Hade tänkt att börja syssla med med att redigera lite filmer på skoj - tidigare har jag bara filmat, men inte gjort något efterarbete, så nu är det äntligen dags. Till en början kommer det vara på skoj, men det vore ju grymt bra om man får kunskap som man senare kan använda i livet.
Har kikat på FinalCut Express 4, kostar inte så väldans mycket, och ser också ut (enligt Apples hemsida) att vara ett schyst och stabilt program. Finns ju Final Cut (eller vad det heter, varianten som nästan kostar 12), men det känns lite overkill för mig. Det jag vill kunna göra är det grundläggande typ, och det tror jag kan göra tillsammans med Expressen - eller?
Dessutom behöver jag tips på en bra kamera som jag kan använda. 4000 kr är den absoluta gränsen som jag sträcker mig till. Vet att man inte kanske får något märkbart upp till just den summan, men det är vad jag kan offra just nu i pengaväg. En HDD-kamera vore också att föredra, eller? Ge mig helt enkel tips på kamera till denna prisklass som NI vet är BRA. Prisvärda, helt enkelt.
Trevlig fortsättning på helgen.