Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99musik står och snurrar?

Tråden skapades och har fått 122 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-09-30 10:38

Jag sitter här med Martin Björnström som precis har startat om annonservern. Nu ska det rulla.

Ursprungligen av Baron:

Jag sitter här med Martin Björnström som precis har startat om annonservern. Nu ska det rulla.

Jippie...ja nu flyter det på!

Mvh

  • Medlem
  • 2008-09-30 10:48

Äntligen!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-30 10:48

Tack för det!

  • Medlem
  • 2008-09-30 10:49

Dags att lägga en monitorering med larm på den servern också?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-09-30 10:51

Skönt, nu kan man leva som vanligt igen...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-30 10:57

Jag instämmer i segervalsen.

Jaaaaa !!

Tackar för detta .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-30 10:59

*vågen*

Wunderschön!

Men nu snurrar det som det ska. Yohoo!

Jag baserar dessa "fakta" på följande saker.

1. 99mac, 99ipod, 99iphone hör till grundkonceptet och forumägarens intresseområde, dvs Apple-produkter. 99webb kan jag inte uttala mig om annat än att "webb" också är ett av forumägarens intresseområde.

2. 99musik skapades med hjälp av PF när allting var nytt och "nybyggar"-andan var som störst men har sedan "hängt med" i uppdateringar och sammanslagningar. Andra 99.se-lösningar, t.ex 99reklam köptes ut och blev bold.se. Offtopic.se såldes också, t.ex.

3. Om annonsservern för 99mac, 99ipod, 99iPhone skulle haverera på samma sätt som för 99musik så skulle det inte ta flera dagar innan det var fixat. Det är en prioritetsfråga och där hamnar inte 99musik högst upp på listan.

3. Jag har de senaste åren haft återkommande samtal med Björnström angående 99musik och hur det skulle kunna se ut framöver. Det är nog viktigt att poängtera att jag endast agerat bollplank på de idéer som Martin har kläckt fram. Han frågar vad jag tycker och jag ger min synpunkt, inget mer än så.
En av idéerna har t.ex varit att det skulle skapas en 99musik-förening som skulle kunna köpa loss 99musik och ta över driften. Men det är som sagt idéer som jag har gett min synpunkt på.

Även om 99musik inte har den högsta prioriteten för Mantaray så är Björnström mån om 99musik och kommer inte avveckla eller stänga ner den hux flux. Däremot så tror jag att han vill hitta bästa lösningen för samtliga parter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-30 13:20

OK. Tack för svaret, det kan jag meditera på ett tag...;)

Intressant läsning där, MP!

Finfint i alla fall att det snurrar nu! Det tog som sagt sin lilla stund

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-09-30 14:21

En föreningsägd 99musik låter sjukt mysigt. Det skulle jag betala till direkt.

Speciellt om man fick medlemskort och en liten pin.

Dags igen? Eller är det bara här det är trögt...?

Jo, verkar så. Fast nu är det bara 20 sekunders väntetid istället för över minuten...

  • Medlem
  • 2008-10-02 13:46

Reklamserver som strular igen?

Japp, det är den där delivery2.conve... som tar tid på sig.

  • Medlem
  • 2008-10-02 13:52

Suck. Jag börjar slå vilt omkring mig igen och hoppas att det träffar någon som kan fixa det.

Vad är det just den saken gör egentligen? Jag har blockat den, och visuellt ser det likadant ut, all reklam syns, däremot så upplever jag ingen seghet. Räknar den träffar, för statistik osv?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-02 14:33

Vad är det för reklam som ska synas egentligen, jag kör som eskimo och ser bara den till höger men jag ser inget mer om jag stänger av blocken.

Vad är det för knasbygge under 99-huven egentligen?
Kan det inte ordnas så att resten av sidan visas normalt fastän annons-/statistikserverskrället inte svarar?

Man blir ju frestad att slå på den-vars-namn-inte-får-nämnas mer permanent och inte bara som en nödlösning...

/R.t:M.I.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-02 16:22

Kanske dax att gå ihop några och snacka om att köpa loss skrället...?

Ursprungligen av kroffe:

Kanske dax att gå ihop några och snacka om att köpa loss skrället...?

Äsch, det vore väl synd. Ni verkar så trevliga där tycker jag. Don´t leave us !

Nej, men det hade kanske varit bra om någon skrivit att 99-admins är medvetna om problemet, att det inte finns någon tidpunkt för fix, osv, så att man åtminstone visste vad som (inte) hände.

  • Medlem
  • 2008-10-03 08:18

Ok. Ingen respons hittills från Björnström på att vara medveten om problem, dvs okänd tid tills det fixas.

Ursprungligen av jgb:

Ok. Ingen respons hittills från Björnström på att vara medveten om problem, dvs okänd tid tills det fixas.

Det fixade sig igår eftermiddag och 99musik flyter på bra för mig sedan dess.

  • Medlem
  • 2008-10-03 08:21

Ok. Svårt att veta när ingen säger att det är fixat. Då är det väl bra nu igen då.

Snurr, snurr, snurr som ett sommarbi...

Bevaka tråden