- zthee
- Medlem ●
- Stockholm
Pepp, pepp!
Funderar på det här; vad mer för spännande saker kan man ha i en modular?
electro-music.com :: View topic - TZFM SAW VCO <- minst 2 sånna?
Jag har nästan tappat intresset för filter - vad kan man ha istället? En filterbank vore iofs trevligt - är Yusynth den man ska satsa på?
Funderar på det här; vad mer för spännande saker kan man ha i en modular?
electro-music.com :: View topic - TZFM SAW VCO <- minst 2 sånna?
Jag har nästan tappat intresset för filter - vad kan man ha istället? En filterbank vore iofs trevligt - är Yusynth den man ska satsa på?
Vcoer kan man inte få för mkt av. Men annat är väl att kika på sådant som förändrar ljudet. Kanske en supersaw? Eller pitchshiftern från Habile. Sedan en massa trummoduler som kommer. Du har ju ännu inte skaffat SD3....
Ja TZFM verkar tuff. Coolt med FM med. Sen är jag fortförande mkt intresserad av hans Dubbeldeckare men jag har varit snål mest därför...
Ja, tänker bygga den med. Det pcbet kostat också lite mer däför jag inte köpte den sist. Men nästa gång jag beställer därifrån så...
Yu FFB PCB
Äh, jag har helt tappat sugen på trummoduler. Får ta det sen, någon annan gång.
Måste ju ha en phaser också.. Det glömmer jag alltid.
TZFM verkar riktigt cool - blev faktiskt impad av ljudklippen. Vilken dubbeldeckare menar du?
Grymt att det fanns ett kort fill FFBn! Det hade jag missat. Men hellre ett helproffsigt och pröjsa extra - än att slänga iväg det och få ett där det saknas hål och ändå får betala typ 350:- för det
Och en flanger?!?
Det är bara för att du är nykär i din 808a men det går över. För att göra lite coola trumljud behövs moduler. Man kommer alltid tillbaka dit.
Dubbeldeckare: F DoubleDeka
Klart man vill ha det proffsigt när man skaffar en pcb. Gärna en användarvänlig och lödvänlig pcb
Ja, en flanger. Och ett eko. Och ett fjäderreverb!
Och en mixer - med analog VU-mätare! Nu jäklar..
Jag är lite skeptisk till DoubleDekan - har för mig att ljudklippen var lite sisådär
delay!!
Analoga VU-mätare är coolt. Kanske ngt för andra moduler med
äh, du är bara sur. Tycker de låter nice med ringmodulationen på DD. Klockorna blir ju grymma med
Jag tycker vi klonar varsitt komplett buchla 2xx system
mr: Välkommen tillbaka!
Har du nån teori om vågformsmüsterierna i Buchla 259?
Ohoj!
Näe, jag hade trasigt Com Bort hela förra veckan och har inte hunnit ägna det en sekund sen dess. Fullt upp att bläddra igenom allt ert babbel i den här jäkla tråden - snacka om backlog!
Men jag ska ta mig både en och två kollar nån dag framöver. Fattar inte hur ni hinner. Men Buchla 259 är hursomhelst en av de moduler jag trängtar mest efter att klona.
förresten:
Jag tycker det är roligt med trådar som uppdateras en gång i minuten trots att de inte handlar om politik, sex eller någons rädsla för stora maskiner under marken i Schweiz!
Nä, skiiiitjobbigt...
Vi kan göra den med dubbla antalet band så har vi 152 trimpottar istället....
Man måste ha två såna.
För då kan man koppla ihop dem till en komplett vocoder... analysdel + syntesdel.
Buchla 296 är en av de andra önskemodulerna... Faktum är att jag funderar på om man kunde bygga
electro-music.com :: View topic - Haible Vokoder?
med stark inspiration av Buchla 296. Vi får se, hoppas den blir verklighet iaf.
Du behöver en klon du kör ju med porta och den har tape out Sen kan du ju ha spring reverbet i den...
Nä du har rätt man kanske borde ha en utilitymixer, multiplies, vca , spec och göra ngt liknande....:D
Kan man få PCBs upptryckta om man bara har kopplingsschema och en bild hur PCBt ska se ut? Känns inte som det? Hur ska man göra då? Fixa något program, lära sig det? Göra själv, hur? osv. Vad rekommenderar ni? Vad är billigast, enklast, bäst? Vill i slutändan ha ett bra, hållbart PCB.
Nu har jag fått tullbeskedet. 25% moms, ingen tull och 63 kronor i postens avgift (per paket) får jag betala. En annan gång när jag beställde från USA via DHL och fick tulla vill jag minnas att det blev dyrare, jag har för mig att bara DHL tog typ 150 kr.
Efter SAS-diskussion har jag kommit på att jag behöver rotary encoders (digital pottar). Gäller bara att hitta på nåt att ha dem till. Kanske till min blivande Synth Of Death-modul (EZ-KIT Lite DSP-baserad oljudsgenerator).
/ Z (överlever tullattacken)
Från vår tyske kollerga, litet psu:
Power supply
Kanske ngt för min ASM-1
Tja.. dyrt var det ju inte, och säkert stabilt nog för att driva VCO´er. Switchad teknik, borde vara lätt till vikten och smidigt att bygga in.