- kroffe
- Medlem ●
- Uppsala
Dego - meh, du har avslöjat min hemliga hobby!
F ö känns beställa komponenter och kit och backlog och grejjer väldigt lågt idag efter att ha projekterat ett komponent-köp från ELFA där frakten tog merparten av kostnaden (Dego du såg ju mailet)...:(
Dego - meh, du har avslöjat min hemliga hobby!
F ö känns beställa komponenter och kit och backlog och grejjer väldigt lågt idag efter att ha projekterat ett komponent-köp från ELFA där frakten tog merparten av kostnaden (Dego du såg ju mailet)...:(
BHIAB och Electrokit tar ju knappt ngt i frakt. Vet du är ELFA-besatt men det finns andra möjligheter...
Alltså - om man ska ersätta 3300uF 25V electrolyt i ett PSU och precis det värdet inte finns, kan man då gå upp i värde och köra 4700uF 25V med samma resultat...?
Frågan berör C1 och C8 i följande:
http://www.buchty.net/ensoniq/files/esq1-tg/09.jpg
När kommer föressten den första DIY polyfoniska analogsynthen - ASMen började ju sin bana som just det, en SEM-klon som Gene Stopp senare skulle bygga nån sorts gemensam assigner till...
Eller det kanske finns nån sån redan - har jag missat nåt här?
När kommer föressten den första DIY polyfoniska analogsynthen - ASMen började ju sin bana som just det, en SEM-klon som Gene Stopp senare skulle bygga nån sorts gemensam assigner till...
Eller det kanske finns nån sån redan - har jag missat nåt här?
Jurgen Haibles PolyKorg-klon?
När kommer föressten den första DIY polyfoniska analogsynthen
Hehe..den där postade jag ju själv på SAS.
Volantiz:
Jag har 110 minitele
Jag har 101 tele
Jag har x antal bananjack
Så jag kan nästan välja fritt. Men har ännu inte lyckas bestämma mig på 6 månader...
Är man crazy kan man köra på alla tre så är man safe vart man än går
Zthee: Jag förväntar mig det bästa!
Suttit med knob ångest hela dagen för att hitta knobs till mitt mindre system :S
Jäkligt skönt att designa en panel som har 3 olika jack för varje utgång Blir en rätt stor panel
Måste bara bestämma mig för vilka funktioner mixern ska ha bara. Det känns lite tråkigt med en helt vanlig "mixer" liksom. Även fast det kanske är en sak som är bra att ha..
Stereojack är bra till en sak: utsignaler.
Så man kan koppla in ett par lurar i sin modular och få ljud i båda öronen.
(Enda fördelen med Doepfer, tror jag.)
Däremot är de ofta oskönare att patcha.
Nä, Switchcraft 112AX ska det bli för min del. Det switchade monojacket som sitter i gammelmoogar och nyMOTMar med mera. Högkvalitativt, switchat och otroligt skönpatchat. Om vi gruppköper kan vi nog komma ner emot en tia per styck.
Vi måste alla köra bananjack!!
Så kan vi göra en gruppbeställning från Bejoken. Där kostar Hirschmann 6,70+moms om man beställer fler än 500. Det är ju billigt och bra! Jag behöver röda, svarta och blå.. typ 100 av varje.. 5 till som behöver 100 av varje? Det blir ju bara 2500:- (inkl.) per person för 300 jack..
2000 kr för oss som ev kan dra av moms. Men måste känna lite på det först... Sen så går det säkert att förhandla ner priset med... Men som sagt jag har inte bestämt mig vad jag ska använda än Jag har ju mina budget bananjackar så länge iof. Känner lite på det...
Men dar303 och Zthee får mig nog till bananjack till slut...
Kroffe: Inte än. Tänk om jag beslutar mig för eurorack t ex
Zthee: VA-mätare på utsignalen!
Volantiz: Måste bestämma mig vad jag ska använda sen får jag besluta mig vad jag kan byta...