Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-08-17 10:08

För att ändra iPod ikonen torde det gå bra att markera ikonen i Candy Bar, trycka kommando+C sedan högerklicka iPod ikonen, välj 'Visa info', markera dess ikon som är placerad i det vänstra hörnet i rutan som dyker och sedan trycka kommando+V!

  • Medlem
  • Höör
  • 2008-10-20 00:31

Mitt enkla skrivbord

Inte så mycket färger här.
Jag ändrar till färggladare bakgrund vid behov.

Ursprungligen av xek:

Inte så mycket färger här.
Jag ändrar till färggladare bakgrund vid behov.

Yay! Du gillar min wallpaper ser jag ^^

  • Medlem
  • Höör
  • 2008-11-02 03:37
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Yay! Du gillar min wallpaper ser jag ^^

Rent och snyggt!

Ursprungligen av xek:

Rent och snyggt!

Hehe, "the way its supposed to be"

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-08-20 17:08

Här kommer mitt bidrag

Adium ser mindre bra ut men ni förstår hur det skall se ut när det inte är utsmetat

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-08-23 22:04
  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-08-24 14:26

Twing..

Mitt lilla bidrag

Ny bild

Taget i bärskogen förra hösten. Synd bara på datumet i nedre hörnet

Ursprungligen av Proteus:

Mitt lilla bidrag

Älskar din bakgrund!:)

Har kommer nog min femte.

Länk för bakgrunden här.

Nr #6|6

En av många bilder från min Thailandresa. Tagen i en grotta...

Jag måste bara fråga en sak: När jag ska lägga upp mina bilder här så spar jag dem som Jpeg i Preview och drar ner storleken till runt 113KB vilket gör att bilden blir grynig men jag har sett andra lägga upp sina bilder här på samma vis och de är inte gryniga. Så hur 17 gör ni?

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-09-03 16:49
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag måste bara fråga en sak: När jag ska lägga upp mina bilder här så spar jag dem som Jpeg i Preview och drar ner storleken till runt 113KB vilket gör att bilden blir grynig men jag har sett andra lägga upp sina bilder här på samma vis och de är inte gryniga. Så hur 17 gör ni?

Det första du gör är att minska bildens faktiska storlek i pixel i ett grafikprogram. Det minskar storleken på filen vilket i sin tur gör att du inte behöver ha lika aggresiv packning vid användandet av jpeg. Själv minskade jag bilden ca 40% före jag sparade om den med starkare komprimering. Men du får prova själv så märker du vad som är lämpligt.

Det andra du kan göra är att applicera olika brusreducerande filter på bilden, när den väl är sparad med högre jpeg komprimering. Det bättrar också på kvaliteten.

Testade Proteus tips och upptäckte samtidigt att SnapzPro X fotade Gif'ar vilket kan förklara grynigheten i bilden ovan. Testade Bulle+shift+4 istället och fick då en png som efter minskning till 80% av original samt konvertering till jpeg blev följande:

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Testade Proteus tips och upptäckte samtidigt att SnapzPro X fotade Gif'ar vilket kan förklara grynigheten i bilden ovan. Testade Bulle+shift+4 istället och fick då en png som efter minskning till 80% av original samt konvertering till jpeg blev följande:

Måste fråga: Vad e du för flikar du har till vänster, vad gör dom? Ser intressant ut..

  • Medlem
  • Katrineholm
  • 2008-09-04 17:04
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Testade Proteus tips och upptäckte samtidigt att SnapzPro X fotade Gif'ar vilket kan förklara grynigheten i bilden ovan. Testade Bulle+shift+4 istället och fick då en png som efter minskning till 80% av original samt konvertering till jpeg blev följande:

Din bild ser nu väsentligt mycket bättre ut.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Testade Proteus tips och upptäckte samtidigt att SnapzPro X fotade Gif'ar vilket kan förklara grynigheten i bilden ovan. Testade Bulle+shift+4 istället och fick då en png som efter minskning till 80% av original samt konvertering till jpeg blev följande:

En lite notis om mitt eget skrivbord, det har ju varit lite dött här på sistone, bilden är egentligen så smal att den inte täcker skrivbordet. Jag använder dock ett program som heter DeskShade som förutom att det gömmer ikoner på skrivbordet bakom en kopia av skrivbordsbilden, även zoomar sagda bild så att det täcker hela ytan.

Här är mitt nya:

  • Medlem
  • 2008-09-03 17:45

Det ser ut att vara DragThings menyer, fast gömda åt sidan. DragThing är ett smart verktyg som påminner mycket om dockan, men som lätt kan användas tillsammans.

tackar, de ska jag titta närmare på

Nu har jag moddat min leoparddocka så den är mer lik tigers!
Äntligen!!

Och självklart är det en egen bild som bakgrund!

länk till lite större variant: http://www.rytterfalk.com/rytterfalk.jpg

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-06 20:33

Så här har jag det hemma hos mig
http://i33.tinypic.com/2cxjbyu.png
kör med bamseikoner för att jag ska slippa använda kikare när jag sitter i tvsoffan

Ursprungligen av Pilen:

Så här har jag det hemma hos mig
http://i33.tinypic.com/2cxjbyu.png
kör med bamseikoner för att jag ska slippa använda kikare när jag sitter i tvsoffan

Vad är det för program som har någon sorts Taggtråd som ikon?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-10-06 21:59
Ursprungligen av JohnieWebdesign:

Vad är det för program som har någon sorts Taggtråd som ikon?

Det heter Frostwire (taggtråd på engelska), det är ett nerladdningsprogram, ungefär som Limewire.

Bevaka tråden