Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-19 12:04

Har lyckats köra hela guiden men får bara:
"Unssuported simmcard" i iTunes!
Vad göra?
(Itunes 8, följt guiden till punk..)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-19 23:31

Nu finns QuickPwn för windows också. Kanske bättre än att ladda ner firmware från någon dubiös torrent sida.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 22:22

Nu får jag väl stryk =), men går det inte bara att uppdatera i iTunes? utan pwnage om man har en 2G som är uppdaterad till 2.0.1

/Tangen

  • Medlem
  • 2008-09-24 15:38

Körde 1.1.4 >>> 2.1 och det funkade utan problem. Första gången körde jag dessutom backupen i itunes (den frågar ju i slutet när man har installerat allt om man vill köra backup från den gamla eller skapa ny telefon) men jag tyckte telefonen kändes seg, så jag gjorde om alltihop och skapade en "ny" telefon i itunes utan att uppdatera gamla informationen. (det enda jag inte vet hur jag ska få tillbaka är anteckningarna dock, de synkar ju inte med itunes, allt annat finns ju sparat vid synkning) Men tyvärr blev inte telefonen kvickare... 2.1 känns långsammare än 1.4, speciellt att starta sms är olidligt segt varje gång tycker jag. Men lite nya funktioner som jag tyckte var bra är ,Positionsbestämning via Mobilmaster i Googlemaps, ny kalkulator, bättre synk med ical, möjlighet att ändra iconerna på hemskärmen. Sen kanske täckningen blivit lite bättre faktiskt... MEN varför är sms så SEGT...

Jag körde 1.1.4 -> 2.1 igårkväll och det gick helt smärtfritt. Dessutom upplever jag telefonen mycket snabbare efter uppgradering. Telefonsamtalen kopplar upp direkt, tillgång till AppStore, osv. Jag följde guiden från iClarified!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-26 08:57

När du svarar yes så försöker den starta iPhonen i Recover mode och du kan då installera firmwaret med iTunes. Svarar du med No så visar den hur man kommer in i DFU mode. Firmwaret påverkas inte alls om du svarar Yes eller No.

//Rob

Jag skulle utföra pwnage på en 1.1.4 som jag förstå uppdaterade till 2.1 normalt, sen satte jag den i DFU (själv, inte genom PT) och då fick jag 1600-felet gång på gång. Jag testade massor av olika varianter, t.ex. att sätta i vanligt recovery mode istället för DFU och jag gjorde extra återställningar till vanliga 2.1. Men inget hjälpte. Så då körde jag QuickPwn istället och det fungerade, men gav ingen fungerade upplåsning (vilket jag vet andra haft problem med). Men vad som däremot gick var att jag återställde den till mitt custom 2.1 som jag gjort med PT, för efter QP fungerade det. Lite bökigt, men det fungerade iaf.

Ursprungligen av Robo-X:

När du svarar yes så försöker den starta iPhonen i Recover mode och du kan då installera firmwaret med iTunes. Svarar du med No så visar den hur man kommer in i DFU mode. Firmwaret påverkas inte alls om du svarar Yes eller No.

Jo, jag vet hur det fungerar, men flera personer har påstått att man kan komma undan 1600-felet genom att låta PT sätta telefonen i DFU (genom att man klickar NO på frågan och därmed guidas genom processen). Kolla Kias svar tidigare och kolla kommentarerna på t.ex. iPhone Dev-teams blogg. I mina ögon borde det vara DFU som DFU, därav min kommentar.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-26 18:24

Så fungerar det i teorin i alla fall. Har också hört att det ska hjälpa att låta quickpwn starta om iPhonen. Men det gällde endast PCn.

//Rob

Bevaka tråden