Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vill byta - men priserna är ju hutlösa!

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-31 19:36

Vista 64bit accepterar bara drivrutiner som är certifierade av Microsoft. Kan spela roll för stabiliteten kanske. Dina problem med OSX känner jag inte igen.

*host* *host*, tänk att idgtrollen finns här också... (inte menat som kommentar till dig hunter78)

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-31 19:51

Jag tror att en stor del av folks irritation över Vista har att göra med alla de program som följer med märkesdatorerna; det är massor av säkerhetsprogram som man inte bett om att få och som varnar stup i kvarten.

Skulle jag mot förmodan någon gång köra Windows Vista är det en "ren" installation direkt från skivorna som gäller. Kör man 64-bit får man dock vara noggrann när man köper hårdvara så det verkligen finns certifierade drivare.

Ursprungligen av planB:

Skulle jag mot förmodan någon gång köra Windows Vista är det en "ren" installation direkt från skivorna som gäller. Kör man 64-bit får man dock vara noggrann när man köper hårdvara så det verkligen finns certifierade drivare.

Skulle jag mot förmodan någon gång köra Windows Vista är det under vapenhot.

Ursprungligen av planB:

Kör man 64-bit får man dock vara noggrann när man köper hårdvara så det verkligen finns certifierade drivare.

Inga problem numera! Den enda av mina komponenter som inte hade certifierade drivare var en gammal Bearpaw scanner, så jag köpte en Canon Lide 25. Dom 64-bitars drivarna kommer att funka i Windows 7 också.

Nu jobbar Apple för fullt att ta fram bra 64-bitars drivare till Snow Leopard! Om ett år får vi se hur många det finns.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-31 19:57
Ursprungligen av Goflorp:

halleluja Vista, save our souls!

Ack ack. Fräls oss stackars oupplysta krakar.

Vafan. Vistafaner på ett Macforum?

Precis! Var är moderatorerna när man behöver dom???;)

Ursprungligen av planB:

Precis! Var är moderatorerna när man behöver dom???;)

ja, så olämpligt att skriva om Vista i en tråd som just handlar om hur man jämför de olika OS:en..

Ursprungligen av Macce65:

... i en tråd som just handlar om hur man jämför de olika OS:en..

Nja, du ska nog kolla rubriken en gång till innan du gör ett sådant påstående...
Tråden handlar om prisskillnader mellan Mac och PC, och hur man kan motivera dessa.

Visst kan man hävda att OSX förträfflighet utgör en del av mervärdet, men att säga att tråden handlar om att jämföra operativsystemen är väl lite väl långt från ämnet. Eller?

/Mod

• Medlem
  • Halmstad
  • 2008-10-31 21:20
Ursprungligen av Macce65:

ja, så olämpligt att skriva om Vista i en tråd som just handlar om hur man jämför de olika OS:en..

Smileyn skulle antyda att jag inte menade det där med moderator på allvar.

Bevaka tråden