Jag skulle utföra pwnage på en 1.1.4 som jag förstå uppdaterade till 2.1 normalt, sen satte jag den i DFU (själv, inte genom PT) och då fick jag 1600-felet gång på gång. Jag testade massor av olika varianter, t.ex. att sätta i vanligt recovery mode istället för DFU och jag gjorde extra återställningar till vanliga 2.1. Men inget hjälpte. Så då körde jag QuickPwn istället och det fungerade, men gav ingen fungerade upplåsning (vilket jag vet andra haft problem med). Men vad som däremot gick var att jag återställde den till mitt custom 2.1 som jag gjort med PT, för efter QP fungerade det. Lite bökigt, men det fungerade iaf.
När du svarar yes så försöker den starta iPhonen i Recover mode och du kan då installera firmwaret med iTunes. Svarar du med No så visar den hur man kommer in i DFU mode. Firmwaret påverkas inte alls om du svarar Yes eller No.
Jo, jag vet hur det fungerar, men flera personer har påstått att man kan komma undan 1600-felet genom att låta PT sätta telefonen i DFU (genom att man klickar NO på frågan och därmed guidas genom processen). Kolla Kias svar tidigare och kolla kommentarerna på t.ex. iPhone Dev-teams blogg. I mina ögon borde det vara DFU som DFU, därav min kommentar.