Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuickPwn - hur?

Tråden skapades och har fått 47 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 13:11
Ursprungligen av Robo-X:

Jag tror inte det finns för tillfället. Du får nog vänta lite till tills Quickpwn finns för PC.

//Rob

Vad jobbigt att behöva vänta nu när SwirlyMMS äntligen släppts till 2.1...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-17 17:53

går det överhuvudtaget att bara aktivera sin 2G lur genom windows på något sätt? Tänkte på v2.1 då.

Är inte i behov av nån jailbreaking..

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 19:07
Ursprungligen av Pontzy:

går det överhuvudtaget att bara aktivera sin 2G lur genom windows på något sätt? Tänkte på v2.1 då.

Är inte i behov av nån jailbreaking..

Om du inte vill jailbreaka 2.1 så kan du installera 2.0.2 först. Använda Quickpwn för att aktivera och jailbreaka din iPhone. Med Cydia installera Bootneuter och låsa upp sim kort låset. Efter det är det bara att köra iTunes och uppdatera till 2.1. Då är jailbreaken borta men telefonen ska vara olåst och aktiverad.

//Rob

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-17 22:52
Ursprungligen av Robo-X:

Om du inte vill jailbreaka 2.1 så kan du installera 2.0.2 först. Använda Quickpwn för att aktivera och jailbreaka din iPhone. Med Cydia installera Bootneuter och låsa upp sim kort låset. Efter det är det bara att köra iTunes och uppdatera till 2.1. Då är jailbreaken borta men telefonen ska vara olåst och aktiverad.

//Rob

Tusen tack för tipset Rob!

Har precis installerat Bootneuter från Cydia, men vet dock inte om jag måste pilla med någon inställning eller så? Blev ju ingen ikon på springboard för Bootneuter heller så.. Är det bara uppdatera till 2.1 i iTunes nu när man har installerat Bootneuter alltså?

[EDIT] ok, visade sig att det inte blev installerat alls förut, men nu är det det. Men jag är inte så haj när det gäller Bootloaders osv.. Ska man ha 3.9 eller 4.6 ? ska man använda sig av FakeBlank? Neuter av eller på?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-09-18 01:21

Har äntligen fått 2.1 att fungera nu. Ville bara tacka Rob oerhört mycket för hans enkla tips

Hej!

Efter att ha fått min Iphone i mars-månad, uppgraderat den när jag fick den o jailbreakat samt låst upp den med ZIPhone, har ja inte varit här inne på ett tag. Allt har liksom flytit på jättebra och inte funderat på att uppdatera. Men nu är man riktigt sugen.

Jag har inte vågat uppdatera från 1.1.3 innan, då många sa att om man använt ZIPhone så skulle något ha hackats så att det var svårt att uppgradera... kommer inte ihåg vad det var, kanske baseband eller bootlouder? Iallafall verkar det nu som att man kan ladda ner QuickPwn, restora enligt guiden till 2.1 o sen kör man bara allt. Och därefter har man en telefon man kan ringa med o använda svenskt sim-kort i även om man låst upp telefonen tidigare i 1.1.3 med hjälp av ZIPhone? verkar kanon då iafall:P

O jag säger som alla andra att man är för noobig för att göra ett dumt misstag o frågar gärna i onödan då:)

Ursprungligen av Röglemannen:

Hej!

Efter att ha fått min Iphone i mars-månad, uppgraderat den när jag fick den o jailbreakat samt låst upp den med ZIPhone, har ja inte varit här inne på ett tag. Allt har liksom flytit på jättebra och inte funderat på att uppdatera. Men nu är man riktigt sugen.

Jag har inte vågat uppdatera från 1.1.3 innan, då många sa att om man använt ZIPhone så skulle något ha hackats så att det var svårt att uppgradera... kommer inte ihåg vad det var, kanske baseband eller bootlouder? Iallafall verkar det nu som att man kan ladda ner QuickPwn, restora enligt guiden till 2.1 o sen kör man bara allt. Och därefter har man en telefon man kan ringa med o använda svenskt sim-kort i även om man låst upp telefonen tidigare i 1.1.3 med hjälp av ZIPhone? verkar kanon då iafall:P

O jag säger som alla andra att man är för noobig för att göra ett dumt misstag o frågar gärna i onödan då:)

Ja, det ska vara så enkelt. Det var det för mig från 1.1.4(i princip samma som 1.1.3).
Kör på bara.
För mig gick det klockrent.

Ursprungligen av theplague:

Ja, det ska vara så enkelt. Det var det för mig från 1.1.4(i princip samma som 1.1.3).
Kör på bara.
För mig gick det klockrent.

Och du använde också ZIPhone innan dess då?=) sen en fråga till, det som Itunes lagrar när man synkroniserar... kan man synca tillbaka det i telefonen när man e klar?=) eller e det samma som innan att det var bättre o börja om på nytt o bla bla..?:) tackar för svar!

Ursprungligen av Röglemannen:

Och du använde också ZIPhone innan dess då?=) sen en fråga till, det som Itunes lagrar när man synkroniserar... kan man synca tillbaka det i telefonen när man e klar?=) eller e det samma som innan att det var bättre o börja om på nytt o bla bla..?:) tackar för svar!

Iofs inte, men det ska vara skitsamma.

Man kan synka tillbaka allt med en gammaklbackup, men jag tror det är så pass stort hopp(1.1.3 -> 2.1) att det är nog vettigt att ställa in som ny telefon. Jag gjorde det sista iaf.
Men testa och se hur prestandan och funktionerna blir och meddela, blir det krångel är det ju bara att göra om det igen.

Ursprungligen av theplague:

Iofs inte, men det ska vara skitsamma.

Man kan synka tillbaka allt med en gammaklbackup, men jag tror det är så pass stort hopp(1.1.3 -> 2.1) att det är nog vettigt att ställa in som ny telefon. Jag gjorde det sista iaf.
Men testa och se hur prestandan och funktionerna blir och meddela, blir det krångel är det ju bara att göra om det igen.

Okej ja e helt med på vad du säger=) så det blir att ställa in som en ny telefon... Om man sen vill göra den svensk så finns allt det på installer eller cydia?=)

Ursprungligen av Röglemannen:

Okej ja e helt med på vad du säger=) så det blir att ställa in som en ny telefon... Om man sen vill göra den svensk så finns allt det på installer eller cydia?=)

Nej, det är ju det som är det fina med 2.x.x - svenska finns ju som ordinarie inställning. Du vet, iPhone finns ju att köpa här nu för tiden.

Iphone startar inte efter jailbreak

använde QuickPwn för att jailbreaka.
när installationen är klar så står det att jag ska låta min iphone starta om.
den kommer inte längre än till apple symbolen. När jag startar Itunes står det Itunes kunde inte ansluta till iPhone-enheten "iPhone" eftersom ett ogiltigt svar mottogs från enheten. Finns det något sett att återställa den?
Iphone ikonen kommer även upp på "Dator".
Tacksam för hjälp.

Ursprungligen av Nathan:

använde QuickPwn för att jailbreaka.
när installationen är klar så står det att jag ska låta min iphone starta om.
den kommer inte längre än till apple symbolen. När jag startar Itunes står det Itunes kunde inte ansluta till iPhone-enheten "iPhone" eftersom ett ogiltigt svar mottogs från enheten. Finns det något sett att återställa den?
Iphone ikonen kommer även upp på "Dator".
Tacksam för hjälp.

Hmm, testa att börja från början.
Gärna i DFU mode(sök för att få reda på hur du får iPhonen i det) innan du börjar återställningen i iTunes.
Vilken guide följer du?

Jag lyckades på andra försöket o vad ska man säga.... KANON! Tack the plague för allt nu e dan räddad:P

Fint!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 15:25

Hmm. Upplåsning av Iphone med Quickpwn hyllas för sin enkelhet.

Men fungerar det verkligen för äldre 2g-iphone och med en mac?
Eller måste man låna en PC (windows!) för att uppgradera, (ex från fw 112 till 2.1)...

Snabbråd någon?

Gärna med länk, har kollat denna, men gäller bara för windows:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

och denna gäller väl bara ipodar?
iClarified - iPod touch - How to Jailbreak Your iPod touch With QuickPwn (Mac)

(hade laddat ner o förberett mapp på skrivbordet med nödvändiga filer, men nu stannat upp)
/S

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-27 15:39
Ursprungligen av svanen:

Hmm. Upplåsning av Iphone med Quickpwn hyllas för sin enkelhet.

Men fungerar det verkligen för äldre 2g-iphone och med en mac?
Eller måste man låna en PC (windows!) för att uppgradera, (ex från fw 112 till 2.1)...

Snabbråd någon?

Gärna med länk, har kollat denna, men gäller bara för windows:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

och denna gäller väl bara ipodar?
iClarified - iPod touch - How to Jailbreak Your iPod touch With QuickPwn (Mac)

(hade laddat ner o förberett mapp på skrivbordet med nödvändiga filer, men nu stannat upp)
/S

QuickPWN finns för Mac också och fungerar bra på alla iPhones om det är 2G eller 3G spelar ingen roll.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 15:50

Tips på vilken Clarified-länk som jag nu bör köra?

//Svanen

Bevaka tråden