Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappade samtal

Tråden skapades och har fått 615 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter att ha uppdaterat till 2.0.2 så tappar jag fortfarande samtal på samma geografiska position.

  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-09-05 18:20

Nu på senare dagar har jag fått problem med min G2 iphone, FW 1.1.4 upplåst med ziphone.
Jag hör den jag ringer till, men den som är på andra sidan linjen hör inte mig bra alls. De hör mig hyfsat, men de säger att de inte hör mig hela tiden.
Mjukvarufel eller temporärt fel av comviq?

Om man ska återställa telefonen kan man ju lika gärna uppgradera till 2.0.1 eller vad det nu är som är det nyaste. Eftersom jag låste upp med ziphone, kommer det bli problem med bootloadern?
Mvh

Jag hade hoppats att nya operatörsinställningar och firmware 2.1 skulle ordna upp det här men jag tappar fortfaranade nästan 100% av samtalen till telefonen när jag sitter hemma. På jobbet har jag å andra sidan aldrig tappat ett samtal....

Ursprungligen av kongomannen:

Jag hade hoppats att nya operatörsinställningar och firmware 2.1 skulle ordna upp det här men jag tappar fortfaranade nästan 100% av samtalen till telefonen när jag sitter hemma. På jobbet har jag å andra sidan aldrig tappat ett samtal....

:/

Antar att du är hemma just nu.
Kan du kolla vad du har för signalstyrka i FieldTest?

Jag har upptäckt att på alla ställen jag når upp till -51dBm så tappar jag samtalet. På alla lägre värden <-53 så tappar jag dem inte.

Hittar inte fieldtest, antar att jag måste jailbreaka först och ta via cydia/installer? Har inte hunnit ordna det sedan jag uppdaterade till 2.1.

Är inte fieldtest *3001#12345#* ???

Ursprungligen av kongomannen:

Hittar inte fieldtest, antar att jag måste jailbreaka först och ta via cydia/installer? Har inte hunnit ordna det sedan jag uppdaterade till 2.1.

okej nu fattar jag (skäms) Hemma får jag runt -81, ska kolla vidare nu när jag har verktyget

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-13 14:49

-81 är ju bra!

Har runt -100 hemma i min bunker men aldrig tappade samtal.

Verkligen skumt...ska kolla vad jag har för värden på jobbet. Har aldrig tappat ett samtal där...bara hemma :-/

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-15 00:37

Jag har klarat mig rätt bra från tappade samtal, utom med vissa personer och på vissa platser men jag tänkte att även om det bara är ett litet problem för mig nu (mot vad det har varit då jag tappade alla samtal).. så uppdaterade jag till 2.1 för att för en gång skull slippa allt vad tappade samtal heter.. tappade första samtalet efter uppdateringen.. HELVETE! inte vågat ringa nå mer!

Är det någon som hört om Telia ändrat någonting på sistone? Jag har i alla fall inte tappat några samtal på mycket länge.....skumt, men så länge det funkar är jag nöjd!

Sedan 2.1 har betendet i telefonen varit anorlunda, upptagetton istället för bara bli nerkopplad mm.
Kan testa igen ikväll på den vanliga rutten där jag brukar bli utkastad. Återkommer.

Jag tappade samtal där jag alltid (9 av 10 gånger) tappar dem.
Det har varit lika oavsett systemversion tyvärr.

  • Medlem
  • 2008-09-29 09:03

Jag har fick tipset av telia att stänga av 3G på de platser jag har problem med tappade samtal. Och det verkar funka, med 3G avstängt så tappar jag inte ett enda samtal.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-29 13:58
Ursprungligen av SiD:

Jag har fick tipset av telia att stänga av 3G på de platser jag har problem med tappade samtal. Och det verkar funka, med 3G avstängt så tappar jag inte ett enda samtal.

Dåligt av dem, tycker jag. Hur kul är det att köpa en 3G-telefon och få rådet att slå av det....?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-29 17:36
Ursprungligen av kenjon:

Dåligt av dem, tycker jag. Hur kul är det att köpa en 3G-telefon och få rådet att slå av det....?

Deras 3G-nät suger och de orkar inte uppgradera det...

Bevaka tråden