- psychozz
- Medlem ●
- Kalmar
Nu har ju QuickPwn kommit även för mac, så nu undrar jag hur lätt det är? Jag har sett lite olika bud på hur man ska göra, så jag slänger ut en fråga här för att se om någon testat.
Det jag har fått för mig ska funka är:
(Jag har en 2G med upplåst 2.0.1)
1. Uppdatera till 2.0.2 i iTunes
2. Kör QuickPwn
3. Installera om alla Cydia och Installerprogram eftersom att dom försvinner i uppdateringen
Är det så här enkelt?
Nu har ju QuickPwn kommit även för mac, så nu undrar jag hur lätt det är? Jag har sett lite olika bud på hur man ska göra, så jag slänger ut en fråga här för att se om någon testat.
Det jag har fått för mig ska funka är:
(Jag har en 2G med upplåst 2.0.1)
1. Uppdatera till 2.0.2 i iTunes
2. Kör QuickPwn
3. Installera om alla Cydia och Installerprogram eftersom att dom försvinner i uppdateringen
Är det så här enkelt?
Ja precis så enkelt är det.
//Rob
Jag har ett problem där jag uppgraderade till 2.1, kör QuickPwn, allt funkar men hittar ingen carrier (Comviq/Tele2), jag gör som de flesta andra tycks gjort - installerar och kör BootNeuter via Cydia. Men funkar ändå inte. Ingen som har en direkt guide för hr det ska gå till?
Detta är ju fantastiskt. Fick efter sjätte försöket carriern att fungera, men då försvann allt ljud trots att allt ljud var maxat osv. Så jag fabriksnollstälde iPhonen och körde QuickPwn igen, nu fungerar allt, även somkortet utan att behöva ha BootNeuter installerat. Mytiskt, men det fungerar så jag är nöjd.
finns det nåt sätt att spara gamesaves osånt om man gör en uppdatering från 2.0 till 2.1 via quickpwn? typ gå in via ssh eller nåt och slänga över dom till datorn å sen in i iphonen igen? skulle detta fungera?
Föresten finns det någon quickpwn 2.1 ute för oss vista användare? Hittar det bara för mac på dev teams blogg=/
förlåt men var hittar jag bootneuter. i min iphone? var är cydia?
och så undrar jag detta. stämmer det att man inte kan köra quickpwn om man inte kört pwnage tool innan. jag har en iphone med 1.1.4 som jag låste upp med iliberty+
stämmer det att man inte kan köra quickpwn om man inte kört pwnage tool innan. jag har en iphone med 1.1.4 som jag låste upp med iliberty+
men kan jag köra quickpwn direkt?
Jag uppdaterade min från 1.1.4 med ZiPhone till 2.1 igår. Använde QucikPwn och efter uppdateringen så fick jag genom Cydia (motsvarande Installer) tanka hem programmet Bootneuter och därigenom låsa upp telefonen. För mig så hängde sig Bootneueter men då hjälpte det med att ge programmet fullständiga skrivrättigheter (har inte i huvudet hur jag gjorde, men googla så hittar ni nog hjälp om det skulle gå så)
Robo-X: tack så mycket. Nu kör jag!
jag har slagit in sim korts kod men får inte upp loggan....
ok, nu kör jag bootneuter för att för att försöka få igång mitt tele2 sim..