Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage för Windows 2.1?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dum fråga kanske, men jag försökte Pwnage min 2G iPhone ikväll, men det gick på skit.

Jag har redan uppdaterat till 2.1 via iTunes, men nu ville jag har den Pwnagad så att jag får in Cydia och t ex Swirly MMS i den.

Åkte till min goda Mac-polare med min PC under armen (nej vi slåss inte... ) för att göra operationen där då han redan gjort det på sin iPhone.

Han hade redan en ipsw:ad färdig fil som han använde till sin via sin Mac, så vi trodde att det bara var att använda den filen på min PC-laptop, och lägga in den i rätt iTunes-mapp så den skulle hita den vid återställning/uppdatering. Men inte fan funkade det, utan det blev en ERROR som sa att ett fel uppstått.

Då tänkte vi att vi gör väl hela grejen bara på min PC. Så vi hämtade hem rätt 2.1-fil för att köra den i Pwnage så den blir en f'ärdig .ipsw-fil. Men då hittade vi inte någon Pwnage-tool för Windows och 2.1 software hur vi än letade på nätet. Så, finns det inte ens en sådan ännu?

Om inte, hur göra för att få min lur Pwnagad och få in Cydia?

Dr Tinnitus

Är det där för WINDOWS då?????

Ser ut som MAC i mina ögon.....

Tyckte jag skrev väldigt tydligt i min fråga att det gällde PC-WINDOWS......

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Är det där för WINDOWS då?????

Ser ut som MAC i mina ögon.....

Tyckte jag skrev väldigt tydligt i min fråga att det gällde PC-WINDOWS......

Dr Tinnitus

Ok, nu har jag suttit och sökt och sökt och sökt och sökt i TIMTAL på iClarifieds sida och hittade till slut denna windows-guide till dig:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

ps. det kan komma en räkning på detta då det var sssååååååååååå krångligt att hitta guiden

Ursprungligen av theplague:

Ok, nu har jag suttit och sökt och sökt och sökt och sökt i TIMTAL på iClarifieds sida och hittade till slut denna windows-guide till dig:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

ps. det kan komma en räkning på detta då det var sssååååååååååå krångligt att hitta guiden

Så, nu börjar det likna nåt.....

En liten liten fråga till då. Hur blir det om jag nu redan har 2.1 i min 2G-lur? Ska jag fortfarande följa den anvisningen til punkt och pricka, eller är det nåt annat jag ska tänka på då?

Tack förresten.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Så, nu börjar det likna nåt.....

En liten liten fråga till då. Hur blir det om jag nu redan har 2.1 i min 2G-lur? Ska jag fortfarande följa den anvisningen til punkt och pricka, eller är det nåt annat jag ska tänka på då?

Tack förresten.

Dr Tinnitus

Ja

......

  • Medlem
  • Falköping
  • 2008-10-20 20:39

missa en sak...

du kan behöva quickpwn 2.1

finns på iclarifieds hemsida med!

lycka till

kör quickpwn, jag körde också fast på pwnage först.. många gånger lättare med quickpwn

Ja men får man Cydia med Quickpwn då? Trodde det måste göras med Pwnage för att få Cydia?

Dr Tinnitus

nope, har både installer och cydia på min

iPod Touched Downloads där finns allt du behöver i princip..

Jailbreak iPod Touch 2.1 | QuickPWN för quickpwn, minns att jag fick leta bra länge innan jag hitta en version av det som faktist fungerade.. många som fanns ute var .rar filen trasig på.. du får göra så gott du kan sökord du bör använda är QuickPwn 2.1-1

hoppas du förstår ironin i allt det!

Ursprungligen av ganjaman:

hoppas du förstår ironin i allt det!

Hur menar du nu? I ditt förra inlägg? Eller i theplauges inlägg?

Man får alltså Cydia även med quickpwn? Tjatar för jag folk har sagt att man inte får det utan full pwnage.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Hur menar du nu? I ditt förra inlägg? Eller i theplauges inlägg?

Man får alltså Cydia även med quickpwn? Tjatar för jag folk har sagt att man inte får det utan full pwnage.

Dr Tinnitus

Har du ens läst guiden?

1. Du KAN, åtminstonde försöka, söka lite?
2. theplauge menar att han hitta det snabbt, varför du inte gjorde det är fortfarande kvällens mysterium
3. du FÅR installer OCH cydia via quickpwn som tidigare nämnt
4. din lur dör INTE av att återställas, du har fått massa bra guider redan här i tråden

resten överlåter jag till ditt sunda förnuft..

Ursprungligen av ganjaman:

1. Du KAN, åtminstonde försöka, söka lite?
2. theplauge menar att han hitta det snabbt, varför du inte gjorde det är fortfarande kvällens mysterium
3. du FÅR installer OCH cydia via quickpwn som tidigare nämnt
4. din lur dör INTE av att återställas, du har fått massa bra guider redan här i tråden

resten överlåter jag till ditt sunda förnuft..

Ahhhhh...... vad jag känner igen din lite småsura attityd när du får traggla med att stå ut med en frågvis halvnovis.... Jag känner precis som du, och är lika halvsur jag med när jag får förklara tekniska saker på bilar och motorer för andra tjatiga halvnoviser....

Lite nyttigt att känna surheten mot sig och inte bara dela ut den....

Jag frågade just för att jag letat och läst så ögona blödde hela kvällen, tillsammans med en som är klart mer insatt i detta, och han hittade inget heller.

Sen lever jag efter devisen att det är bättre att fråga dumt än att göra dumt, håller du inte med om det kanske?

JO, jag har läst både det ena och andra, men det blir oftast nåt rackarns frågetecken kvar i alla fall, och då är det ju så himla trevligt med så snälla och hjälpsamma (om än lite småsura...) killar som er här i tråden...

Nu har jag i alla fall gjort operationen och håller på att återställa en säkerhetskopia i luren, så allt har gått bra.

Tackar och bugar för all hjälp och tar surheten med en klackspark som en bonus.

Om någon av er har någon teknisk fråga om bilar och motorer, så kanske jag kan hjälpa er lite där mot att jag slipper en faktura från er....

Dr Tinnitus

kan inte förstå hur din sökning kan ha sett ut, hoppas du känner till google?
quickpwn windows - Google-sökning
första sidan där länkar till hur man pwnar sin lur.
Ta surheten som du vill men det är dags att veta när man går från att söka hjälp till att vara jobbig, även det ska man tänka på att inte låta folk som försöker hjälpa en behöva ta.
Har jag frågor om bilar så tar jag det till ett annat forum ev. en verkstad, svårt? knappast!

Ursprungligen av ganjaman:

kan inte förstå hur din sökning kan ha sett ut, hoppas du känner till google?
quickpwn windows - Google-sökning
första sidan där länkar till hur man pwnar sin lur.
Ta surheten som du vill men det är dags att veta när man går från att söka hjälp till att vara jobbig, även det ska man tänka på att inte låta folk som försöker hjälpa en behöva ta.
Har jag frågor om bilar så tar jag det till ett annat forum ev. en verkstad, svårt? knappast!

Men du, ta det inte så förbenat hårt va....

Jag lovar och svär att vi båda satt en bra stund och letade på just Google och var in på dev team och flera andra sidor och sökte även här på 99, men inte fann det vi sökte. Hade vi gjort det så hade jag ta mig F inte suttit här och ropat efter hjälp.

Jag förstår att det är jobbigt när folk inte verkar kunna nåt själva, jag har själv varit i eran "sits" som jag berättade. Men behandla mig inte som en barnunge, bara för att det gick åt pipan med googlande och Pwnagande idag och jag dristade mig till att våga fråga om hjälp här på 99.se

Kanske jag passar mig för det nästa gång jag kör fast, om det blir så gnöligt här om man våga fråga.

Jag tackar ödmjukast ännu en gång för den hjälp ni gett mig, och ber djupast om ursäkt om jag upprörde någon när jag försökte vara lite klämkäckt humoristisk i mitt förra inlägg.

Törs man önska god natt....?

Dr Tinnitus

Nej då, det är bra att du frågar om du behöver hjälp, alla jag har pratat med här på 99.se har varit trevliga och hjälpt till i bästa mån. Men du gillar ju att skämta till det om någon annan så det är konstigt att din egen medicin smakar så beskt för dig. Nu vet du ju även hur lätt google är att använda, nästan 3 flugor i samma smäll där ;).

Se där, en mungipa!!

Trevligt...:)

Nu ska jag bara pilla in en massa musik igen, och Swirly...

Dr Tinnitus

1
Bevaka tråden