Är i köpetankar på att skaffa mig en iPhone. Har pratat med Telia och de säger att man kan sätta på och stänga av tillvalsfunktionen Fastpris Datatrafik för 199kr/mån så att man bara har den när man behöver, t.ex. om man är bortrest under ett par dagar en månad så kan man säga upp den, och sätta på den när man är tillbaka - så slipper man betala massa pengar när tillägget inte används. Detta skulle inte kosta någonting och gå att göra lite hur som helst.
I alla fall är jag i normala fall antingen hemma och i skolan där det finns trådlösa nätverk, så på vardagarna så behöver jag egentligen inget fastpris, eftersom jag befinner mig i wifi-zoner. Det jag undrar är ifall det finns möjlighet att stänga av datatrafiken via 3G, och enbart använda dem funktionerna i wifi-zon? Som student är jag så klart ivrig att spara så mycket pengar som möjligt, och bara ha funktionen aktiverad (och betala för den) under de tidsperioder jag inte befinner mig i någon zon under större delen av tiden (kanske 1-1.5 vecka per månad). Samtidigt vill jag inte att telefonen ska använda massor med datortrafik när inte fastprisabbonemanget finns tillgänligt.
Kanske är en jättedumt idé, men jag är nyfiken på om det skulle fungera.