sitta varhelst med den. Fåtölj, soffa eller säng.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-07 14:08

Men har den någon sequencer inbyggd så du har något att göra när du sitter och gullar med den?

Ptja, man måste ha något i närheten som kan trigga en not. Men sequencer.. vem behöver melodier och patterns för att roa sig när det finns så här mycket syntes&modulationer att tänka på.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-07 17:48

PF: den har en arp-sequencer-mysko-mojäng inbyggd i sig.. iaf tabletop-varianten..

Senast redigerat 2008-09-07 18:31
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2008-09-08 08:55

Bara det här inte innebär att Stromberg inte kommer...:tveksam:

• Medlem
  • 2008-09-08 09:00

För min del? Ointressant utan fler rattar på. Tyvärr. Ljudmässigt sett så är det dunder och kanoner, men användargränssnittet faller det på.

Ursprungligen av jgb:

För min del? Ointressant utan fler rattar på. Tyvärr. Ljudmässigt sett så är det dunder och kanoner, men användargränssnittet faller det på.

Kan hålla med, jag hade köpt det om den varit två oktaver. Nu tar den plats utan att ge speciellt bra gränssnitt.

Men, det avspeglas ju onekligen på priset.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-08 09:38

Kraftwerk-synt 2000 - steril.

En novation sl zero fastgaffad på den tomma ytan där så har man helt plötsligt ordentlig kontroll över parametrarna

Den påminner om en Korg Poly-800 med några rattar

Konstigt. Det är liksom meningslöst med en stor manick utan fler kontroller. Det där med samplingsminne är ju iofs intressant, men jag hade hellre sett en Blofeld Desktop med den funktionen att ställa ovanpå en mer rattförsedd klaviatur.

Jag håller också med lasselu. Hoppas verkligen inte att de skippar Stromberg pga den här. Om den nu verkligen finns i sinnevärlden.

Folk tycker den verkar så billig... Jag tycker inte den verkar speciellt billig. Man få rju en Blofeld för en spottstyver jämfört med denna. Och _sååå_ mycket kostar inte en klaviatur att skruva dit. Ok att det verkar lite intressant med det interna minnet... men inte 7500-8000:- kronor kul.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-08 20:04

Den verkar otroligt nice... frågan är hur de löser det där med de 60 Mb... flashminne vore ju GRYMT j*vla bra... förstås... och så någon smidig USB-programvara för dumpar från datorn... jepp, Prophet VS som vi diskuterade härom dagen kan gärna få börja se sitt värde rasa när sånt här kommer.

• Medlem
  • Linköping
  • 2008-09-08 21:24

Ser ju kul ut men nog ere lite tradigt med arp kunde vart lite skojigare med en Evolver seq
i stället! Den verkar nbli en slags Q utan rattar.Undras om det går att i realtid strömma över
ljudet till PC via USB'en? Det vore ju skojj!

Grymt nyfiken på samplingsgrejen. Det kan väl inte vara 60mb wavtable? En cykel tar ju bara några hundra byte!

Bevaka tråden