Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på pdf-utskrifter

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag skriver ut pdf:er på min HP Color Laserjet 2840 så blir det som en röd hinna över texten. Detta händer bara när jag skriver ut från Mac:en, PC däremot funkar klockrent. Jag har den senaste drivrutinen men det vill ändå inte bli bra.

Kan också tillägga att ibland funkar det med vissa utskrifter. Vad kan detta bero på?

Vilka färgprofiler har du valt?
Röd hinna tyder på att vald färgprofil kompenserar för speciell skrivares egenskaper.

Har inte valt nånting, En pdf borde väl alltid se rätt ut när den skrivs ut? Det funkar alltså ibland. Tänkte ladda upp en bild men det ville sig inte. Det är alltså stora röda fält som täcker bilden, men man kan läsa texten under. Det blir heller inte hela bladet som täcks utan bara spridda rutor, oftast över bilder verkar det som.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 20:22

Hur är PDF-filen gjord? Vilken version på PDF.

Vilket program skriver du ut ifrån?

Janne

Pdf:en är gjord i Word 2008 for Mac. Jag skriver ut från Adobe reader 8.

Är det månne Words sätt att visa att typsnitt saknas och länkade bilder inte finns?

????????????

Vad menar du? När jag skriver ut samma dokument från en PC funkar allt.

Uppgradera till Adobe Reader 9 och se om det åtgärdar problemet. Jag hade exakt samma problem med en HP-skrivare och Acrobat men jag kommer tyvärr inte ihåg hur jag blev av med problemet.

Uppgradera till Adobe Reader 9 och se om det åtgärdar problemet.

Citat:

Uppgradera till Adobe Reader 9 och se om det åtgärdar problemet.

SUCCÈ!!

Detta funkade fint, Tack Richard:)

1
Bevaka tråden