Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickPwn - hur?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har ju QuickPwn kommit även för mac, så nu undrar jag hur lätt det är? Jag har sett lite olika bud på hur man ska göra, så jag slänger ut en fråga här för att se om någon testat.
Det jag har fått för mig ska funka är:

(Jag har en 2G med upplåst 2.0.1)

1. Uppdatera till 2.0.2 i iTunes
2. Kör QuickPwn
3. Installera om alla Cydia och Installerprogram eftersom att dom försvinner i uppdateringen

Är det så här enkelt?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 10:43
Ursprungligen av psychozz:

Nu har ju QuickPwn kommit även för mac, så nu undrar jag hur lätt det är? Jag har sett lite olika bud på hur man ska göra, så jag slänger ut en fråga här för att se om någon testat.
Det jag har fått för mig ska funka är:

(Jag har en 2G med upplåst 2.0.1)

1. Uppdatera till 2.0.2 i iTunes
2. Kör QuickPwn
3. Installera om alla Cydia och Installerprogram eftersom att dom försvinner i uppdateringen

Är det så här enkelt?

Ja precis så enkelt är det.

//Rob

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-08-31 10:55

Ja det är så jäkla enkelt o snabbt.

Herregud! Utvecklingen går framåt

Tack för svaret!

  • Medlem
  • 2008-09-13 20:28

Jag har en 1.1.3 iPhone som jag uppdaterade till 2.1 just nu. Problem: Telefonen hittar inte Comviq / Tele2. Verkar som om upplåsningen försvunnit. Vad gör jag?

Martin

jailbreakar om. med boot loadern.

Men om man har 2.0.1 och vill uppdatera till 2.1.
Är det bara att installera 2.1 via iTunes och sedan köra quickpwn?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 01:23
Ursprungligen av Helmot:

Men om man har 2.0.1 och vill uppdatera till 2.1.
Är det bara att installera 2.1 via iTunes och sedan köra quickpwn?

Ja. Det är det enklaste sättet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Ja. Det är det enklaste sättet.

//Rob

Är det lika enkelt om man har någon av 1.x.x versionerna av firmwaret? Sitter på 1.1.4 själv och tänkte ta och upptadera till 2.1

  • Medlem
  • 2008-09-13 21:19

ok, fixade det genom att köra BootNeuter. Nytt problem: Apples blåtands-handsfree vägrar fungera. Först funkar inte parningen, nu står det "paired" men det varken syns ett headset i displayen eller kommer ljud när man ringer. Råd?

Martin

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 01:22

Ta bort parningen och prova igen.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-09-14 08:09

Det funkade det med. Nu funkar allt!
/Martin

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-14 23:37

Ja det är lika lätt. Men du kanske måste installera bootneuter genom cydia för att låsa upp sim låset så att det fungerar med ditt svenska sim.

//Rob

Jag har ett problem där jag uppgraderade till 2.1, kör QuickPwn, allt funkar men hittar ingen carrier (Comviq/Tele2), jag gör som de flesta andra tycks gjort - installerar och kör BootNeuter via Cydia. Men funkar ändå inte. Ingen som har en direkt guide för hr det ska gå till?

När jag startar itunes så säger den att firmware 2.0.1 är den senaste versionen. Ska det inte vara 2.1?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 12:32

Jo det ska det. Klick på uppdatera knappen kanske måste den kolla med servern igen.

//Rob

Detta är ju fantastiskt. Fick efter sjätte försöket carriern att fungera, men då försvann allt ljud trots att allt ljud var maxat osv. Så jag fabriksnollstälde iPhonen och körde QuickPwn igen, nu fungerar allt, även somkortet utan att behöva ha BootNeuter installerat. Mytiskt, men det fungerar så jag är nöjd.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-15 15:27

finns det nåt sätt att spara gamesaves osånt om man gör en uppdatering från 2.0 till 2.1 via quickpwn? typ gå in via ssh eller nåt och slänga över dom till datorn å sen in i iphonen igen? skulle detta fungera?

Föresten finns det någon quickpwn 2.1 ute för oss vista användare? Hittar det bara för mac på dev teams blogg=/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 17:35

är det sant att det inte går att få apple loggan utan bara ananasen som startup bild när man använder quickpwn?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 19:57
Ursprungligen av erikaa:

är det sant att det inte går att få apple loggan utan bara ananasen som startup bild när man använder quickpwn?

Nej det stämmer inte.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 21:15

uppdaterade med quickpwn, och nu hittar den inte tele2. Vad ska jag göra? bootneuter verkar inte fungera. hjälp!

Problemet löst, körde bootneuter igen

Senast redigerat 2008-09-16 09:09

förlåt men var hittar jag bootneuter. i min iphone? var är cydia?

och så undrar jag detta. stämmer det att man inte kan köra quickpwn om man inte kört pwnage tool innan. jag har en iphone med 1.1.4 som jag låste upp med iliberty+

Ursprungligen av anders gbg:

stämmer det att man inte kan köra quickpwn om man inte kört pwnage tool innan. jag har en iphone med 1.1.4 som jag låste upp med iliberty+

men kan jag köra quickpwn direkt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 12:28

Jag uppdaterade min från 1.1.4 med ZiPhone till 2.1 igår. Använde QucikPwn och efter uppdateringen så fick jag genom Cydia (motsvarande Installer) tanka hem programmet Bootneuter och därigenom låsa upp telefonen. För mig så hängde sig Bootneueter men då hjälpte det med att ge programmet fullständiga skrivrättigheter (har inte i huvudet hur jag gjorde, men googla så hittar ni nog hjälp om det skulle gå så)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-16 12:38

Ja men uppdatera till firmware 2.1 först med iTunes. Sen köra Quickpwn.

//Rob

Robo-X: tack så mycket. Nu kör jag!

jag har slagit in sim korts kod men får inte upp loggan....

ok, nu kör jag bootneuter för att för att försöka få igång mitt tele2 sim..

Senast redigerat 2008-09-16 13:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 10:16

Windows

Nån som lyckats jailbreaka sin iPhone 2.1 (2G) med windows än?
Finns det nån enkel lösning, förutom att be en vän med mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 11:32

Jag tror inte det finns för tillfället. Du får nog vänta lite till tills Quickpwn finns för PC.

//Rob

Bevaka tråden