Jag baserar dessa "fakta" på följande saker.
1. 99mac, 99ipod, 99iphone hör till grundkonceptet och forumägarens intresseområde, dvs Apple-produkter. 99webb kan jag inte uttala mig om annat än att "webb" också är ett av forumägarens intresseområde.
2. 99musik skapades med hjälp av PF när allting var nytt och "nybyggar"-andan var som störst men har sedan "hängt med" i uppdateringar och sammanslagningar. Andra 99.se-lösningar, t.ex 99reklam köptes ut och blev bold.se. Offtopic.se såldes också, t.ex.
3. Om annonsservern för 99mac, 99ipod, 99iPhone skulle haverera på samma sätt som för 99musik så skulle det inte ta flera dagar innan det var fixat. Det är en prioritetsfråga och där hamnar inte 99musik högst upp på listan.
3. Jag har de senaste åren haft återkommande samtal med Björnström angående 99musik och hur det skulle kunna se ut framöver. Det är nog viktigt att poängtera att jag endast agerat bollplank på de idéer som Martin har kläckt fram. Han frågar vad jag tycker och jag ger min synpunkt, inget mer än så.
En av idéerna har t.ex varit att det skulle skapas en 99musik-förening som skulle kunna köpa loss 99musik och ta över driften. Men det är som sagt idéer som jag har gett min synpunkt på.
Även om 99musik inte har den högsta prioriteten för Mantaray så är Björnström mån om 99musik och kommer inte avveckla eller stänga ner den hux flux. Däremot så tror jag att han vill hitta bästa lösningen för samtliga parter.