- Dego
- Medlem ●
- Stockholm
Tja modularbyggare! Vilka är hovleverantörerna för 6.3mm jack? Jag behöver ett gäng såna där flera har inbyggda switchar/normalisering.
Switchcraft 112A?
http://omicron.octopart.com/Switchcraft__112A__0.pdf
Tja modularbyggare! Vilka är hovleverantörerna för 6.3mm jack? Jag behöver ett gäng såna där flera har inbyggda switchar/normalisering.
Jag köper dom här:
Taiwan jack closed, Mono :: Enclosed jacks :: Jacks - Audio :: Interconnects :: Electronic Parts :: Banzai Music GmbH
Nu vet jag faktiskt inte om den låter.
Men fy f-n vad skönt det var när jag pluggade in den och såg de 2 stora röda 1:orna.
Grymt porrigt...
Vill bygga en jag med.... Nästan bara för siffrornas skull..:D
Ja, lyser fint som sjutton
Men nu försökte jag växla bank osv. Det ville den inte vara med om. Tror inte jag orkar felsöka den ikväll.. Det är iofs inget som förvånar mig.
Upptäckte att 5V regulatorn jag har satt på kretskortet blev väldigt varm. Har satt dit en stor kylfläns nu. Kanske ska försöka hitta en lite mindre, för nu kan jag inte fästa kretskortet i fronpanelen
Jag har faktiskt inte vågat mäta :">
Sen sitter epromet på samma också. Så risken är väl att belastningen är runt 200mA (enligt CGS iaf)..
Dego, fixar bilder imorgon. Har mer problem än vad jag trodde. Eftersom jag inte kan byta bank öht. Kan vara 40106:an som kärvar igen. Men ska felsöka imorgon. När jag inte druckit vin
Aha, du menade så
Eftersom det är pappersmodul så har jag bara klämt fast dem. Men sen tänkte jag borra ett hål i exprimentplattan och fästa dem på med skruv..
Felsökt lite nu - verkar som om jag har mer problem än vad jag tänkte mig. Men det är förmodligen något ganska enkelt ändå.
Edit -
Har nu kollat mer. Hittat ett fel i schemat. Ben 10 på 4024:an är N.C. Ska vara ben 9 där istället. Så nu går den jämt. Dvs. Vågormen den petar ur sig är "symetrisk". Men den ser ut som sjutton. Jag kan byta bank och stega mig genom olika vågformer (De flesta ser dock rätt lika ut). Förmodligen är det ett fel i någon räknarna.
Det blir till att gå över den med lupp och kolla.
Något som är konstigt är att den inte vill trigga displayadaptern öht. Så den stegar inte nuffrorna frammåt. Men jag ska börja med att se till att den spottar ur sig korrekta vågformer.
Jag tycker epromet blir varmt efter en stund. Är det normalt? Det blir alltså inte kokhet. Man kan ha fingrarna på det länge. Men det känns att det är vamrt..
Jag vet hur det känns. Så lägger du en beställning hos electrokit idag. Så får man det på tisdag. Men det känns som en dag försent.
Jag måste till kjelle idag och köpa 2st tryckswitchar. Så att jag inte behöver sitta och mippla med en krokodilklämma för att byta bank/vågform.
Beställ även en ASR och en psycho LFO!
Det är små lätta moduler du kan ha roligt med
Och en digital noise!
Och en.. och! och!
Edit - La till en bild på hur vågformen ser ut från wavetable osc..
Glöm inte CGS Synthacon VCF, riktigt najs retrofilter
Juste vågform btw