- Chilleboy
- Medlem ●
- International user
Lekte lite med panorama funktionen på mobilen under en stilla stund på jobbet, kameran är ju verkligen kass men man ser ju 99.se iaf
Häftig skärmvägg i bakgrunden!
Vad jobbar du med?
Sorry, såg att du redan hade svarat på detta…
Lekte lite med panorama funktionen på mobilen under en stilla stund på jobbet, kameran är ju verkligen kass men man ser ju 99.se iaf
Ser jag inte ett fel? Pc? Stämmer det?
Om ja, skaffa Mac. :$;)
Ser jag inte ett fel? Pc? Stämmer det?
Om ja, skaffa Mac. :$;)
Jobbmaskinerna är PC ja, men eftersom det är verktyg så bryr jag mig inte så länge som de sköter sitt jobb..
Hemma är det Mac & BSD, då det räcker med felsökning som jobb, behöver det inte på fritiden med..
Deskography - Photo of Gustaf Sjöberg's desk: The Distrop temporary office
Mitt temporära skrivbord.
Ser mycket nice ut.
Tittade på dina andra bilder på samma sida och ditt arbetsskrivbord där så riktigt städat ut. Det är inte ofta det är så på jobb
Varför får vi aldrig se riktiga nördskrivbord? Fullt med papper, kartonger till hårdvara, ett trasigt moderkort inklämt bakom skärmen, colaburkar och snusdosor i överflöd och 5cm2 ledigt skrivbordsutrymme.
Troligen för att då skulle det stå en pece mitt uppe i det hela, vi mac'are är väl så pass nördiga att vi vill ha rent och fint runt våra kära datorer
Troligen för att då skulle det stå en pece mitt uppe i det hela, vi mac'are är väl så pass nördiga att vi vill ha rent och fint runt våra kära datorer
Helt rätt!
Bild från SweClockers:
http://exet-upload.mine.nu/upl/Admin/DSC05055.jpg
Vet inte fan om jag kunnat bo såhär ens
Varför får vi aldrig se riktiga nördskrivbord? Fullt med papper, kartonger till hårdvara, ett trasigt moderkort inklämt bakom skärmen, colaburkar och snusdosor i överflöd och 5cm2 ledigt skrivbordsutrymme.
Det finns en sån där riktigt vidrig bild någonstans i början av den här tråden. Kommer inte ihåg om det var Doktorn själv som postade den eller om det var någon annan. Vet ej heller om bilden föreställde personens eget skrivbord eller om det var något denne hade hittat på nätet...
För skojs skull gick in på Sweclockers och tittade på deras motsvarande tråd.
En viss skillnad kan skönjas. Även sidans klientel verkar vara en annan än 99macs. Många tonårslyor. Och de flesta har äkta nördskrivbord.
För skojs skull gick in på Sweclockers och tittade på deras motsvarande tråd.
En viss skillnad kan skönjas. Även sidans klientel verkar vara en annan än 99macs. Många tonårslyor. Och de flesta har äkta nördskrivbord.
Bara rubriken "Era datorriggar" är ju klart tecken på hur pubertal publik den riktar sig mot!
Borde ta en bild på mitt jobbskrivbord; det skrämmer mig själv. Högar med papper och ritningar, en askass 24" LG-skärm upptälld på ett antal tjocka kursböcker då skiten inte gick att höja, och en bullrande HP-workstation under bordet. Sen kommer man hem; en enkel Powerbook ensam på ett vitt, tomt skrivbord. Det är lycka...
Borde ta en bild på mitt jobbskrivbord; det skrämmer mig själv. Högar med papper och ritningar, en askass 24" LG-skärm upptälld på ett antal tjocka kursböcker då skiten inte gick att höja, och en bullrande HP-workstation under bordet. Sen kommer man hem; en enkel Powerbook ensam på ett vitt, tomt skrivbord. Det är lycka...
Ta en bild!
Låter som helg-underhållning
Även om jag älskar mitt jobb passar jag mig för att åka dit på helgen..
Även om jag älskar mitt jobb passar jag mig för att åka dit på helgen..
Får bli Vardags-underhållning då
Så här ser det ut på mitt skrivbord just nu:
http://i315.photobucket.com/albums/ll448/Andbert92/DSC_0159.jpg
Varför två datorer?
Bara att köra iMacen på bilbatteri om du ska ha den porrtabell
Varför två datorer?
Bara att köra iMacen på bilbatteri om du ska ha den porrtabell
För att jag använder den bärbara till skolan och när jag reser. iMacen använder jag mest när jag är hemma och bara surfar och lyssnar på musik.
För att jag använder den bärbara till skolan och när jag reser. iMacen använder jag mest när jag är hemma och bara surfar och lyssnar på musik.
eeeergh.... min tjejkompis kommenterar (...):
"Men, varför kan han inte göra allt det på den bärbara?"
...
Vissa förstår bara inte
eeeergh.... min tjejkompis kommenterar (...):
"Men, varför kan han inte göra allt det på den bärbara?"
...
Vissa förstår bara inte
Är det min sambo du kanske känner?
Vill inte låta diskriminerande men det är sällan _killar_ säger sådana saker, he he he.
Dock är det (ibland och utanför Apple-sammanhang förstås) bra att de ifrågasätter så här, prylar kan ta över ens liv....
Men men, jag har lärt mig att det inte lönar sig att försöka förklara eller ännu värre - argumentera med min sambo, man tar det med ro och ler vänligt tillbaka med ett klart besked i stil med "Men det är _så_ jag vill ha det".
ATt det sedan samma sambo kommer hem om en vecka med ett par extrafina skor eller annat....
znyggt
Du måste ju ha en iPhone Dock.