Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stora Problem med gammal installation av programmet Categories

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 15:12

hej har riktigt stora problem nu, jag hade min tele jailbreakad och jag tyckte att den var seg så jag återställde den genom att bara klicka på återställknappen i iTunes, och nu när jag har återställt den och klickade att ajg ville ha min gammla säkerhetskopia och sen quickpwn:ade jag den, och nu när jag kommer in i telen så är alla ikoner borta och jag började ladda ner några apps igen... men innan jag återställde den så hade jag programet "categories" som finns i cydia, och där hadde jag alla mina apps i olika mappar, hade även själva categories mappen i en annan mapp, och nu när jag laddar ner olika apps och även categories appen så lägger de inte sig på springboarden. utan de ligger väll i de där mapparna som jag hade förut (spel och applikationer) så hur gör jag nu för att kunna hitta alla apps igen, lr för att få igång categories så jag kommer åt alla andra apps, gäller även app store appsen för de låg ochså i "mina speciella mappar" de enda som finns kvar är de jag inte hade i mapparna.

snälla hjälp mig, e i stort behov
mvh

Du får helt enkelt återställa igen och strunta i den gamla säkerhetskopian och välja "ställ in iPhonen som ny".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 15:20

de kommer ju ta år och dar att lägga in alla kontakter m.m igen.. måste finnas något annat sätt

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-22 15:24
Ursprungligen av w_ille:

de kommer ju ta år och dar att lägga in alla kontakter m.m igen.. måste finnas något annat sätt

Kontakter har du sparade på datorn. Vad som försvinner är dina sms och vilka nummer du valde.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Kontakter har du sparade på datorn. Vad som försvinner är dina sms och vilka nummer du valde.

//Rob

Vad menar du med "nummer du valde"?
Sms försvinner och också bilder - vilka han kan plocka ut och spara genom utforskaren.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 15:26

ne jag har inte några kontakter på datorn?, hur fixar jag det då? bara att kopiera över med hjälp av itunes va.

någon anna som har ett annat förslag hur jag fixar allt så det blir normalt??

Synka kontakterna mot adressboken då!
Innan du återställer den.

• Medlem
  • International user
  • 2008-10-22 15:33

När du blir uppringd eller du ringer upp någon sparas det i recent calls. Det är det som försvinner tillsammans med smsn. Bilderna bör man synkronisera först.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 15:35

hur gör jag med anteckningar? vad mer kan vara bra att ha kvar?

Anteckningar försvinner.
Maila dem till din egen mail om du har något viktigt på dem.

eller installera categories igen och ta ut programmen ur mapparna .... kan funka

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 19:43
Ursprungligen av marc1301:

eller installera categories igen och ta ut programmen ur mapparna .... kan funka

jag testade det men det funkade inte
----------------------------------------------------
nu e det iaf fixat tog ett tag och blev lite problem men kontakterna, smsen kunde jag inte få tillbaka och heller inte antecklingarna, men det löste sig ganska bra. men vilken tabbe att inte tänka på det innan, så det kan alla andra som har tänkt att göra lika dant som mig tänka på..

• Medlem
  • Täby
  • 2008-10-26 23:17

w_ille: tänk på att skriva en tydlig rubrik så att man inte måste gå in i tråden för att veta vad den handlar om.
/mod

1
Bevaka tråden