Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes remote utan wifi-router??

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-22 08:45

Hej
Jag funderar på om jag kan få min Ipod Touch att fungera med Itunes i min bärbara pc med wifi via remoteprogrammet

Till saken hör att jag tänkt att använda det i båten och kommer där inte att ha någon trådlös router, endast ett usb-modem till datorn för uppkopplingen
Kan jag använda min Ipod som fjärrkontroll enbart med hjälp av det det befintliga wifi-kortet i min pc?
//Peter

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-22 14:09
Ursprungligen av Petta1:

Hej
Jag funderar på om jag kan få min Ipod Touch att fungera med Itunes i min bärbara pc med wifi via remoteprogrammet

Till saken hör att jag tänkt att använda det i båten och kommer där inte att ha någon trådlös router, endast ett usb-modem till datorn för uppkopplingen
Kan jag använda min Ipod som fjärrkontroll enbart med hjälp av det det befintliga wifi-kortet i min pc?
//Peter

Borde väl funka om du skapar ett adhoc-nätverk med datorn....

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-23 12:20

Strålande, det funkar!
Men bara om jag kör ett öppet nätverk utan säkerhet, måste det vara så?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-23 13:20
Ursprungligen av Petta1:

Strålande, det funkar!
Men bara om jag kör ett öppet nätverk utan säkerhet, måste det vara så?

Tror jag väl inte. Men Mac har problem med WEP, har du testat WPA?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-24 08:11
Ursprungligen av kenjon:

Tror jag väl inte. Men Mac har problem med WEP, har du testat WPA?

Det går inte att ansluta när jag använder WPA

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-24 10:11

Fungerar detta även med airsharing?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-24 19:59
Ursprungligen av Petta1:

Det går inte att ansluta när jag använder WPA

Nej, fel av mej, endast WEP stödjer AdHoc.
Däremot bör du nog använda WEP128, med 13 ASCII-teckens nyckel (eller 26 HEX), för att få det att funka bra. Jag har fått problem med 64bits....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-01 23:49

Någon som kan berätta exakt och ingående hur jag ska få detta att fungera? Förstår inte riktigt hur jag skapar ett adhoc-nätverk och sedan kopplar min iphone till macen. försökt lite efter tidigare beskrivnining men har inte fått det att fungera.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-24 10:46

Både iTunes Remote och Airsharing fungerar fint med ad-hoc-nät! Det som gäller är WEP. WPA och WPA2 kräver, i sin spec, ett nätverk som inte är ad-hoc.

Ett ad-hoc nät med WEP fungerar fint för mig iaf.
Airportmenyn -> Skapa nätverk -> X Kräv lösenord -> följ instruktionerna och klicka på OK.
På iPhone / iPod Touch tror jag du måste fylla i nätet manuellt (Annat...). Min iPhone hittar i alla fall inte mitt ad-hoc-nät själv. (du måste själv också välja säkerhet->WEP och fylla i lösenordet du angav förstås)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-24 10:50
Ursprungligen av Arvid:

Både iTunes Remote och Airsharing fungerar fint med ad-hoc-nät! Det som gäller är WEP. WPA och WPA2 kräver, i sin spec, ett nätverk som inte är ad-hoc.

Ett ad-hoc nät med WEP fungerar fint för mig iaf.
Airportmenyn -> Skapa nätverk -> X Kräv lösenord -> följ instruktionerna och klicka på OK.
På iPhone / iPod Touch tror jag du måste fylla i nätet manuellt (Annat...). Min iPhone hittar i alla fall inte mitt ad-hoc-nät själv. (du måste själv också välja säkerhet->WEP och fylla i lösenordet du angav förstås)

Kanon,skall testa igen!
Min Ipod hittar nätverket, jag får frågan om lösenord men kan sen ej ansluta
detta gäller WPA

Ursprungligen av Arvid:

Både iTunes Remote och Airsharing fungerar fint med ad-hoc-nät! Det som gäller är WEP. WPA och WPA2 kräver, i sin spec, ett nätverk som inte är ad-hoc.

Ett ad-hoc nät med WEP fungerar fint för mig iaf.
Airportmenyn -> Skapa nätverk -> X Kräv lösenord -> följ instruktionerna och klicka på OK.
På iPhone / iPod Touch tror jag du måste fylla i nätet manuellt (Annat...). Min iPhone hittar i alla fall inte mitt ad-hoc-nät själv. (du måste själv också välja säkerhet->WEP och fylla i lösenordet du angav förstås)

Är detta en guide för Mac?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-10 13:17
Ursprungligen av theplague:

Är detta en guide för Mac?

Jo, Airportmenyn har du uppe i menyraden till höger, ser ut som 4 bågar på varandra.

Ursprungligen av kenjon:

Jo, Airportmenyn har du uppe i menyraden till höger, ser ut som 4 bågar på varandra.

Tack, jag har haft min mac mindre än en vecka...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-12-10 19:57
Ursprungligen av theplague:

Tack, jag har haft min mac mindre än en vecka...

Annars har du alt under Äpplet:Systeminställningar. Kolla under Nätverk....

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-24 14:24

Hej på er!

Skall jag alltså tolka detta som att man kan ta hem programet Remote från iTunesstore och sedan använda det för att styra iTunes - via iPodTouch?

Mvh.
Ricard

  • Medlem
  • International user
  • 2008-12-02 10:12

Det är inte så svårt. Skapa ett nätverk på din dator, du får kolla ditt systems hjälp hur du bäst gör det. På macen går du till airport och väljer skapa nätverk. Skriv in ett lösenord. Måste vara minst 6 tecken lång. På din iPhone/iPod går du till inställningar wifi där ska ditt nya natverk dyka upp. Välj wep som säkerhet och skriv in ditt lösenord. Klart.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-09 22:50

Har fått allt att fungera skapa nätverk, ansluta till nätverket och iTunes men iphonen hittar inte biblioteket iTunes. Vad kan det bero på?

Fick till det på stört med den angivna guiden. Grymt!

1
Bevaka tråden